خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: کسانی که استخر فرح را در انتظار مذاکره‌کنندگان می‌دانستند الان پای میز مذاکره نشستند

مسعود پزشکیان، نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که الان در رأس امور هستند، استخر فرح را در انتظار مذاکره کنندگان می دانستند اما الان خودشان پای میز مذاکره نشستند و کسی هم اعتراض نمی‌کند. البته من موافق با مذاکره هستم چراکه معتقدم باید مشکلاتمان با دنیا را حل کنیم.

پزشکیان در گفت و گو با شفقنا اظهار کرد: کسانی که معتقدند انقلابی‌تر هستند و به دولت قبلی می‌گفتند که مذاکرات را رها کنید و سفره مردم را بچسبید، پس اگر راست می‌گویند الان سفره مردم را رنگین کنند و اگر به حرفی که می‌زدند، باور داشتند پس الان نباید در پای میز مذاکره می‌نشستند؛ ولی به نظر من باید مذاکره را ادامه دهند تا بتوانند مشکلات خارجی، صادرات را حل و تولید داخل را راه اندازی کنند و از سوی دیگر اگر نتوانند در داخل کشور مشارکت همه را جلب کنند و فقط با گروه و جناح خاصی کار کنند، قطعا در آینده مشکلاتی خواهند داشت.

مسوولین با مردم صداقت داشته باشند

او ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید « أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ»« آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم رها مى‌‏شوند و مورد آزمايش قرار نمى‏ گيرند و به يقين كسانى را كه پيش از اينان بودند آزموديم تا خدا آنان را كه راست گفته‏ اند معلوم دارد و دروغگويان را [نيز] معلوم دارد». لذا مسوولین باید با مردم صادق باشند. در دولت قبل مسایلی را در خصوص واگذاری ارز‌ها مطرح می‌کردند، اما سوال این است که مگر دلارها را قبلا چگونه واگذار می‌کردیم که حال می‌گوییم دولت قبلی ۱۸ میلیارد دلار را خورد و برد! روش همان است و می‌خواستند التهاب بازار را کم کنند اما چون پشت سر آن ارزی وارد کشور نشد، صدای اعتراض‌ها بلند شد درحالی که پیش از آن هر چه ارز به کشور وارد می‌شد، به بازار تزریق می‌کردند. الان در خصوص این همه ارزی که وارد مملکت شده است، یکی بیاید گزارش دهد که کجا خرج شد و چه دستاورد چشمگیری با این همه ارز داشتیم؟

پزشکیان با تاکید بر لزوم صداقت مسوولین با مردم گفت: باید با مردم و با خودمان صادق باشیم چراکه جامعه صداقت و دروغ ما را از گفت و گوهایمان تشخیص می دهد. کسانی که الان در رأس امور هستند، استخر فرح را در انتظار مذاکره کنندگان می دانستند اما الان خودشان پای میز مذاکره نشستند و کسی هم اعتراض نمی‌کند. البته من موافق با مذاکره هستم چراکه معتقدم باید مشکلاتمان با دنیا را حل کنیم.

منابع کشور را به خاطر تصمیمات غلط از دست می‌دهیم

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه منابع کشور باید برای طرح‌های مهم هزینه شود، گفت: دولت نمی‌تواند بدون توجه به منابع کشور خواسته‌های مردم و مجلس را عملیاتی کند اما مجلس هم بعضا بدون توجه به بار مالی، طرح‌های تصویب می‌کند که باعث ایجاد چالش بین دولت و مجلس می‌شود چراکه که اصلا پولی برای انجام این طرح‌ها وجود ندارد. کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته،با کمبود منابع مالی مواجه هستند و ۵۰ الی ۶۰ درصد منابع ناچیز را به خاطر تصمیمات غلط هدر می دهند و این همان چیزی است که در کشور ما اتفاق می افتد.

نیاز به مشارکت همه گروه‌ها برای حل مشکلات کشور داریم

پزشکیان خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات کشور نیاز است همه گروه‌ها و جناح‌ها و افراد صاحبنظر و توانمند را در اداره کشور مشارکت دهیم تا مشکلاتمان حل شود اما اگر تصور کنیم مملکت یعنی «ما» و کسانی که با ما نیستند باید کنار بروند، قطعا روز به روز وضع بدتر از این خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا