خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاش نام دکتر گلشنی به میان نمی‌آمد!

محمد زارع شیرین کندی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

امروز از دکتر مهدی گلشنی به عنوان باعث و عاملِ اخراج یکی از استادان جوان گروه فلسفه علم دانشگاه شریف نام برده می شود. طبیعتا آدمی مثل من از کل ماجرا پاک بی خبر است و از روند این رویداد سخت بی اطلاع. آگاهی من از وضع علمی و پایه فلسفی مدرس اخراج شده هم چندان گسترده نیست: کتابی به انگلیسی درباره مفهوم قدرت در اندیشه هگل و نیز سخنرانی‌ای به فارسی در موضوع هگل و مدرنیته ها از او را می توان یافت و دید و شنید. اما اگر دکتر گلشنی در این سن و سال، با استفاده از قدرت و نفوذ سیاسی اش، مانعِ تدریس یک مدرس علاقمند و مستعد و آتیه دار، با هر گونه گرایش سیاسی، شده باشد، عملی بسیار نامقبول و نادرست مرتکب شده است. شک و تردید داشتم که یک چهره ماندگار و استاد نامدار در قد و قواره و حد و اندازه دکتر گلشنی وارد جزئیات استخدام یک نفر بشود. اما صدایی از دکتر عبدالکریم سروش از آن سوی عالم به گوشم رسید که تردیدم زائل و به یقین بدل گشت. ایشان با تعابیر ادیبانه‌ی خاص خودشان دکتر گلشنی را “شخصی ناشخیص” و “نفسی نانفیس” به شمار آورده اند که سینه ای پر کینه دارد؛ کسی که نه درک درستی از فلسفه علم دارد و نه از دین (البته این آخری را نمی توان جدی گرفت زیرا برخی آثار دکتر گلشنی از جمله کتاب “تحلیلی از دیدگاه های فلسفی فیزیکدانان معاصر ” ناقض این ادعاست). ایشان پیش از این نیز گلشنی را جزو قدرت پرستانی قلمداد کرده بود که از سابقه دست بوسی نیز بی نصیب نیست. علی الظاهر این استادان مشهور ما همدیگر را بهتر از هر کس دیگری می شناسند. نمی دانم نظر گلشنی درباره سروش چیست، تنها شنیده ام که سروش را دروغگو و متکبر دانسته و گفته است غرورش در حد فرعون است. اما مهم آن است که اینان دهه هاست در راس امور دانشگاه و دانشگاهیان و جزو تصمیم گیرندگان و مدیران اصلی آن بوده اند و گاه چنان مداخلاتی کرده اند که سرنوشت ها از این رو به آن رو شده است. کاش نام دکتر گلشنی، دانشمندِ پیرمرد و ریش سفید در راه وفاقِ علم و دین، در چنین ماجرایی به میان نمی آمد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یک سوال:آیا دانشگاههای خوب امریکا وحتا اروپا، یک ضد نظام اروپا یا امریکا را هیئت علمی میکنند؟ آیا در این کشورها به دانشجویان ایرانی اجازه میدهند که در رشتهای high Tech درس اموزی کنند؟تحلیلهای این اقایان ناظر به منافع ایران نیست.

    5
    5
    1. جواب هر دو سوال شما بله است. مثالهای بی شماری را در این خصوص میتوانید در نت بیابید.

      4
      2
  2. قدرت زدگی و بالاتر از آن افسون قدرت ، بالاتر و تواناتر از این نامها و سمت هاست !

    2
    2
  3. بیچاره اونهایی که دروغ های شما رو باور کنند
    دکتر گلشنی اصلا نقشی نداشتند
    در کانال رسمی خودشون هم اطلاع رسانی کردند
    انصاف نیوز دقیقا به چه ارزشهایی پایبند هست؟
    اگر راست میگید تکذیبیه ایشون رو هم منتشر کنید

    2
    1
  4. دقیقا خود دکتر گلشنی فرمودند که من برای همین استاد ها قبلا به سازمان اطلاعات نامه نوشته ام و لی گوش نکردند… این جمله از او نشان می دهد دکتر سروش راست می گوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا