خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آب از سرچشمه گل‌آلود است

امیر هاشمی مقدم، پژوهشگر فرهنگی و عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز، به بهانه‌ی مراسمی در برج میلاد تهران با حضور سفیر جمهوری آذربایجان نوشت:

در میان خبرهای فراوان این روزها، برگزاری «نشست بررسی راهکارهای تقویت مناسبات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان» در برج میلاد تهران نیز مورد توجه بسیاری قرار گرفت. در این نشست، احد قضایی، سفیر پیشین ایران در باکو تابلو فرشی که روی آن تصویر الهام علیف در حالی‌که مشتش را گره کرده و می‌گوید: «قره‌باغ مال آذربایجان است» را به سفیر کنونی جمهوری آذربایجان در تهران اهدا کرد. درباره این رویداد چند پرسش وجود دارد:

۱- آیا از نظر آداب دیپلماتیک درست است که سفیر پیشین و برکنار شده یک کشور در یک نشست رسمی به سفیر کنونی کشوری دیگر هدیه بدهد؟

۲- آیا این مشت گره‌کرده الهام علیف در تابلو فرش اهدایی، همان دستی نیست که در چند ماه اخیر بارها آنرا در تهدید علیه ایران و در کنار سلاح‌ها و پهبادهای اسرائیلی مشت کرده است؟

۳- آیا وزارت امور خارجه شرایط ویژه‌ای را برای سفارت در جمهوری آذربایجان در نظر گرفته که بیشتر سفرای ما در این کشور، مدافع سرسخت جمهوری آذربایجان بوده و حتی هنگامی که تنش‌ها میان دو کشور افزایش پیدا می‌کند، کشور خود را فراموش کرده و جانب جمهوری آذربایجان را می‌گیرند؟ کارنامه سیدعباس موسوی، سفیر کنونی ایران در باکو که بارها موضع‌گیری‌های غیرمسئولانه‌اش به سود جمهوری آذربایجان، صدای اهالی رسانه و کارشناسان ایرانی را در آورده؛ افشار سلیمانی، سفیر پیشین ایران در باکو که سایت ویکی‌لیکس اسنادی از تلاش او برای دریافت اقامت به هر قیمتی در جمهوری آذربایجان منتشر کرده و اخیرا در مناظره‌اش با دکتر بهمنی قاجار، اتهامات فراوان و بی‌پایه‌ای به ایران و به سود باکو وارد کرده؛ و این رفتار اخیر احد قضایی، دیگر سفیر پیشین ایران در باکو که چنین پیشکشی‌هایی را به مسئولین سیاسی باکو عرضه می‌دارد، این پرسش که وزارت امور خارجه مبنایش برای تعیین سفرای ایرانی برای جمهوری آذربایجان چیست، مطرح می‌کند.

۴- آیا در برابر این رفتارهای متملقانه و چاپلوسانه سفرای ایرانی در باکو، هیج رفتار مشابهی هم از سوی سفرای جمهوری آذربایجان در تهران می‌بینیم؟

۵- آیا به جز سفیران‌مان در باکو، سفیران ایرانی در هیچ کشور دیگری هم چنین رفتارهایی دارند؟ جای پرسش نیست که چرا تنها سفیران ما در باکو -و نه در کشورهای دیگر- تا این اندازه رفتارهای ضد منافع ملی دارند؟

۶- آیا در هیچ دوره‌ای از تاریخ، ما سیاستمدارانی تا این اندازه شیفته دیگر کشورها داشته‌ایم؟ هیچ ایرانی روسوفیل، انگلوفیل و غیره‌ای می‌توان یافت که تا این اندازه آشکارا از منافع کشورهای دیگر و علیه منافع کشور خودش تلاش به خرج دهد؟ در اواخر دوره قاجار که برخی سیاستمداران ایرانی خود را در خدمت انگلیس یا روسیه قرار داده بودند هم نه تا این اندازه علیه منافع کشورمان موضع‌گیری می‌کردند و نه حتی همان دستگاه نیم‌بند سیاست خارجی کشورمان در برابر آنان سکوت می‌کرد.

۷- آیا هیچ یک از این سفرای به ظاهر ایرانی در باکو نسبت به تحریف‌های تاریخی کتاب‌های آن کشور علیه ایران، مواضع تند رسانه‌های آن کشور علیه ایران، مصادره مفاخر ایرانی (همچون نظامی گنجوی، خواجه نصیرالدین «توسی»!، شاه اسماعیل صفوی، نادرشاه افشار و…)، زدودن و از میان بردن نشانه‌های فرهنگ و تمدن ایران در آن سرزمین (همچون تخریب کاشی‌های فارسی و چندصد ساله آرامگاه نظامی)، همکاری میان باکو و تل‌آویو در ترور اندیشمندان ایرانی/ حمله نظامی به تاسیسات حساس کشور/ ایجاد پایگاه‌های جاسوسی و خرابکاری علیه کشورمان، ادعای سرزمینی علیه بخش‌های قابل توجهی از خاک کشورمان، تشویق و ترغیب جریان‌های تجزیه‌طلب آذری ایران از سوی باکو و ده‌ها فعالیت منفی و خرابکارانه دیگری که از سوی آن کشور علیه ایران صورت گرفته، موضع جدی و مسئولانه هم گرفته‌اند؟ وقتی هم کسی نسبت به سکوت سفیران ایرانی در باکو انتقاد می‌کند، متهم به جنگ‌طلبی می‌شود. هیچ‌کسی مدافع جنگ میان ایران با هیچ کشور دیگری نیست. اما باید پرسید همین جریان‌های اتهام‌زننده وابسته به باکو آیا فعالیت‌های فراوان باکو علیه کشورمان را جنگ‌طلبی نمی‌دانند؟ فقط انتقاد ما نسبت به این فعالیت‌های خرابکارانه علیه کشورمان جنگ‌طلبی است؟

۸- آیا وزارت خارجه مطمئن است که سیاست معروف به «خاویار» جمهوری آذربایجان دامان سفرای ما را نگرفته؟ سیاستی که بر پایه آن جمهوری آذربایجان متهم شده برخی از سیاستمداران و رسانه‌های غربی را با هدایای گران‌بهایی که خاویار نماد آنها شده، خریداری کرده تا چشم بر فعالیت‌های منفی آن کشور و مسئولانش ببندند.

همه موارد بالا نشان می‌دهد که مشکل بیش از آنکه از سفرای ما در جمهوری آذربایجان باشد، از سیاست وزارت امور خارجه‌مان در گزینش چنین سفرایی است. سفیرانی که به راحتی منافع و مصالح ملی ایران را زیر پا می‌گذارند و با خوش‌خدمتی به باکو، آن هم در شرایطی که شدیدترین حملات را از سوی سیاستمداران و رسانه‌های آن کشور علیه کشورمان شاهدیم، با حقوقی که از ملت ایران دریافت می‌کنند، از پشت خنجر بر پیکر میهن‌مان وارد می‌آورند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آفرین امیر . این کارها دل هر ایرانی میهن دوست و با وجدان را به آتش می کشد . در روزگاری هستیم که اثری از غیرت نمی بینیم .

    27
    9
    1. تا کی میخواهید دشمن تراشی بکنید ،دشمنی کردن خوب نیست، دوستی را رواج بدار، کما اینکه کشور ما دورتادور خودش رابا امثال شما ها گزیده دردنیا هبچ کشوری از ایران حمایت نمیکند حتی سوریه و فلسطین و لبنان و یمن و عراق که ابنهمه ایران بهشون کمک میکند چرا ازاونا نمیگی، یک تابلو فرش فوری رفت تو چشات، از عربستان یاد بگیرید که حتی باپول، دشمنی هارا به دوستی تبدیل میکند ، باآمریکا دشمن هستند ولی باپولشان آمریکارا برای خودشان نگهبان درست کرده اند ، عربستانی ها میگویند تا آخرین قطر خون سربازان آمریکایی از وطن مون دفاع خواهیم کرد ،
      منافع سیاست در دوستی است ، شاعر بزرگ ایران گفته : تو نیکی کن و در دجله انداز
      حسودی و دشمن تراشی نکنید …..

      14
      22
  2. روزی داشتیم که کل جهان پشت عراق وایستادن تا ایران به خون بکشند ولی نتواستن
    حالا برای رضایت یک بچه … برایش تابلو فرش میدهیم اون عکسی که داشت ایران تهدید می کرد
    کجاید شهیدان که یک مشت پانترک برای الهام … در برج میلاد مراسم گرامیداشت میگیرند
    حالا میفهمم که حضرت آقا تنهاست یعنی چی برای قوم خودم آذری های عزیز می گویم ما دست کم جزو 2000 ساله ایران بزرگ هستیم ما ترک نیستیم
    ما مهاجر جای دیگه از آسیای میانه نیستیم ما با هدیه ..‌. خودمون نشان نمی دادیم ما آذری هستیم که جزو جدای نشدنی برای ایران مانند پارت ها پارس ها مادها

    27
    14
  3. در همین نشست آقای پاک آئین سفیر سابق و آقای موسوی سفیر فعلی نیز حضور داشتند پاک آئین همان سفیری هست که در سال ۹۳که پهپاد اسراییلی از نخجوان به سمت نطنز پرواز کرد و در نزدیکی اصفهان ساقط شد قبل از اینکه خود باکو در برابر اخباری که اعلام می کرد که مبدا پرواز این پهپاد نخجوان بوده، زودتر از خود جمهوری آذربایجان واکنش نشان داد؟! و در موضع گیری که کاملا به نفع باکو بود مدعی شد که چنین پروازی از سمت نخجوان صورت نگرفته است . حال آنکه وی صلاحیت ابراز نظر در این خصوص را نداشت . بعدها مقامات نظامی ایران مستندات پرواز این پهپاد از مبدا نخجوان را به مقامات باکو ارایه کردند. البته ایشان دهها موضع گیری مشابه نیز داشتند و همواره نفوذ رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان را منکر می شد و در غفلت راهبردی کشور در این خصوص نقش داشت. تکلیف آقای موسوی نیز مشخص هست. فقط نگاهی به عملکرد وی در شش ماه اخیر داشته باشید .

    21
    7
  4. یکطرفه به قاضی رفتن هنر نیست .بنده آماده مناظره با نگارنده این مطالب واهی دررابطه با خودم هستم .انصاف نیوز هم دست کم مناسب برندش رفتار کرده وانصاف را رعایت کند یا مناظره را ترتیب دهد یا با بنده مصاحبه کند .

    15
    18
  5. آذربایجان کشور دیگر نیست.
    مردمانش همزبان و هم تبار اکثر جمعیت ایران هست
    اگر آقای هاشمی مقدم تحمل این وضعیت را ندارد می تواند به هم تبارانش در کوههای قندیل بپیوندد

    14
    17
  6. سلام.در‌احادیث‌رسیده‌از‌ائمه‌معصومین
    .ع.نام‌آذربایجان‌‌فراوان‌دیده‌میشود‌
    تمدن‌ایرانی‌‌در‌دومنطقه‌زبانی‌منطقه‌
    پارس‌ومنطقه‌بقول‌فردوسی‌تورانی
    شکل‌گرفته‌شما‌ملاحظه‌می فرمائید
    تورکی‌‌ایرانی‌وفارسی‌هر‌دو‌در‌کنار
    هم‌مجتمعا‌فرهنگ‌ایرانی‌هستندما‌
    ترکهای‌تبریز‌وبقیه‌آذربایجان‌زبان
    فارسی‌را‌دوست‌دارندمالبته‌تلاش
    میکنیم‌در‌کنار‌زبان‌فارسی
    در‌کلیه‌سطوح‌تحصیلی‌ترکی
    نیز‌تدریس‌شود‌اگر‌دقت‌بفرمائید
    در‌مو‌ضوع‌بافت‌فرش‌هم‌دو‌حوزه
    از‌قدبم‌الایام‌در‌ایران‌بود‌حوزه
    گره‌ترکی‌وحوزه‌گره‌فارسی
    امروز‌شما‌میبینید‌انگلستان‌یک‌زمانی
    برخی‌کشورها‌را‌مستعمره‌کرده‌بود‌لیکن
    ولشان‌نکرده‌رفته‌اتحادیه‌با‌آنها‌تشکیل
    داده.فرانسه‌هم‌همینطور‌روسیه‌هم‌به‌
    نوعی‌ترکیه‌هم‌سعی‌کرده‌هم‌با‌کشورهای
    ترک‌وهم‌با‌مناطقی‌که‌قبلا‌جزء‌عثمانی
    بودند‌نوعی‌روابط‌داشته‌باشد‌این‌روابط
    بیشتر‌موضوعیتش‌اقتصادی‌و حمایت
    از‌هم‌دیگر‌در‌منافع‌مورد‌توافق‌است
    اگر‌ایران‌غفلت‌کندجز‌زیان‌‌وخسران
    نتیجه‌ندارد‌اصل‌اینست‌که‌همه‌سعی
    کنند‌محیط‌زیست‌بهتر‌‌شود‌زندگیها
    بهتر‌بچرخد‌آلودگی‌هوا‌نباشد‌وبه‌زبان
    مادری‌یا‌ملی‌وفرهنگ‌هم‌احترام
    بگذارند‌یکبار‌کسی‌میگفت‌ترکیه
    مولوی‌رامصادره‌کرده‌گفتم‌چه‌کار
    کرده‌یک‌جای‌ساختند‌دورش
    میچرخند‌واشعارمولویرامیخوانند
    توریست‌جلب‌مینمایند‌شما‌هم‌در
    شهرخودتان‌مجسمه‌مولوی‌را بزرگتر
    بسازید‌ودورش‌معلق‌بزنید‌وباور‌کنید
    باکمی‌تبلیغ‌توریستها‌سمت‌شهر‌شما
    میآیند

    11
    13
  7. به آذربایجان و پیرامون در انتظار بهار:شما ترکها برای اولین بار از طریق شاهنامه با واژه توران آشنا شدید و توران اولا ههیچ ارتباطی با قوم ترک ندارد.ودوم خاستگاهشان آذربایجان نبوده.رواج زبان ترکی در آذربایجان برپایه مسایل سیاسی وتغییرهویتی شکل گرفته دقیقا همان اتفاقی که در مصر و سوریه توسط اعراب رخ داده.درمورد مصادره مفاخر فرهنگی مثل مولانا هم ؛تجلیل و بزرگداشت شخصیت و اندیشه و عملکرد یک فرد مثل ایشان ؛با مصادره ایشان به جهت جعل هویت و تاریخ یک ملت دو مقوله جداست .آنچه در ترکیه و جمهوری باکو در حال اتفاق هست ؛نه تجلیل از این شخصیت‌ها بلکه هویت سازی دروغین برای یک قوم تهی از سابقه تمدنی و ادبی و فرهنگی و جعل تاریخ هست.

    20
    8
  8. به به اصطلاح آریانا:یا معنی دوست و دشمن رو نمیدونی ویا خودت رو به تجاهل زدی‌.کشوری که با دزدیدن نام قسمتی از سرزمین ماوجایگزینی این نام با نام تاریخی سرزمینهای خودش؛ زمینه ادعای سرزمینی بر بخشهایی ازکشورما رو فراهم کرده ودر نظام رسمی آموزشی خود درحال ترویج اون هست؛آیا می‌تونه دوست ماباشه؟اگرتهدیدتمامیت ارضی یک کشور ؛دشمنی تلقی نمیشه پس چه چیزی دشمنیه؟کشوری که حامی گروههای قومی تجزیه طلب هست وپرچم جعلی اونها رو در مراسم رسمی تلویزیونی به مناسبت سالگرد پیروزی در جنگ دوم قراباغ(آرتساخ)درکنار پرچم کشور خودش به اهتزاز در میاره آیا می‌تونه دوست ما باشه؟کشوری که پهپاد اسراییلی از خاک اون برعلیه تاسیسات هسته ای ما اقدام نظامی انجام میده چطور می‌تونه دوست ما باشه؟درحال حاضر مافقط یک همسایه ایم که میتونیم مراودات اقتصادی با هم داشته باشیم.

    13
    7
    1. اولا اسم رسمى آزربايجان در مجامع رسمى بين المللى ده بيست سال قبلتر از اسم ايران به رسميت شناخته شده ،دوما تمام ادعاهاى بعدى كه نسبت به آزربايجان هم كرديد مدركى از طرف مسؤلين رسمى ايران به آزربايجان به آزربايجان داده نشده و حتى گفته نشده اينها فقط سخنان افكار مريض ايران شهريست كه اين جغرافياى ايران رو به ورطه نابودى كشانده

      2
      10
  9. سلام‌.جناب‌فرزاد‌بنا‌به‌نظریه‌برخی‌از‌
    مورخین‌اقوام‌ی‌که‌زبان‌آنها‌جزء‌دسته‌
    التصاقی‌زبانها‌بودندسه‌هزار‌سال
    پیش‌‌به‌فراوانی‌دربرخی‌مناطق‌فلات
    ایران‌وازجمله‌درآذربایجان‌زندگی
    میکردند‌‌امپراطوری‌ماد‌وپارت‌‌وبنا‌به‌
    دلایل‌دانشگاهی‌برخی‌مورخین‌از
    ترکهای‌این‌سرزمین‌پایه‌گذاری‌شده‌بعد‌
    حمله‌اعراب‌به‌ایران‌زبان‌عربی‌تقریبا
    زبان‌فرهنگی‌این‌کشور‌شده‌بودامابا
    هجوم‌ترکهای‌ماورالنهرزبان‌فارسی
    تاجیکی‌با‌واژه‌ها‌والفباءعربی‌اتفاقا
    با‌حمایت‌ترکهای‌خوارزمشاهی‌سلجوقی
    تیموری‌و….تحت‌عنوان‌فارسی‌دری‌یا‌
    درباری‌جان‌تازه‌ای‌گرفت‌.‌مردان‌و
    شخصیتهای‌بزرگ‌متعلق‌به‌جغرافیای
    خاص‌نیستد‌‌مانند‌مولوی‌‌‌به‌انسان‌و
    جهان‌وموضوع‌فرا‌نیاندیشیده
    فردوسی‌امابا‌خلق‌اسطوره‌ذهنی
    سعی‌در‌احیا‌وترویج‌زبان‌فارسی‌داشته
    لذا‌استفاده‌آثار‌فردوسی‌در‌محدوده‌
    قومی‌ولی‌مولوی‌جهانیست‌‌‌البته‌اینکه
    مولوی‌از‌ترکهای‌ماوراالنهر‌یا‌تاجیک‌بوده
    هرکدام‌موافق‌ومخالفانی‌دارد‌‌‌…من‌
    نگفتم‌آذربایجان‌توران‌است‌

    .

    ‌۰

    6
    9
  10. به آذربایجان و پیرامون در انتظار بهار:تاریخ ورود قومی به نام ترک به فلات ایران به طور دقیق در کتب تاریخی ذکرشده تا قبل از ورود اعراب به ایران ؛اونها در شمال دربند(باب الابواب)در جنوب روسیه کنونی با ایرانیها هم مرزبودن و در شرق هم در شمال جیحون با ایرانیها همسایه بودن اقوام گذشته آذربایجان با هر نام و زبانی بودند هیچ ارتباطی با قوم ترک ندارند .آذریها که زبانشون فارسی پهلوی بوده و کردها و ارمنی ها فرزندان همان اقوام گذشته هستند.کردها و آذریها جز اقوام ایرانی هستند .ادعای شما مبنی بر ترک بودن اورارتوها و مانناها وسومریها مثل این میماند که الان اروپاییهای مهاجر به آمریکای جنوبی خودشان را صاحب تمدن سرخپوستان «اینکا»و«مایا»که صاحبان اصلی آمریکا بودند بدانند.درمورد حفظ و گسترش زبان فارسی درایران بعدازاسلام هم ؛ازهمت حکومتهای ایرانی چون صفاریان و طاهریان و سامانیان و دیلمیان و آل بویه وشاعرانی چون فردوسی و وزیران و دیوان‌سالاران متنفذ در دربار حکومتهای متاخر درایران ؛این زبان به حیات خودش درایران ادامه داد و نه حمایت ترکان.درموردمولانا هم در جهانی بودن شخصیت ایشان هیچ شکی نیست ولی ازانتساب ایشون به شهر بلخ که مرکز فارس زبانهای دری بوده مشخصه که متعلق به کدام قومیت هست.

    10
    6
  11. سلام‌‌به‌جناب‌‌فرزاددکترزهتابی‌در‌کتاب
    تاریخ‌دیرین‌ترکهای‌ایران‌اقوام‌ترک‌
    ساکن‌درمناطق‌کنونی‌خوزستان‌ایلام‌
    فارس‌‌‌ودرامتدادکوههای‌زاگرس‌تا
    آذربایجان‌‌شرح‌حال‌مبسوطی‌دارد‌و
    خاستگاه‌این‌اقوام‌با‌اقوام‌ترک‌ترکستان
    ‌آسیای‌مرکزی‌وماورالنهر‌مسیر‌جداگانه
    دارد‌برای‌درک‌بهتر‌تاریخ‌‌هرمنطقه‌باید
    جریانات‌متفاوت‌راهم‌دیدبهتر‌میتوان
    قضاوت‌کرد‌اما‌بحث‌امروز‌ادبیات‌
    شفاهی‌وفلکولورغنی‌ادبیات‌
    مرثیه‌خوانی‌اشعار‌شاعران‌‌و….ازآن‌
    نشان‌دارد.که‌زبان‌ترکی‌‌زبان‌دیرین
    وتثبیت‌شده‌آذربایجان‌شده‌است‌واینکه
    جریانی‌بخواهد‌با‌اخلاط‌‌برخی‌تکه‌های
    تاریخی‌وفرضیه‌های‌‌چسبی‌‌‌وناچسبی‌
    برای‌آذربایجان‌نسخه‌بنویسد‌‌ظلم
    وستم‌‌‌وجفا‌‌‌است‌آقای‌سید‌احمد‌کسروی
    که‌خودش‌تبریزی‌است‌‌در‌این‌راه‌عبث
    قلم‌زد‌راست‌ودروغ‌را‌قاطی‌کرد‌‌و آنقدر
    دچار‌خود‌بزرگ‌بینی‌شد‌که‌به‌قرآن‌نیز
    ایراد‌گرفت‌واعلام‌نمود‌ذوالقرنین‌که‌در
    قرآن‌از‌او‌نام‌برده‌شده‌درتاریخ‌وجود
    نداشته‌‌درهمان‌زمان‌علامه‌کامبوزیای
    سیستانی‌فارس‌زبان‌کتابی‌درباب‌
    ذوالقرنین‌یابزرگترین‌پادشاه‌چین
    تحریر‌کردوکسروی‌پاسخی‌نداشت
    بدهد‌کتاب‌مذکورعلامه‌کامبوزیاآنزمان
    توسط‌شرکت‌سهامی‌‌انتشار‌نشر‌شد‌
    اینک‌مثل‌اینکه‌اجازه‌نشرندارد

    6
    7
    1. به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم. شما برای اثبات جعلیات پانترکی از سردسته پانترکها شاهد مثال آوردید.این آقای به اصطلاح شما دکتر زهتابی ازاعضای اصلی فرقه دمکرات بود و کسی بود که در زمان اختلافات مرزی ایران و عراق به همراه آقای صدیق وبه دعوت حزب بعث به عراق رفت و مأمور هدایت گروههای تجزیه طلب در آذربایجان و خوزستان و سیستان و بلوچستان شد که بعد از قرارداد الجزایر ؛عراقیها عذرش را خواستن و به باکو برگشت بعد از انقلاب هم با خواهش و التماس به ایران راهش دادن ودرسال ۷۷ در همین ایران از دنیا رفت .شما بهتره برای اثبات یک مسأله علمی از اهل فن اون شاهد بیارید نه یک فرد سیاسی که تمام کارنامه ایشون در فعالیتهای سیاسی خلاصه میشه.زاگرس نشین‌ها وخوزستانیها وفارسهایی که همیشه خودشون رو ایرانی واز نسل ایرج میدونستند یعنی از گذشته ورگ و ریشه خودشون بی اطلاع بودن که حالا آقای زهتابی پیداش بشه وبگه که پدران اونا ترک بودن وخودشون خبرنداشتن؟همه می‌دونن که هویت سازی دروغین برای آذربایجان یک سابقه تقریبا صد ساله داره واون هم به جهت طمع ارضی بوده که دولتهای روس و عثمانی به آذربایجان داشتن.چون دربرابر میهن پرستی وایرانخواهی این مردم واشغال نظامی عاجز موندن خواستن اول هویت ایرانی این مردم رو ازشون بگیرن و بعد سرزمینشون رو.خداراشکر علم شناخته شده و معتبری چون ژنتیک و زبانشناسی برتمام ادعاهای واهی و تاریخ سازی جعلی شما خط بطلان کشیده.

      7
      7
  12. سلام.‌دربحث‌‌دانشگاهی‌من‌قال‌مهم‌
    نیست‌ما‌قال‌رابهش‌توجه‌میکنند‌‌من‌تا
    حال‌ندیدم‌‌به‌جز‌‌هیاهو‌در‌نقد‌کتاب‌‌
    پرفسورذهتابی‌نقدی‌نوشته‌شده‌باشد
    خیلی‌افراد‌عضو‌حزب‌رستاخیز‌بودند‌
    ‌یک‌دانشمندی‌یهودی‌اسرائیلی‌با‌
    مسلمانان‌‌دشمن‌باشد‌امایک‌معادله‌راحل
    کندکه‌باعث‌تحول‌برخی‌مغضلات
    علمی را‌حل‌کرده‌‌باشد‌‌‌‌‌از‌کدام‌‌تاریخ
    جعلی‌سخن‌میگوییدمردان‌آذربایجان
    تاریخ‌خودشان‌را‌باخون‌خودشان‌
    نوشتندبه‌وقتش‌بیست‌وپنج‌سال‌با
    ا‌قدرتمندترین‌ارتش‌زمان‌روس‌جنگدند
    و‌‌بارها‌اعثمانی‌به‌تنهایی‌جنگیدندآنموقع
    اجدادایدانشهری‌‌ودیگر‌دوستان‌گربه
    صفت‌درسوراخ‌موش‌قایم‌شده‌بودند
    تشیع‌شیعیان‌آذربایجانی‌‌رسمی‌اعلام
    کردند‌ودرمرزهای‌سیاسی‌ایران‌امروز
    راپایه‌گذاری‌نمودند

    4
    4
  13. یاوه گویی های الهام علی اف منحرف به پشتوانه عده ای به اصطلاح ایرانی وطن فروشی است که از قضا شراکتهای تجاری خوبی هستند و حتی تجارتخانه و کاسبی های آنچنانی در داخل ایران دارند و صاحب نفوذند و طبق رسوم خائنین نمک خورده و نمکدان میشکنند و عجبا از سهل انگاری و چشم پوشی های عجیب و شک برانگیز دولت و دستگاه اصلاعات و امنیت کشور و مجلس در ارتباط با این افراد خطرناک و چنین موضوع بسیار حائز اهمیتی که ظاهرا از ابعاد اهمیتش یا بی خبرند یا چشمان خود رو بستند، مسئله تقابل آذربایجان با ایران میتونه خیلی مشکل ساز بشه اگر به همین منوال پیش بره،خیلی.

    5
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا