خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ضرب الاجل آستان به بخشی از اهالی ولنجک: پرداخت پنجاه میلیون تا ۱۵ دی

جواد مخملباف، یکی از ساکنان بخشی از منطقه‌ی ولنجک که از سال گذشته پیگیر اختلاف بر سر موقوفات آستان قدس و وضعیت زمین آن منطقه بین آستان قدس و سازمان زمین شهری بوده است، در متنی از ضرب الاجل آستان به اهالی برای پرداخت پنجاه میلیون تا ۱۵ دیماه خبر داده است. [لینک مطالب مرتبط در زیر خبر آمده است]

متن ارسالی آقای مخملباف به انصاف نیوز با عنوان «شکایت به کی بریم» در پی می‌آید:

بدون تحمل، اما با تأمل می‌خواهم شکوه نزد خدا برم و بگویم، الهی ما صید لاغریم در حلقه کمند آستان قدس رضوی! یا علی بن موسی الرضا تو بداد ما برس! می‌گویند، چوپانی گوسفندانش را به پسرش داد تا ببرد چرا … غروب رفت به دنبال پسرش و گوسفندان… دید پسرش نشسته و خبری از گوسفندان نیست! با تعجب از پسرش سراغ گوسفندان را گرفت. پسرش گفت، پدر صبح که آمدم گوسفندان را سپردم به خدا رفتند و دیگر نیامدند! چوپان با ناراحتی به پسرش گفت، پسره بی عقل، من هر روز گوسفندان را می‌سپردم دست حضرت عباس! که اگر بروند و بیایند شکایت حضرت عباس را به خدا بکنم. حالا شکایت خدا را به کی بکنم!؟

حالا مشکل ما با آستانه قدس رضوی مصداق چنین حکایتی و مرثیه‌ای اشکبار بر فروپاشی عدالتی که در حق ما به ظلم تبدیل شده است! که فکر می‌کردیم باید از دشمنان بریم شکایت به دوستان، ولی چون دوست ظالم است اکتون ما شکایت و تظلم خواهی‌مان را کجا بریم؟

همانطور که در جریانید، تعاونی‌های دولتی در دهه 60 زمین‌هایی را در ولنجک با واگذاری “سازمان زمین شهری” خریده و در آن مقطع زمانی که این زمین‌ها بر کوهپایه‌ها استوار و بیابان بود، جهت اسکان خود و خانواده با مرارت و مشقات بسیار، آپارتمان‌هایی را ساختند…

از ابتدای دهه 80 آستان قدس رضوی طی شکایتی خود را صاحب این زمین‌ها دانسته؛ دادگاه بدوی دیوان عدالت اداری و شورای عالی ثبت رای به نفع مردم ساکن دادند. در سال ۹۷ جناب آقای ابراهیم رئیسی، در مقام تولیت آستان، به رای صادره اعتراض و دادگاه تجدید پس از گذشت یکسال و اندی، رای قطعی به نفع آستان قدس داد!

تمام رایزنی‌های اهالی و نامه نگاری‌ها به مقامات عدالت خواه به هیچ جا نرسید و این تصرف عدوانی با کمال تأسف بنام علی بن موسی الرضا انجام شد!

اهالی با دلی شکسته و مملو از کینه نسبت به بانیان این وضعیت، از جمله آقای رییسی بعنوان شاکی پرونده و آستان قدس و رییس آن در تهران جناب سعید جعفری، جهت امور اداری تنظیم سند بنام آستان قدس تهران واقع در خیابان ایران زمین مراجعه، و در کمال ناباوری با فیش‌هایی بالغ بر 50 میلیون تومان روبرو شدند، که بایستی طبق ادعای استان، بابت حق ریشه (حق تقدیمی) و اجاره سالیانه این زمینها، از دهه 60 تاکنون پرداخت نمایند…ناله‌ها و نفرین‌ها و سست شدن پایه‌های ایمانی را در چهره تک تک مراجعه کننده‌ها در آن محیط بالعینه می‌دیدم…. که اکثراً کارمندان بازنشسته‌ای هستند که پس از سالیان متمادی خدمت، به یکباره و پتک آستان قدس، زمین‌هایشان اینچنین ظالمانه به تسخیر مدعیان تدین و منادیان عدالت در آمده، مضافاً بر اینکه هیچکس آمادگی این پرداخت را نداشته و ندارند. لذا با زبان نرم، التماس، استغاثه که این مبلغ تقسیط شود تا فشاری بر خانواده‌ها نیاید. متاسفانه آستان قدس برخلاف دستورات دینی و قرآنی و آموزه‌های سیره اهل بیت ع، در جواب نه تنها به این تقاضای مهلت و فرصت اعتنا نکردند، بلکه مردم را تهدید کردند که اگر تا 15 دی ماه سال جاری این پنجاه میلیون‌ها را به حساب آستان قدس واریز نکنید، از بهمن ماه دو سه برابر خواهد شد! تهدیدی به همین محکمی و بی تقوایی آنهم از سوی متولیان آستان قدس رضوی؟ یا للعجب!

شکل برخورد آستان قدس با ادعای کاملاً به حق آیا اسلامی است؟ کسانیکه حرف باطل می‌زنند، لجاجت کنندگان در برابر حق، کسانیکه دل مردم بیگناه را می‌شکنند و عالمان بی عمل. حال ما مانده‌ایم و ظلم و حرف زور آستان.‌ از طرفی مگر نه اینست که که در مقابل هر حقی تکلیفی است و در مقابل هر تکلیف، حقی. مگر نه این است که اگر کسی خود را محق می‌داند مکلف به ادای آن حق است؟ اما تکلیفمان را برای احقاق آن در مقابل آستان قدس قانون می‌دانیم که متاسفانه قانون و تفسیرش تمام و کمال در اختیار آن استان است!



انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا