خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در جلسه‌ی جنجالی امروز شورای شهر مشهد چه گذشت؟

ایرنا نوشت: «در نشست فوق العاده امروز شورای اسلامی شهر مشهد، نایب‌رییس این شورا با اشاره به شیوع ویروس اومیکرون از مردم خواست با ماندن در خانه و رعایت قرنطینه به کادر درمان کمک کنند.

مهدی ناصحی افزود: متاسفانه آمار مبتلایان به سویه جدید کرونا در حال افزایش است و شهروندان باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، مانع از وخیم‌تر شدن شرایط شوند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در واکنش به این مطالب اظهار کرد: شما از ۶ عضو مبتلا به کرونا خواسته‌اید در جلسه حضور داشته باشند تا جلسه رسمیت پیدا کند.

غلامحسین صاحبی افزود: متاسفانه این حرکت با گفته‌هایتان یکی نیست، مردم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند اما شما خود بیماری را به جلسه آورده‌اید.

حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد نیز با اشاره به بیماری خود گفت: درست است حال خوشی ندارم اما حضور در جلسه شورا به منزله جهاد است.

دیگر عضو شورا در اعتراض به این امر اظهار کرد: چرا ارزش کلمات قرآنی را پایین می‌آورید در حالی که با حال ناخوش به صحن شورا آمدن اصلا توجیه ندارد.

حسن کریمدادی افزود: از طرفی از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند اما در شورا خلاف شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی عمل می‌کنیم و این کار را “جهاد” هم می‌نامیم.

در پایان نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: اعضای حاضر در جلسه علنی امروز شورا، کرونا نداشتند و نشست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

ناصحی در نشست علنی شورا در روز یکشنبه هفته جاری نیز اعلام کرده بود: امروز مشهد شرایط کرونایی سختی دارد، رییس و برخی اعضای شورای شهر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند، رعایت ضوابط و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

تکذیب روابط عمومی شورا

مدیر روابط عمومی شورای شهر مشهد عصر امروز و ساعتی پس از نشست پرحاشیه شورا، فضاسازی صورت گرفته مبنی بر حضور اعضای مبتلا به کرونای شورای شهر مشهد در صحن علنی شورا را صحیح ندانست.

محمد شیبانی افزود: اعضای مشکوک به کرونا نیز پس از طی دوره قرنطینه و مشورت با پزشک مربوطه در صحن علنی شورا حاضر شدند و هیچکدام از اعضای حاضر در نشست امروز براساس تست و گواهی پزشکی؛ کرونا نداشتند».


ایسنا نوشت: در جلسه امروز شورای شهر مشهد که با تذکر یکی از اعضاء به نایب رییس شورا به دلیل حضور در جلسه با بیان اینکه باوجود مبتلا بودن وی و چند تن دیگر از اعضا به کرونا تنها به دلیل رسمیت داشتن جلسه بوده است، مشاجره‌هایی بین اعضا روی داد، در این رابطه سخنگوی شورای شهر توضیحاتی را به ایسنا داد.

موسی‌الرضا حاجی بگلو ضمن تکذیب اظهارات غلام‌حسین صاحبی درباره ابتلاء اعضاء شورای شهر مشهد به کرونا گفت: هیچ‌کس کرونا نداشته است و انشاالله گفته‌های آقای صاحبی صحت نداشته باشد؛ ایشان نظرشان را داده‌اند؛ مگر وقتی که در جلسه علنی شورای شهر یکی از اعضا درباره موضوعی نظر می‌دهد، دیگر آن موضوع قطعی است؟ خیر. شاید ایشان شنیده یا کسی چیزی گفته است.

وی درباره ابتلاء حسن موحدیان، رئیس شورای شهر مشهد به کرونا که در جلسه گذشته هم این موضوع عنوان شده بود و جلسه امروز هم به ریاست نایب رئیس برگزار شده و موحدیان در قسمتی به‌جز هیات رئیسه نشسته بود، بیان کرد: آقای موحدیان چون دیرتر به جلسه رسیده بودند، طبق آئین نامه بالا نرفته بودند و گفته‌اند جلسه به همان صورت ادامه پیدا کند. انشاالله که آقای موحدیان کرونا نداشته‌ و اگر هم داشته‌اند، حتما بهبود یافته که امروز در جلسه حضور پیدا کرده‌اند.

حاجی بگلو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا در جلسه امروز رئیس شورای به گونه‌ای نشسته بودند که در اطراف ایشان با فاصله چند صندلی هیچ‌کسی ننشسته بود اما دیگر اعضا در ردیف‌های کنار هم قرار گرفته بودند، تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های کرونایی گفته‌ بودیم امروز اعضا با فاصله در صحن علنی بنشینند. اگر اعضای دیگر این فاصله را رعایت نکردند، اشتباه کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه طبق حرف شما اعضاء شورا کرونا نداشته‌ یا اگر هم داشته‌اند پس از بهبود حاضر شده‌اند، اظهار کرد: شاید؛ وگرنه قطعا کسی که مریض باشد در جلسه حاضر نمی‌شود، کسی که در صحن علنی شرکت می‌کند اگر کرونا داشته باشد و به کسی نگوید، حق‌الناس بر گردنش است. امیدواریم که انشاالله این مساله نبوده باشد و قطعا هم نبوده است.

سخنگوی شورای شهر در پاسخ به اینکه «شاید» و «انشاالله» شما بیانگر تردید است و ظاهرا تکذیب ابتلاء اعضا که عنوان می‌کنید از سر اطلاع داشتن کامل نیست، گفت: مگر من پزشکم و معاینه کرده‌ام که بگویم. هر روز که نمی‌توانیم از افراد تست منفی بگیریم. کسی که علائم داشته باشد باید برود تست دهد؛ آقای صاحبی مگر پزشک بوده که درباره افراد چنین مطلبی را گفته است. انشاالله که آقای موحدیان کرونا نداشته‌اند اما به هر حال ایشان ۲۰ روز است که استراحت کرده‌ و مشکلی نداشته‌اند.

از طرف دیگر حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری شورای اسلامی شهر مشهد در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر که امروز برگزار شد، تصریح کرد: بنده و برخی اعضا بیمار هستیم و به دلیل اهمیت لوایح در جلسه شرکت کرده‌ایم و حضور همکاران با بیماری نوعی ایثار است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا