خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سموم کشاورزی و بازارهایی که از دست می‌رود

معصومه ابتکار، رئیس پیشین سازمان حفاظت محیط‌زیست در کانال تلگرامی خود نوشت:

مشکل باقیمانده سموم بر تولید و صادرات محصولات کشاورزی ایران سایه انداخته است.

احمدرضا فرشچیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفته این چالش منجر به از دست رفتن بازارهای تراز اول دنیا شده و گرچه در دهه ۸۰ بازرسی کل کشور به این مساله ورود پیدا کرد اما نتوانست آنرا را به سرانجام برساند. با ادامه این روند در کنار بازارهای اروپا، بازار کشورهای همجوار هم محدود می‌شود.

اما نه فقط برای صادرات، بلکه برای سلامتی مردم باید دست مافیای کود و سم و آموزش کشاورزان برای تولید محصولات سالم دنبال شود. راهکارها وجود دارد و در مقاطعی اقداماتی مثل حذف یارانه کود و سم (۱۳۸۳) یا حمایت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران (۱۳۹۰) و ایجاد فروشگاههای محصولات ارگانیک صورت گرفته است.

آموزش زنان روستایی برای تولید محصولات سالم نیز از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ در طرح مشترک معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. خانم معصومه ابتکار! در زمان ریاست شما بر سازمان حفاظت از محیط زیست، یکی از شیمیدانهای اهل افغانستان و متخصص در زمینه تولید کودها و سموم بی خطر برای محصولات کشاورزی در دولت اصلاحات از آلمان به ایران آمد! جنابعالی هیچ حمایتی در این زمینه انجام ندادید و مسيولین وزارت کشاورزی و مسئول مستقیم سازمان دفع آقات کشاورزی کل کشور به این جمله بسنده کردند که شما نمیتوانی با واردکنندگان سموم و دفع آفات رقابت کنید. همین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا