خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لباس سلبریتی‌ها در جشنواره در نگاه اصولگرایان، از درآمد تا انتقاد!

لباس سلبریتی‌های سینمایی در جشنواره فیلم فجر در حالی مورد انتقاد برخی اصولگرایان قرار گرفته است که آنها در رسانه‌هایشان با انتشار گسترده‌ی تصاویر آن درآمد بالایی کسب می‌کنند.

به گزارش انصاف نیوز، در روزهای اخیر سخنرانی حجت الاسلام مسعود عالی، سخنران اصولگرا، که در شبکه‌های تلویزیونی صداوسیما به‌صورت زنده پخش شده، درباره‌ی لباس بازیگران زن در جشنواره فیلم فجر گفته است:

«گله‌ی خودمان را از بعضی وضعیت‌هایی که داریم در جامعه می‌بینیم که گاه به بهانه‌ی گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی به آنها حرف هم نمی‌شود زد. حرف بزنی طلبکار می‌شوند. دیگر نمی‌شود به آنها بدحجاب گفت، بلکه بی حجاب هستند. حالا یک سری چیزها مثلا در خیابان دست ما نیست اما یک سری چیزها که دست خودمان است مثلا این جشنواره فیلم فجر چی بود؟ ما همینجا گله می‌کنیم. این دولت عزیز ما که دولت حزب اللهی است، متدین است، همه می‌دانیم که مدیرانی که در دولت هستند آدم‌های پاکی هستند و ۲۴ ساعته و طاقت‌فرسا دنبال کار می‌دوند، اما ما گله داریم که این جشنواره فجر مال انقلاب است، آنوقت در آن مانور بدلباسی و لباس‌های آنچنانی و تیپ‌های آنچنانی و موهای آنجوری و آن حرفی که آن خانم به عنوان داور بود {منظور گوینده، نویسنده‌ی یکی از فیلم‌هاست} که ازدواج سفید را مطرح کرد، توی دهنش باید می‌زدند، مسئولین خود ارشاد باید توی دهنش می‌زدند. یک خانمی که به عنوان داور هست {منظور گوینده، نویسنده‌ی یکی از فیلم‌هاست} بگوید که من گمانم این است که اگر زن و مردی نسبت به هم عشق داشته باشند و بچه‌دار بشوند ولو صیغه‌ای خوانده نشود بچه حلال‌زاده است! تو غلط می‌کنی. تو مگر مسی هستی که بیایی نظر بدهی؟ منتها این را باید مسئولین ارشاد در دهانش بزنند. شوخی که نیست ما دویست و سی و خرده‌ای هزار نفر پاک‌ترین بچه‌های این کشور [در جنگ] رفتند که حجاب بماند …»


انتشار همزان نقد و عکس برای کلیک!

این در حالی است که تقریبا همه‌ی رسانه‌های اصولگرا ضمن انعکاس برخی انتقادها اما تمام عکس‌های این سلبریتی‌ها را با تیترهایی مخاطب پسند به‌صورتی گسترده منتشر کرده‌اند و این گزارش‌ها در بخش پربازدیدهای این رسانه‌ها دیده می‌شوند.

اینها تیترهای تعدادی از گزارش‌های روزنامه‌ی همشهری در طول جشنواره‌ی فجر امسال است که در حال حاضر این روزنامه در اختیار اصولگرایان قرار دارد:

ببینید | ژست‌های فرشته حسینی و نوید محمدزاده کنار هم در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰
عکس | لباس ساده و شیک پردیس پورعابدینی در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰
سلبریتی‌ها چه می‌پوشند؟ | ۷ قاب از پوشش بازیگران زن در اختتامیه جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰
عکس | طراحی متفاوت لباس نسیم ادبی | پوشش این بازیگر در جشنواره فجر ۱۴۰۰ را ببینید
تصاویر | ژست‌های خانم مجری مقابل دوربین در جشنواره فجر ۱۴۰۰
عکس | تیپ غافلگیرکننده مهران مدیری در جشنواره فجر
تصویری جدید از مهدی پاکدل و همسرش در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۰
عکس | ژست متفاوت صبا سهیلی کنار سینا مهراد در جشنواره فیلم فجر
عکس | پوشش همسر جنجالی «آقازاده» در جشنواره فجر | پژمان جمشیدی خودش را به «بی‌مادر» رساند
عکس | پوشش و استایل ترلان پروانه در خانه جشنواره فیلم فجر
ببینید | ژست‌های عجیب رعنا آزادی‌ور مقابل دوربین‌های عکاسان در جشنواره فجر
عکس | احساسی‌ترین لحظه اولین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر
عکس | ژست‌های بازیگر نقش علیرضا بیرانوند در جشنواره فیلم فجر


اما در عین حال این رسانه‌ها بخشی از محتوای پرمخاطب خود را در قالب نقدهایی منتشر کرده‌اند که در آن تمام مورد نقدترین تصاویر خودشان وجود دارد از جمله گزارش سایت اصولگرای جهان با تیتر «جشنواره فیلم فجر؛ اینجا آتلیه عکاسی نیست! +فیلم» را در زیر می‌بینید:


تعدادی از عکس‌های سلبریتی‌ها در جشنواره‌ی امسال که اولین جشنواره‌ی فیلم فجر در دولت اصولگرای ابراهیم رئیسی است:


اعتراض اصولگرایان به وضع حجاب در دولت‌های خاتمی و روحانی!

اصولگرایان که به محدودیت‌های اجتماعی و فرهنگی معتقدند، در زمان دولت‌های سیدمحمد خاتمی و حسن روحانی بارها برای چنین اتفاقاتی دست به اعتراضات خیابانی و حتی کفن می‌پوشیدند.

اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ یعنی در سال دوم ریاست جمهوری حسن روحانی، یک نمونه از این تجمع‌ها بود.

روزنامه‌ی اصولگرای جوان درباره‌ی آن با تیتر «تجمع در اعتراض به وضعیت حجاب در میدان فاطمی» نوشت: «امت حزب الله در اعتراض به وضعیت بی حجابی و بی عفتی در جامعه تجمع برگزار می کنند. بنا بر اعلام جمعی از نیروهای مذهبی و انقلابی، با توجه به گرم شدن هوا و رواج بی حجابی‌های برنامه ریزی شده در تهران فردا ساعت 16 عصر در میدان فاطمی تجمع مردمی برگزار می‌گردد. در اطلاع رسانی صورت گرفته از سوی نیروهای مذهبی و بسیجی مقرر شده است تا با حضور طلاب بسیجی بیانیه ای اعتراضی قرائت و طوماری نیز در اعتراض به وضعیت فرهنگی و پوششی کشور به امضای جامعه حزب الله برسد».

تعدادی از تصاویر این تجمع:


یک روزنامه‌نگار خطاب به عالی

محمد تاجیک، روزنامه‌نگار حوزه‌ی سینما، در یادداشتی با عنوان «ما خیلی چیزها را از شما یاد گرفتیم آقای عالی / برسد به دست حجه الاسلام عالی» نوشت:

در سینمای ایران و حتی در بین اهالی رسانه و مطبوعات، بعید می دانم هیچ کسی به اندازه من به حجه الاسلام عالی علاقه‌مند بوده باشد.

در چند سال اخیر، خیلی از دوستان نزدیکم شاهد بوده‌اند که در حرف‌هایم بسیار از حجه الاسلام عالی تعریف کرده‌ام و از نظرم او بهترین روحانی در ایران است و این را بارها گفته‌ام و نوشته‌ام.

اگر همین کانال تلگرامی‌ام را سرچ کنید و یا صفحه اینستاگرامم را رصد کنید می‌بینید که چه قدر از آقای عالی مطلب و سخنرانی و فیلم منتشر کرده‌ام.

البته این حقیر علی رغم علاقه بسیار زیادی که به حجه الاسلام عالی دارد، به برخی روحانیون دیگر که اتفاقاً مواضع تند سیاسی دارند هیچ علاقه‌ای ندارم

حتی مواقعی که اصلاً حالم خوب نیست به سراغ کانال تلگرامی حجه الاسلام عالی رفته و باشنیدن حرفهای آرامش بخش ایشان، عموماً حالم بهتر می‌شود.

اتفاقاً چند روز پیش ذکر خیر حجه الاسلام عالی با آقای جواد اردکانی بود که فیلم خیلی خوبی درباره شهید برونسی ساخته. حجه الاسلام عالی در سخنرانی‌های خود زیاد از شهید برونسی یاد می‌کند و حتی به فیلم آقای اردکانی هم زیاد اشاره کرده است.

همه اینها را گفتم تا برسم سر اصل مطلب، به عنوان کسی که عاشق وعلاقه مند شدیدحجه الاسلام عالی هستم و بسیار در زندگی مدیون ایشان هستم باید درباره واکنش او به جشنواره فجر چند نکته را عرض کنم.

فردی که در این مصاحبه مورد انتقاد شدید آقای عالی قرار گرفته با انتشار یک بیانیه رسمی، هم حرف‌هایش را تصحیح کرده و هم عذر خواهی نموده است.

جشنواره فیلم فجر هم در بیانیه دیگری با صراحت موضع گیری کرده است.

از سویی دیگر حجه الاسلام عالی بسیار عزیز، به اشتباه فیلمنامه نویس فیلم نمور را داور جشنواره تصور کرده‌اند که این تصور اشتباه است.

در این سالهایی که به سخنرانی حجه الاسلام عالی گوش داده‌ام چیزهای بسیار زیادی از رئوفت و مهربانی ائمه اطهار و امامان شیعه در برخورد با دیگران شنیده‌ام که بر اساس همین تعالیم، باید برخورد مهربانانه‌تری با افرادی مثل خانم فیلمنامه نویس فیلم نمور داشت که هم اظهاراتش را تصحیح کرده و هم عذر خواهی کرده است.

اتفاقاً حجه الاسلام عالی به روایت حرف‌هایی که از ایشان شنیده‌ام انسان بسیار منصفی است. سخنرانی که درباره صادق هدایت داشته را بارها گوش کرده‌ام. با اینکه انتقادات صریح و شدیدی از جهان بینی صادق هدایت داشته ولی به قول خودش صادق هدایت نویسنده‌ای بوده که نثر خوبی داشته، این سخنان آقای عالی را بگذارید در کنار سخنان افرادی چون افخمی که اتهامات عجیب و غریبی درباره صادق هدایت مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این هم معمم قبلا متین اصولگراها که سعی میکرد مثل تندروها حرف نزند و حالا شده خشونت پردازی جدید که راهکار ارشاد و هدایتش را اینطور معرفی می کند : باید توی دهنش بزنیم !!!!
    خب توی دهن زدن، درس دین خواندن نمی خواهد ، کلاس رزمی کافی است. اگر خدای نکرده حاصل حوزه های علمی دینی همین ها باشد، (دور از علمای باسواد و مردمی ) نیازی به آنها نیست و باشگاه کاراته و کونگ فو برای توی دهن زدن، افراد مناسب تری پرورش می دهد

    10
    8
  2. عروسک گردان همه این بازیها یکی است. از ارازشه تا انصاف نیوز تا سلبریتی جماعت تا لومپن ها تا بسیاری از تلویزیون های اپوزیسیون نما تا نماز جمعه تا …

    2
    1
  3. آقای تاجیک درمتن شما هیچ تقبیحی از گفتار آن خانم دیده نمی شود سایت های شما این مدت ساکت بوده و درخصوص گفتار ناهنجار آن خانم هیچ متنی را منتشر نمی کرد و ازهنجارهای اسلامی کوچکترین دفاعی ننمودید ولی الان یاد مهربانی اسلام افتاده و منتظر همین یک کلمه تودهنی بودید تا جنجال کنید
    عوام فریبانه ناراحتید که اصول گرایان عکس ها را منتشر کرده اند ولی در نکوهش آن چیزی نمی نویسید

    1
    1
    1. کسی اظهار ناراحتی نکرده برعکس تصور شما تا تهمت و برچسب عوام فریبی بخوره، بلکه از تناقض کسب درآمد از عکسها همزمان با انتقاد از اونها از طرف برادر زاکانی و روزنامه شهرداریش صحبت شده است. خوشبینانه، اشتباه برداشت کردید و بدبینانه، سعی به فرار از تناقض دوستانتان داشتید

      1. من از عملکردشماسوال کردم! شما درپاسخ عملکرد دیگران را مطرح فرمودید
        لطفا عملکرد خودتان را پاسخ دهید که چرا تا زمان عذرخواهی خانم معراجی واکنشی به سخنان ایشان نداشتید؟

        1. 1- شما برداشت اشتباهی داشتید و طبق آن سئوال کردید، نه صرفا سئوال
          2- انتقاد به سخنان خانم معراجی یعنی استدلال فکری، وگرنه انتقد بدون علم، وجاهتی نداره
          3- با توجه به تنوع فتاوای فقهی ، نظر ایشون با برخی آرای فقهی در گذشته و دوران معاصر قابل تطبیقه
          4- اگر شما انتقادی دارید، مستدل نظر فقهی رقیب رو نقد و ترجیح نظر مخالفش رو بیان کنید
          5- به شما مطالعه مقاله «نکاح معاطاتی از منظر فقه» از: فرج اله هدایت نیا (نشریه مطالعات راهبردی زنان، شماره 40) در این باره توصیه می شود، تا من هم حرف بدون مستند و دلیل نزده باشم
          موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا