خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا خندوانه از تاثیرگذارترین برنامه های تاریخ تلویزیون است؟

به گزارش انصاف نیوز، محمد تاجیک، روزنامه نگار حوزه ی سینمایی در یادداشتی تلگرامی نوشت:

اتفاقا برای این مطلبی که در ادامه می خوانید می خواستم تیتر بزنم که خندوانه تاثیر گذارترین برنامه تاریخ تلویزیون است ولی ترسیدم که متهم به جو گیر شدن بشوم وگرنه خودم خیلی دوست داشتم تبتر بزنم خندوانه تاثیر گذار ترین برنامه تاریخ تلویزیون!

از آن شبی که رضا کیانیان عزیز به خندوانه آمد تصمیم گرفتم که این یادداشت را بنویسم ومقداری تنبلی و چیزهای دیگر باعث شد این یادداشت به تاخیر بیافتد. کیانیان در آن شبی که به خندوانه آمد در انتهای آن برنامه خطاب به جناب خان و رامبد جوان گفت شما به خاطر این برنامه تان ثواب بسیاری می برید. یادم است در همان زمان ها و همزمان با میلاد امام حسین (ع) وقتی به یک مراسم مذهبی رفته بودم، روحانی حاضر در آن مراسم حدیث مهمی را به نقل از امام حسین (ع) نقل می کرد که خیلی جالب بود. امام حسین (ع) در این حدیث فرموده بودند که بهترین کارهایی که یک مسلمان اگر آنها را انجام دهد ثواب زیادی می برد یکی دو کار است. به گفته ی امام حسین (ع)، یکی از این کارها که ثواب زیادی دارد صله رحم است. کار مهم دیگر، خنداندن مردم است. بعد هم آن روحانی، روایت های بسیاری از ثواب بسیار خندان مردم ذکر کرد.

خندوانه فارغ از ثواب بسیاری که دست اندر کاران آن می برند تاثیرات بسیار زیادی دارد. ما در دورانی هستیم که خبرهای بسیار بدی از بیماریهای قلبی و سرطان می شنویم. به نظرم رامبد جوان و دوستانش در خندوانه، با برنامه ی شاد، جهاد بسیار خوبی در مبارزه با چنین مشکلاتی را آغاز کرده اند. تاثیری که خندیدن و خنداندن در رفع بسیاری از مشکلات دارد واقعا غیر قابل کتمان است. همان جمله ی معروفی که خنده بر هر درد بی درمان دواست. در صحنه ای از فیلم آژانس شیشه ای، وقتی شخصیت عباس با بازی حبیب رضایی پیش دکتر می رود دکتر به او می گوید که عصبی بودن برای او سم است و وقتی در صحنه ی دیگری عباس می خندد دکتر با صراحت به او می گوید: همین کار یعنی خندیدن خیلی خوب است.

من در میان سینماگران و اهالی رسانه به عنوان یک آدمی با انرژی فراوان زیاد و روحیه ی بسیار خوب شناخته شده ام. مثلا ابراهیم حاتمی کیا یک بار به من چند سال پیش گفته بود آقای تاجیک من به این انرژی مثبت زیادی که تو داری غبطه می خورم! (باور کنید چاخان نمی کنم اسنادش هم موجود است!) یا مثلا آقای کیانیان بعضی مواقع به من می گوید این همه انرژی مثبت را از کجا آورده ای؟

حالا چرا به این موضوعات اشاره کردم؟ اتفاقا می خواهم بگویم داشتن انرژی مثبت و روحیه ی خوب و خندیدن و شاد بودن حلال بسیاری از مشکلات است. مثلا بسیاری از دوستان سینمایی و روزنامه نگار می دانند من چند سال پیش و در حدود سال 91 به خاطر مشکلاتی که برای چشمم به وجود آمده بود بسیار افسرده بودم و یا سال گذشته به مدت چند ماه واقعا مریض بودم و هر دکتری هم می رفتم خوب هم نمی شدم و واقعا هم فکر می کردم دارم می میرم و حتی به دنبال گرفتن حلالیت بودم! اما بعدا ناگهان به شکل خیلی غیر منتظره ای خوب شدم. در همه ی این مشکلاتی که برایم به وجود آمد این تجربه را کسب کردم که هیچ چیزی به اندازه ی خندیدن و شاد بودن و انرژی مثبت داشتن مهم نیست و دوای هر دردی است.

تازگی ها دیده ام که برخی دوستان در برخی نشریات و رسانه ها، به بهانه ی سری جدید خندوانه، فضاسازی هایی بر علیه این برنامه آغاز کرده اند. فضاسازی هایی که منصفانه نیست. به نظرم خندوانه ای ها باید بدون فکر این فضا سازی ها به راه خود ادامه بدهند راهی که بسیار خوب و موفق است.

برنامه ی خندوانه برنامه ی مهمی است. من خودم زیاد از این برنامه درس های مهمی گرفته ام و هنوز هم می گیرم.

اینکه خندیدن مصنوعی و خندیدن طبیعی هر دو تاثیرات یکسانی دارند و یا خندیدن مثل ورزش کردن است مثل نرمش کردن است … در پایان این یادداشت باید اشاره کنم سالها قبل یدالله صمدی فیلمی ساخته بود با عنوان معجزه ی خنده. آن فیلم هم فیلم بسیار دوست داشتنی بود. این روزها می توان درباره ی برنامه ی رامبد جوان هم از چنین صفتی استفاده کرد: معجزه ی خندوانه!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حتماسفازشی چیزی شده شایدم باشمایم قراردادبسته طرف به نظرمن چیزی جزلودگی نیست البته ماچون ناخوشیم خوشیم بازازاوحرفازدی هارفیق باباحرفی بزن که همه خوششان بیاد دیدی طرف هنوز هز چی نو گفتی مخنده یکی بود لباش به هم نمرسید دوربین هم همش روش زوم میکرد هی مایم مگفتیم عجب آدم شادیه یا همی رامبد جان خودمون که طرفها بری که بین جلو دوربین به صورت بیشتر هی صداش مزدن رامبد جان اویم طفلک نه اینکه ذاتا شاده هی خوش ههههال مو شد بیشتر بالا مپرید بعد شب مرف خانه هی گفتی خانه راستی خانش کجاست چقد خانه عوض موکنه ناقلا چه اشکالی دره نمدنی چه ههههالی دره نارحت شدین خیشال بشن چقدر زود حالی به حالی میشین زیاد زود هههههالی به هههههالی نشین ولش کن خانواده رو خانواده کیلو چنده خیشال باش هیج سرد اوردین چی نوشتوم چنتا کلمه مگوموم اولین چیزی که به ذهنت مرسه بگو صداوسیماکار چاق کار سر در گم مغرور فیلمباز ندار […] بعضی یاشنم سرگردنه بعضی یاشانم عزیز دردانه یکی دوتاشایم از کشور روانه اکثراناشم دیوانه خیلی شانم به سوی جم روانه اونایم که بری موتومسزن برنامه هی میگیرن بهانه میگنه کمانه ای کارانه نه به یک دل بلکه بصددل دلشامخه برن پیش بیگانه بعضی شام که هستن بچی خوب به مرورمفرستمشابه خانه اونایم توخانه هی میگیرن بهانه آخرالمراونایم مرن پیش بیگانه اونایم که ممنن هرکاری دلشامخادانجام مدن اسمشم مزره خندوانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا