خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موضوع قطع چناران خیابان ولیعصر

قطع درختان خیابان ولیعصر چندین سالی است که مدام اتفاق می‌افتد و به این میراث با ارزش آسیب می‌زند. معاون شهردار تهران توضیحاتی درباره قطع درختان این خیابان ارائه کرد.

«جلال بهرامی» معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره قطع درخت در خیابان ولیعصر وعدم پاسخگویی سامانه ۱۳۷ به تماس‌های مکرر یک شهروند درباره این موضوع گفت: موضوع این درخت را پیگیری کردیم چرا که درختان خیابان ولیعصر میراث تهران و بسیار ارزشمند هستند.

او تاکید کرد: اینگونه نیست که اگر درختی کمی جابجا شود حتما باید آنرا قطع کنیم چرا که شاید فرصت ریشه زدن و یا تثبیت پیدا کند.

بهرامی درخصوص بی‌پاسخ ماندن تماس‌های شهروند توضیح داد: برای پیام‌های ۱۳۷ که زده شد، گزارش داریم که همکاران ما در محل حضور پیدا کردند و از وضعیت درختان فیلمبرداری کردند. طی یک ماه سه تیم در آنجا حضور پیدا کرده و پس از بررسی به این نتیجه رسیده است که ۵۰ درصد احتمال دارد این درخت نیفتند و به حیات خود ادامه دهد و به این نتیجه رسیدند که نسبت به قطع آن ریسک نکنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر کارشناسی بودن تصمیمات گرفته شده اظهار کرد: در مجموع تصمیمات گرفته شده کارشناسی شده بوده است. اینکه این درخت سقوط کرد، شاید برخی بگویند این یک کار علمی است و چرا نتوانستند تشخیص بدهند که درخت در حال کنده شدن است، کارشناس ۳۰ساله فضای سبز ما در محل حضور پیدا کرده و تشخیص داده است که این درخت قطع نشود چرا که نمی‌افتد.

بهرامی با اشاره به اقداماتی که بر روی این درخت انجام شد گفت: سبک‌سازی درخت نیز انجام شد تا بار درخت سنگین نباشد. اما باد خیلی تندی وزید و چند مرتبه بارندگی نیز رخ داد که شاید باعث شستگی شد البته ممکن است شستگی در همان شب اتفاق افتاده باشد و کارشناس‌های ما ممکن است ندیده باشند. اما پیام‌های ۱۳۷ هیچکدام بدون پاسخ نبوده است.

او در ادامه افزود: شهرداری تهران مخصوصا توجه ویژه‌ای به نگهداشت خیابان ولیعصر از شمال تا جنوب دارد و نگهداری از این خیابان را به سازمان بوستان‌ها سپرده است و به مناطق واگذار نکرده است. این امر مهمی است و مورد توجه ویژه شهرداری است.

بهرامی با اشاره به ویژگی‌های درختانی که درخیابان ولیعصر کاشته می‌شوند گفت: همه‌ی درختانی که در این خیابان کاشته می‌شوند ۱۵ساله هستند و بر روی درختان تحقیقات انجام شده و مواردی همچون ژنتیک درختان، زمان قلمه زنی، شیوه کاشت و مواردی از این دست با دقت بررسی می‌شود. قول می‌دهم که خطای انسانی اتفاق نیفتاده است.

او اضافه کرد: بررسی ژنتیک گیاهی درختان چنار ولیعصر دائما در حال انجام است و شرایط درختان پیوسته در حال رصد هستند.

انتهای پیام/

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا