خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی تعدادی از اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد به رئیسی

جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی خواستار رسیدگی به مسائلی در این دانشگاه شدند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، متن این نامه به همراه امضاهای آن در پی می‌آید:

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر ابراهیم رئیسی

ریاست محترم جمهوری و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی

سلام علیکم

با سلام به ارواح طیبه شهدای اسلام و روح پرفتوح امام امت و با درود به مقام معظم رهبری

همانطورکه مستحضرید دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی و شجره طیبه نظام اسلامی است. این دانشگاه بیش از چهل درصد از وظایف آموزش عالی کشور را بر عهده دارد و جدا از آن، خدمات قابل توجهی در عرصه‌های پژوهشی انجام داده و موجبات تحصیل خیل بزرگی از جوانان و تامین نیروی انسانی این مرز و بوم را فراهم نموده است که نتیجه آن میلیاردها دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور عزیزمان بوده است، اما و متاسفانه هنوز از لحاظ ساختاری و نظام ارزش‌گذاری نیروی انسانی دچار اشکالات اساسی است. شاهد این مدعا نیز تفاوت عجیب و غیر قابل باور حقوق پرسنل و اعضای هیئت علمی این دانشگاه با ابواب جمعی دانشگاه‌های دولتی است. توضیح آن که دریافتی حقوق ماهانه استادان دانشگاه آزاد اسلامی، در حال حاضر کمتر از نصف حقوق استادان دانشگاه‌های دولتی است که به بروز تبعیضی آشکار و خلاف عدالت اسلامی در عرصه آموزش عالی انجامیده است. عنایت می‌فرمایید که عدم توجه به وضعیت معیشتی اساتید و کارکنان، نتایجی ناگوار چون مهاجرت و رکود علمی و یاس و ناامیدی آنان را در پی دارد که در نهایت به بی‌رغبتی جوانان به کسب علم و دانش خواهد انجامید و البته که این وضعیت نابسامان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و سند چشم‌انداز چهل ساله کشور و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در تقابل است.

جناب آقای رئیس جمهور; طبق ماده پنج اصلاحی اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، مصوب 8/11/1389 شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یک «موسسه‌ای غیرخصوصی و غیردولتی» معرفی شده که بدیهی است این عنوان جایگاه تعریف ‌شده­ای در ساختار حقوقی کشور ندارد. ، لذا از آن ریاست محترم  و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی تقاضا می‌شود ترتیبی اتخاذ فرمایند تا طبق ماده سه قانون مدیریت خدمات کشوری، نام دانشگاه آزاد اسلامی به «موسسه عمومی غیردولتی» تغییر کند و در فهرست موسسه‌های عمومی غیردولتی مثل جهاد دانشگاهی، سازمان تامین اجتماعی و شهرداری‌ها و….قرار گیرد. این امر در احقاق حقوق اساتید وکارکنان در مراجع قانونی مثل دیوان عدالت اداری یا وزارت کار بسیار مهم و ضروری می باشد. از طرف دیگر برای اینکه این دانشگاه بتواند در این دوران سخت اقتصادی از بخشی از بودجه سالانه مصوبه مجلس شورای اسلامی استفاده کند و مشمول عدالت اسلامی و همسان‌سازی حقوق و مزایای اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با اساتید و کارکنان وزارتین شود، باید نام این دانشگاه ذیل موسسات عمومی غیردولتی قرار گیرد. توجه بدین مهم ضروری است که کلیات طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ 23/10 1399 در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و اصلاح آن نیازمند عنایت ویژه جنابعالی و موافقت اعضای محترم شورای عالی انقلاب و تصویب در صحن علنی مجلس محترم شورای اسلامی است.

اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از ریاست محترم جمهوری که به درایت، توانمندی، دلسوزی، نفوذ و تجربه در اجرای عدالت و همت بر رفع تبعییض شهره‌اند، درخواست می‌کنند این مهم را مد نظر اصلاح‌گرایانه دولت عدالت‌خواه خویش قرار دهند و به نابرابری حقوقی در نظام آموزش عالی کشور پایانی عادلانه بخشند.

با تقدیم احترام:  نمایندگان اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

شکوفه آقابیگی، بهرام خیری، رضا قاضی سعیدی، لیلا حاجی‌آقایی، سعید قناعتی، محمود فیروزی مقدم، محسن گنج، عباس خلیلی زاده، رویا رضایی تبار، علیرضا پورشبان، حسن رحیمی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. امیدوارم بالاخره یک تصمیم عادلانه ای برای کارکنان دانشگاه آزاد گرفته بشه.
    انشاالله

    5
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا