خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بورسیه تحصیلی دانشجویان دختر افغانستانی

بنیاد حامیان علم و فناوری ایران، به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد، از سال 1394، با هدف حمایت از گسترش علم و فناوری در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش انصاف نیوز این بنیاد در این راستا صندوق‌های متعددی تاسیس کرده است؛ اعم از حمایت از کرسی‌های پژوهش و فناوری، طرح‌های نوآورانه و کارآفرینانه، حمایت از تاسیس جوایز ملی و بین‌المللی، حمایت از اهداف عام المنفعه و حمایت از دانشجویان، که از محل کمک‌های مردمی تامین می‌شود. این بنیاد هرساله به دانشجویان توانمندی که نیاز به حمایت دارند بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند.

از آنجایی که یکی از اهداف این بنیاد حمایت از ایده‌ی «آموزش برای همه» است، با توجه به شرایط فعلی کشور افغانستان و محدودیت‌هایی که برای تحصیل دختران وجود دارد، در اواخر مهر ماه سال 1400 تصمیم بر اقدامی برای حمایت از دختران افغانستانی که ایران را به عنوان مقصد خود برای تحصیل انتخاب می‌کنند، گرفت. در همین راستا، مدیر عامل بنیاد، جویای وضعیت دختران دانشجوی افغانستانی در استان خراسان رضوی، از ریاست دانشگاه فردوسی مشهد، شدند. ایشان نیز با توجه به ارتباطات و اطلاعاتی که داشتند، لیستی از دانشجویان دختر افغانستانی که مستعد حمایت هستند و در دانشگاه‌های این استان پذیرفته شده‌اند، تهیه کردند و در اختیار بنیاد قرار دادند.

بنیاد حامیان علم و فناوری نیز پس از شناسایی این دانشجویان، در جلسه هیات مدیره 15 آذر 1400، با همراهی بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد، مبلغی را برای بورسیه این دانشجویان تصویب کرد. نخستین بورسیه‌ها برای نیم‌سال اول سال‌تحصیلی 1401-1400 است که ابتدای هر نیم‌سال به دانشجویان پرداخت می‌شود. بنیاد در حال حاضر در جستجوی بهترین راه برای انتقال این کمک‌های نقدی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایران ، ایرانی رو نمیفرسته دانشگاه اونوقت افغانی بفرسته !! جریان مثل این می ماند که مثلا من برم آلمان بگم بورسیم کنید ، مگه میشه ؟!

  2. چیه نکنه میخواید افغانیارم وارد بازی کنکور کنید این همه ایرانی در آرزوی دانشگاه میخواید یه مشت افغانیم بیان حق دخترای خومون ضایع شه الان نون کلی تاسیسات ساختمونی به خاطر همین افغانیا آجر شده میان با قیمت پایین کار میکنن اون موقع مردای کشورمون بیکار میمونن خدا لعنتتون کنه که اینارو تو ایران راه میدید

  3. من با این طرح موافقم بشرط اینکه افغان ها همیشه سپاسگزار ایران باشند و به ما خیانت نکنند ،البته سازمان ملل طبق قانون جهانی باید هر سال برای تمام مهاجرین افغانی و غیر افغانی به ایران بودجه بفرستد تا نیازهای تمام اوارگان براحتی برآورده شود. انشاالله

    1
    1
  4. مراقب این جماعت افغان باشید تاریخ ایران خاطرات خوشی از این جماعت ندارد (اشرف افغان و محمود افغان) .

    این جماعت اگر امروز مهار نشوند فردا ادعای خاک ایران را خواهند کرد و همان بلای عصر صفویه را تکرار خواهند کرد.

    دولت ایران بخاطر چندرغاز عایدی اندکی که سازمان ملل متحد در دفتر پناهندگان به ایران می دهد نباید ایران را از افغانی پر کند و به آنان شناسنامه ایرانی بدهد ، شناسنامه ایرانی دادن یعنی ” طلبکاری بعد از این ” و این همان خطر تاریخی است که بنده امروز هشدارش را می دهم .

    فیلم مشهوری وجود دارد از سخنرانی یکی از علمای افغانستانی درباره تخصیص بودجه به طلاب افغانستانی توسط ایران ، خب این امر ما را در حوزه های گوناگون منجمله اقتصاد آسیب پذیر کرده است و بعد هجوم می آوریم به جیب مردم و آنان را تلکه می کنیم به بهانه های مختلف (قیمت بنزین ، آب ، برق ، گاز ، تلفن ، عوارض شهرداری ، مالیات و …….. همه را پلکانی می کنیم ) چرا ؟ چون می خواهیم ” منشی اسلامی ” داشته باشیم و ما را بعنوان راس جهان اسلام بشناسند ، ضرب المثلی معروف هست که می گوید : ” چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است “.
    یعنی وقتی ملت خودت در فقر دست و پا می زنند صحیح نیست که تو برای دیگران سفره رنگین پهن کنی و آنرا بیارایی ، بلکه این سفره حق ملت و جوانان ملت توست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا