خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دلیل گرانی دارو: حذف چراغ خاموش ارز دولتی و ظهور داروجمع‌کن‌ها

سرویس اجتماعی انصاف نیوز: یک دکتر داروساز با توجه به بحث‌ها درباره‌ی احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گوید: در بازار داروهایی داریم که ۲۵۰ درصد گران شده است. از سه یا چهارماه پیش قیمت داروها بسیار زیاد شده است. هر روز، نامه تغییر قیمت می‌آید. باید از واردکننده‌ها قیمت اصلی دارو را بپرسیم.

جهش قیمت دارو در هفته‌های اخیر

یکی از داروسازان داروخانه‌ای در خیابان ولیعصر تهران به انصاف نیوز گفت: تغییرات قیمت از چند هفته‌ی پیش کاملاً مشهود است، برای مثال داروی ویزیپک دارویی است که برای ام‌آرای و سونوگرافی استفاده می‌شود، در همین چند هفته چندین برابر شده است، یعنی ارز بی سر و صدا از روی دارو برداشته شده است.

وی افزود: مدت زیادی است که برخی داروها در داروخانه کمیاب شده‌اند، در شش ماه اخیر یا بسیار کم بودند یا سهمیه یک یا دو بسته به داروخانه می‌رسید که خیلی از بیماران و مراجعان به دلیل نیاز فوری به دارو مجبور می‌شوند در بازار آزاد با قیمت چندین برابر دارو تهیه کنند.

گرانی داروهای قلب و اعصاب

این داروساز داروخانه ادامه داد: داروهای نایاب قلبی و داروهای اعصاب گران شده است. تولیدات دارو در داخل نیز به همان میزان گران‌تر شده است و الان در بازار داروهایی داریم که ۲۵۰ درصد گران شده است.

واردکنندگان دارو، تعیین کنندگان اصلی قیمت‌ها

او همچنین گفت: از مدتی پیش قیمت داروها بسیار زیاد شده است. هر روز، نامه تغییر قیمت می‌آید. باید از واردکننده‌ها قیمت اصلی دارو را بپرسیم، ما فقط داروها را به دست مردم می‌رسانیم. همچنان که برخی تولیدکننده‌ها احتکار می‌کنند نه مصرف کننده‌ها. قطعاً احتکار صورت گرفته است، سهمیه داروخانه ما از یک دارو برای مثال ۱۰ بسته است اما کسانی که داروها را وارد می‌کنند صبر می‌کنند داروها که گران شد با قیمت چندین برابر عرضه می‌کنند.

احتکار دارو با نسخه‌های جعلی

 داروساز داروخانه همچنین اشاره کرد: به تازگی برخی افراد مثل پیرمردها یا پیرزن‌ها با نسخه جعلی به داروخانه می‌آیند و دارو می‌خرند و داروها را به افرادی که دارو جمع‌کن هستند می‌رسانند و به داروخانه‌ها با قیمت چندین برابر می‌فروشند. حتی برخی داروخانه‌ها دارو را با قیمت خیلی بیشتر به مردم می‌دهند.

کمبود؛ آمپول هماتوفر، قطره چشم مصنوعی

یک داروساز دیگر داروخانه درباره‌ی کمبود داروها هم گفت: قطره میکساکورت، شربت بلادونا، آرتلاک‌ها، مولتی ویتامین تراپوتیک، ریفامپین ۱۵۰، ناتریلیکس، نورم اسکین، نیترازپام، شربت لاکتولوز، قرص ترازوسین، پرازوسین، الانزاپین، قرص مبندازول و داروی آلندرونات و قرص لورازپام و آمپول ویتامین ای. و B6 و قرص اکسفورج و قرص سوما ۱۰۰ و کلونازپام از داروهای کمیاب به شمار می‌روند.

 انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. دلیل گرانی دارو یک چیز است و دنبال چیز دیگری نباشید :

    ” کودتای دولت انقلابی علیه ملّت مظلوم” .

    می توانم این سخن را ثابت کنم .

    والسلام .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا