خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به قتل فجیع زن جوان در اهواز

واکنش‌های توییتری به خبر قتل فجیع زن جوان در اهواز را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

مهدی کشت‌دار: ‏صحنه‌ای دلخراش‌تر از صحنه شهادت پلیس شیرازی اینبار در اهواز. فردی با همدستی برادرش سر همسر ۱۷ ساله‌‌اش را بریده و حالا هر دو بازداشت شده‌اند.
فضای خبری ایران پر شده از فیلم لحظه حمل سر دختر جوان، به این جنایت رسیدگی خواهد شد اما این فیلم‌ها از فضای مجازی پاک نخواهند شد.

فاطمه کریمخان: ‏بگویید پروژه‌ی ۵ ساله تعریف می‌کنم باورهای رایج در مورد ‎#زن_کشی را در اهواز تغییر و آمار جرم را کاهش دهد، یک مشت حرامی راه می‌افتند در هرزنامه‌هایشان از پروژه‌ی صهیونیستی نفوذ و درد و مرض می‌نویسند که با پرونده امنیتی بروید آب خنک میل کنید، چون این مسائل فرهنگی ست و حل نمی‌شود

شهریوری: ‏برای ما فاجعست. اما خود اون اقوام شاید خیلی شوکه نشن از این موضوع. چون با اون رسوم بزرگ شدن. اگه قراره تغییر فرهنگی ایجاد بشه برای جلوگیری از اون فجایع بایستی اون رسوم شناسایی و کار فرهنگی بشه برای متوقف کردنشون. این جنایت ها بدعت نیستند در اون فرهنگ ها. ریشه در افکاری دارند که ‏از بدو تولد به امثال این قاتل یاد داده شده. این جوان برداشتش از سنتها و تاکید بر غیرت و ناموس این بوده. اون خودش هم قربانیه به نظرم.

مصطفی فقیهی: گویی فاجعه‌ی ‎#عروس_آتش و سنت‌های غلطِ عشیره‌ای، پس از ۲۲ سال بار دیگر تکرار شده است!‏

ای‌لیا: ‏دوستان عزیز
تصاویر و فیلم این قتل فجیع (سر بریدن) رو منتشر نکنید. دنبالش هم نرید ببینید چیه. خود خبر به اندازه کافی دهشتناکه.

جلال برزگر: ‏‎الان کلی از افراد طایفه قتل را گردن می گیرند. اولیای دم هم رضایت می دهند. موضوع فرهنگی است و قواعد عشیره. مثل فیلم عروس آتش. مرد عشیره بودن هم سخت است و زن عشیره . سرنوشت تراژیک که قاتل و مقتول مجبورند.

سبو: ‏‎‎من اهل اهواز نیستم ولی فاصله‌ای هم با اون فضا نداشتم. برای سمت ما هم تا دوران کودکی من همینجور بود اما شد که تغییر کنه. حالا چرا و چطوری و کی زد تو دهن قانون عشیره نمی‌دونم.‌ ولی شدنیه. ضمن اینکه اگر اون سال‌ها شدنی بوده، حتما الان هم شدنیه.

مهدی خرم‌دل: ‏اگر همین ماجرای چرخاندن سر بریده با خنده را بخواهید تبدیل به فیلم کنید، متهم به سیاهنمایی می‌شوید و چه بسا فیلم هیچ‌گاه اکران نشود. سینمای ایران به شدت عقب‌تر از جامعه است. به همین دلیل تنها 4درصد مردم ایران به سینما می‌روند و بیش از 30درصد مردم گفته‌اند هرگز به سینما نرفته‌اند

مهرداد: ‏سر یک دختر ١٧ ساله رو توی اهواز بریدند ان‌شاءالله مخل نظم و امنیت و آرامش تشخیص بدید و وارد عمل بشید.

مرحوم: ‏در زمینه قتل ناموسی و خود سوزی، هیچ وقت قاتل و قربانی از نظر رسانه های فارسی زبان خارج از کشور عرب یا کرد نیست، اما در مقابل تروریست مبدل می شود به فعال ادبی و سیاسی عرب و کرد.

سمانه سوادی: ‏این خبر باورنکردنیه. زنی گریخته از مهلکه رو بازمی‌گردونن، سر می‌برن و می‌خندن. کلمه برای توصیف کثافت این اتفاق و استیصال خودم کم دارم.

selene: ‏‎از اونجا که شوهر پسرعموی دختر بوده و احتمالا از این طایفه‌ای‌ها باشن، خاندان جمع میشن و دیه رو میدن و پسر رو آزاد کرده و چند وقت بعد دوباره زنش میدن. احتمالا خانواده دختر هم اون رو به دلیل فرار به ترکیه  ننگ خانواده بدونن و قتل رو خیلی هم بد ندونن. بماند که طبق قانون دیه زن نصف مرده

فضول‌سنج: ‏‎به نظرم پخش کردن این فیلما تو مجازی خودش عادی‌سازی خشونت و یه جور تهدید زنای دیگه‌اس
این چه کثافتیه که فیلمشم می‌گیرن با افتخار پخش می‌کنن😭😰

نارسیس: ‏‎‎مرگ دردناکی بود ولی بعد دیدن فیلم فهمیدم زندگی با ی روانی و جانی خیلی سخته و خدا دوسش داشته ک مرده
خدا بیامرزش

اسپینوزا: ‏عکس مرتیکه رو در اون وضعیت پخش نکنید. دیدن بیرحمی و سنگدلی، آثار منفی بر روان جامعه داره! ‏حالم بد شد. طرف مثلن خبرنگاره چنین عکسی رو مناشر می‌کنه. گند بزنند اون سایت‌تون رو که برای چند تا کلیک بیشتر، چنین با روان جامعه بازی می‌کنید.

مصطفی: ‏یه جایی رفته بودم تبلیغ
دعوای طایفه‌ای شده بود و یه نفر به قتل رسیده بود
خیلی جدی طایفه مقابل داشتن باهام چونه می زدن که باید سر یکی‌شون رو ببریم
واقعا احساس میکردم دستم از فقه و اصول و آیه و روایت در مقابل‌شون خالیه
خیلی پیچیده بود

یسرا: ‏رنج زنان و دختران ‎#ایران رو باید همینقدر عریان روایت کرد
نباید سانسور کرد
نباید نگران جریحه دار شدن احساسات جامعه شد
عمق جنایت و سیاهی‌اش را باید فریاد زد، حس کرد و از این همه ظلم ترسید…

رامینوویچ: ‏انقدر احمقید که فیلم سر بریده رو پخش می‌کنید؟

صبا نوبری: ‏واقعاً چرا ویدیو اهواز رو توییت می‌کنید؟ من عقلم می‌رسه که طاقت ندارم و باز نمی‌کنمش ولی حواستون هست چقدر بچه کم سن و سال توی توییتر هست که از سر کنجکاوی می‌بیننش و چه تاثیر بدی می‌ذاره روشون؟ هر توییتی با این محتوا ببینم قطعاً ریپورت می‌کنم.

سهیل دولتشاهی: ‏از دید من این شخص با آن جانی که افسر پلیس. شهید رنجبر را سر بریده نه فقط هیچ فرقی ندارد بلکه جانی تر و وحشی تر است. همه ما باید دنبال اجرای اشد مجازات برای این وحوش باشیم

الهه شریف‌پور: ‏‎اشد مجازات موثر نخواهد بود و خشونت را نباید با خشونت پاسخ داد.  جامعه بیمار هست، متاسفانه اعمال خشونت در اعماق روح مردم جای گرفته است ، فقر، نابسامانی اقتصادی، نابرابری گوشه کوچکی از اینهمه نابسامانی درد آور است.

فَرِه: ‏لطفا اسم اون جنایت رو نذارید قتل ناموسی، پشت ناموس پرستی  قایم نکنیدش، داریم مردمی که به اون قاتل، آفرین میگن / ‏آزار و قتل زنان با عنوان ناموس پرستی پدیده جدیدی نیست، ایراد از قانونگذار ست که هنوز اشخاصی جرات پیدا میکنن به اسم ناموس پرستی مرتکب جنایت بشن

رییس جمهورتون: ‏اگه دست من بود نه تنها اون مردک و سر میبردیم تمام مردای اون طایفه رو عقیم میکردم نفرت انگیزای متوحش

شوکت: ‏چرا انقدر قاتلا وحشی شدن !!
موارد قتل چه عجیب شده 😑

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. محمد:یه اتفاقی درحین ضبط فیلم افتاد که ندیدم کسی به اون اشاره کنه،ظاهرا چون احتمالا بازبان عربی آشنایی نداشتید!
    واون اینکه قاتل اسمش سجاد هست،یه نفر فریاد میزد :سجاد چرا داری فرارمیکنی؟! برگرد!!!
    تونشون دادی که خیلی مردی !!!

    حالا بایدمتوجه باشیم که قاتل یه نفر نیست یه جامعه ست با افکار جاهلی!

    27
    2
    1. آره خب ماها که عربی بلدنیستیم اینو متوجه نشدیم!!!!!!
      این نشون میده که اونجاهمه باهم موافق بودن برای سربریدن این دختره بدبخت !!!!یعنی جاهلیت تااین حد؟کثافت وگند اتفاق بیشتر دراومد الان که شما حرفاشونو ترجمه کردی واقعآ جای تآسف داره !!!!

      11
      2
  2. شرم آور و سهمگین. حادثه ای که داغ ننگ است بر پیشانی یک جامعه. قانون کجاست? شرع کجاست? چه کسانی جنایت را ترویج می کنند? چه کسانی اجازه می دهند یک فرد خودش فضاوت کند حکم بدهد و حکم هولناک خودش را با افتخار!!! اجرا کند? این دیگر مملکت نمیشود که. آقایان مسئولین، شما کجا هستید? وای برشما. وای بر همه ی ما.

    11
    1
  3. سلام‌حال‌کشته‌ولی‌اینکه‌سردختر‌
    بیچاره‌را‌با‌قداره‌آغشته‌به‌خون‌در‌کوچه
    میگرداندخوداین‌عمل‌‌وحواشی‌آن‌که‌
    نوعی‌القا‌وتشویق‌نا‌امنی‌وقلدریست
    بیست‌سال‌زندان‌با‌اعمال‌شاقه‌‌باید‌
    داشته‌باشد

    11
    1
  4. مثلا باکشتن این دختر میخواسته غیرتمند بودن خودشو ثابت کنه ولی همین که داره سره بریده ناموس خودشو توکوچه ها میگردونه ومیخنده خودش اووج بی غیرتی وبی شرفیشو داره فریاد میزنه حالا کشتی چرا دیگه داری سرشو به همه نشون میدی نامرد چیو میخوای ثابت کنی

    14
    1
  5. انشاالله که به طور جدی برخورد بشه.نه اینکه این هم یه موجی باشه و بگزره و بعد از مدتی همه چیز به دست فراموشی سپرده بشه و روز از نو و روزی ازنو و حوادثی دیگر ازین دست اتفاق بیفته
    ضمنا پخش فیلم هیچ اشکالی نداره.بزارید مردم از اتفاقات دور و برشون آگاه بشن

    8
    1
  6. مسأله قوم و قبیله و آداب و رسوم و سنن رو دارن علم می‌کنن واسه قتل!! اگر رسم و رسوم قبیله ای هم باشه جرم و جنایت واقع شده و باید خیلی جدی بهش رسیدگی و قاتل به سزای عملش برسه ، مگه زمان تیرکمون شاهه که این رسم این قوم و قبیله است و باید بهش احترام گذاشت، جون یکنفر و گرفتند و ادعا کنند که این رسم ماست؟

  7. این خانم خودش هم مقصربوده فرارکرده رفته ترکیه بایه مرد سوریه ای ازدواج کرده عکساشم فرستاده برای شوهرش…من قتل رو توجیح نمیکنم ولی شوهر بدبختش حق داشته اینطوری غیرتی بشه مردی که آبروش بره خیانت ببینه دیگه نمیتونه توجامعه راحت زندگی کنه مطمئن باشید الان خودش بیشتراز همه دلش میخواد اعدامش کنن که دیگه نه حرفی بشنوه ونه چشمش به چشم مردم بیفته

    5
    6
    1. درسته فرار کرده خب طلاقش میداد همه میگفتن مرد بود زنش خراب بود طلاقش داد نه اینکه بخواد بکشتش

    2. جناب ناشناس. حرف شما از بیخ حرف مفته. نهایت باید طلاقش میداد، اگه واقعا حق داشته که زنشو بکشه اون هم با این وضع، پس یعنی انگار زن یه جور کالاست و مرد هر غلطی خاست باید بکنه.‌چرا همچین چیزایی در بین مردم عقب افتاده و درگیر افکار پوسیده رخ میده؟!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا