خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه تند یک عضو هیات علمی وزارت عتف به «سنگ اندازی» برای همسانسازی حقوق

دکتر جواد توکلی، عضو هیأت علمی وزارت عتف، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

این روزها درباره مشکلات همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حقوق اعضای هیات علمی غیربالینی وزارت بهداشت مباحث مختلفی در جریان است. با توجه به اینکه حقوق اعضای هیأت علمی وزارت علوم اختلاف بسیار معنی‌داری با حقوق همکاران خود با شرایط شغلی مشابه در وزارت بهداشت (اعضای هیات علمی غیربالینی) داشت، با پیگیری‌های جدّی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه وقت، قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم با اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت در سال گذشته به منظور رفع این بی‌عدالتی بزرگ در قانون بودجه سال 1400تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسید و به دولت محترم ابلاغ شد.

در بند و تبصره 2 لایحه بودجه سال 1400، بودجه همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی وزارت علوم، که کمتر از 3000 ملیارد تومان است، که در کنار بودجه سایر اقشار ذکر شده است و گفته شده از طریق فروش اموال دولتی (نه اموال دانشگاه‌ها) تأمین شود. قاعدتا پیگیری فروش این اموال توسط سازمان متولی بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است. بنا بر تصویب این قانون در قانون بودجه سال 1400و با توجه به ماده ۷ قانون تشکیل هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی در خصوص اختیارات هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها برای تعیین فوق‌العاده‌های اعضای هیأت علمی مصوب، شماره ۳۸۶ تاریخ 23/12/1367 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت‌های امنای مرکزی دانشگاه‌های وزارت عتف در جلسه مشترکی در تاریخ 19/02/1400، آئین‌نامه تمام‌وقت ویژه را برای اعضای هیأت علمی وزارت عتف به منظور همسان‌سازی تکالیف و وظایف اعضای هیأت علمی وزارت عتف با اعضای هیأت علمی غیربالینی وزارت بهداشت، با همکاری سازمان برنامه و بودجه در طی یک فرایند کاملاً قانونی به تصویب رساندند.

با توجه به تصویب آیین‌نامه تمام‌وقت ویژه، وظایف اعضای هیأت علمی نیز افزایش یافت و با شرایط همکاران خود در وزارت بهداشت مشابه شد. بعد از مهیاشدن شرایط در دانشگاه‌ها، با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه وقت به وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری وقت و ابلاغ آن به دانشگاه‌ها، بنا شد دانشگاه‌ها قانون همسان‌سازی را از بودجه عمومی اجرا کنند و بعد از فروش اموال دولتی، این بودجه جایگزین بودجه مصرف‌شده جهت همسان‌سازی شود و به همین دلیل در اکثر دانشگاه‌ها پرداخت‌ها آغاز شد.

متأسفانه در چندماه گذشته، با عوض شدن دولت، سازمان برنامه و بودجه شروع به سنگ‌اندازی در پرداخت دانشگاه‌ها کرده است که اوج آن ارسال نامه‌ای به امضای ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور به شماره 714871-18/3/8422 مورخ 25/11/1400 خطاب به وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری است که خواستار لغو احکام تمام‌وقت ویژه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های زیرمجموعه وزارت عتف شده است و همچنین ارسال نامه‌ای از طرف این سازمان، به دانشگاه های علوم پزشکی که خواستار لغو احکام تمام وقت جغرافیایی را برای اعضای هیئت علمی غیربالینی است تا مستمسکی برای لغو احکام تمام‌وقت ویژه دانشگاه‌های عتف داشته باشد.

بنده ابتدا خطابم به مسئولان محترم سازمان برنامه و بودجه کشور است که آیا این صلاحیت را دارند تا قانونی که مصوب شورای نگهبان است را زیر پا گذارند و آن را تقسیر به رأی کنند یا اجرا نکنند. گویی از قوانین دانشگاه‌ها و آیین‌نامه‌های استخدامی هیات علمی بی‌خبرند(ماده ۷ قانون تشکیل هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی در خصوص اختیارات هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها برای تعیین فوق‌العاده‌های اعضای هیأت علمی مصوب شماره ۳۸۶ تاریخ 23/12/1367 شورای عالی انقلاب فرهنگی). در بند و تبصره 2 قانون بودجه کشور، مبلغ 150 هزار میلیارد تومان با فروش امول برای بهبود وضعیت حقوق اقشار مختلف در نظر گرفته شده است. نکته جالب اینجاست که از کل این مبلغ کمتر از 2 درصد، یعنی کمتر از 3000میلیارد تومان به اعضای هیات علمی اختصاص داده شده است، اما گویی تمام مشکلات فقط مربوط به این 2 درصد است که بیانگر روحیه علم‌ستیزی این سازمان است.

وظیفه پیگیری فروش اموال دولتی برای تأمین بودجه بر عهده سازمان برنامه و بودجه است و اگر این امر اتفاق نیفتاده است، مقصر اصلی این سازمان است و دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی وزارت عتف امیدوارند که نهادهای نظارتی در زمینه این کوتاهی، ورود کنند.

البته نامه‌نگاری‌های سازمان برنامه و بودجه کشور با دانشگاه علوم پزشکی جهت حذف احکام تمام وقت جغرافیایی رشته‌های غیر بالینی که تنها محدود به رشته‌های عمومی و معارف اسلامی شد، بیانگر این موضوع است که این سازمان نه تنها برای انجام این مصوبه مجلس و شورای نگهبان اقدام نکرده که پیگیر فروش اموال دولتی برای تأمین بودجه همسان‌سازی نیز نبوده است.

مورد دیگر که با بیانات مسئولان برنامه و بودجه تناقض دارد، اختصاص بودجه تمام وقتی یعنی 30 درصد اول و عدم اختصاص بودجه تمام وقتی ویژه یا تمام وقت جغرافیایی یعنی 30 درصد دوم به دانشگاه‌ها است. سؤال اینجاست، این دو بودجه چه تفاوتی دارند؟ محل اعتبار هر دو از فروش اموال است. چگونه است که پرداخت 30 درصد اول قانونی، اما پرداخت 30 درصد دوم توسط دانشگاه‌ها غیرقانونی است. این دو مورد از نظر ماهیت تفاوتی ندارند. متأسفانه با وجود فعالیت‌های غیرقانونی سازمان برنامه و بودجه در سنگ‌اندازی ضد اعضای هیأت علمی و علم‌ستیزی واضح و گفتن بیانات کاملا سطحی، باید آرزو کرد ریاست محترم جمهوری مهر تأییدی بر انحلال سازمان برنامه و بودجه مشابه سال 1384 بزند.

صحبت دیگر من با وزیر محترم علوم،تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر زلفی‌گل است. جناب آقای دکتر زلفی‌گل در زمان انتخاب شما به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوی خوشحال بودیم که دانشمندی پرتلاش و پیگیر و آگاه به شرایط دانشگاه‌ها از جمله شرایط صنفی اعضای هیات علمی متصدی این پست شدند. متأسفانه در این چند مدت در مورد سنگ‌اندازی‌های سازمان برنامه و بودجه، حمایت قاطع ازطرف شما در مورد خواسته‌های صنفی اعضای هیأت علمی با تأکید بر بحث همسان‌سازی ندیدیم. البته در گزارش‌های شما بارها و بارها از پیشرفت‌های علمی در دانشگاه‌ها شنیده‌ایم. لازم است شما با تمام توان در برابر قانون‌شکنی سازمان برنامه و بودجه بایستید، چون یک پست مدیریتی حتی در حد وزارت، ارزش پایمال‌شدن حق حتی یک نفر را ندارد و امیدوارم با اقدامات خود و مجموعه تحت مدیریت شما مشکلات همسان‌سازی را حل کنید و اجازه ندهید خواسته ناحق و غیرقانونی سازمان برنامه و بودجه که در تاریخ 25/11/1400 خطاب به شما ارسال شده است، به عنوان یک لکه ننگ تاریخی در سابقه مدیریتی شما ثبت شود.

همچنین از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که برخی از آنها خود عضو هیأت علمی هستند نیز تقاضاهای جدی داریم. خدا را شکر با پیگیری و حمایت مجلس انقلابی، قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارت عتف با وزارت بهداشت در مجلس مصوب شد. اما چرا در نحوه اجرای این قانون و سنگ‌اندازی‌های سازمان برنامه و بودجه از طرف مجلس اقدام مؤثر صورت نگرفته است؟ آنچه امروز سازمان برنامه و بودجه انجام می‌دهد مصداق قانونگذاری خودسرانه و رد قوانین تصویب شده در مجلس است که به تأیید شورای نگهبان رسیده است و سکوت مجلس جای تامل دارد. از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در برابر این گونه قانون‌شکنی‌ها بایستند و ورود جدی کنند.

اما درد دل اصلی بنده، به عنوان یک عضو هیأت علمی، از طرف هزاران عضو هیأت علمی کشور به رئیس‌جمهور محترم و دلسوز، جناب آقای آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی است. جناب آقای رییس‌جمهور، اعضای هیأت علمی برخلاف سایر اصناف شاغل در دولت، که یا از بدو قبولی در کنکور و یا بعد از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی، استخدام شده‌اند، سال‌ها مشغول تحصیل بدون داشتن شغل بوده‌اند. بعد از فارغ‌التحصیلی در مقطع دکترا نیز، چندین سال در فرایند اداری جذب هیات علمی قرار داشتند و در حالی که سایر اصناف مشغول ساختن زندگی بودند، کاملاً در این زمینه عقب افتاده‌اند. کیست که نداند هر کس که مدرک دکترا دارد، صلاحیت هیأت علمی‌شدن ندارد و می‌توان گفت از هر 100 نفر با مدرک دکترا، یک نفر توانایی عبور از مراحل علمی و پژوهشی و سایر مراحل اداری جذب هیات علمی را دارد. پس واقعا اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های ایران، عصاره افراد فرهیخته در کشور هستند. اما دستورات و فعالیت‌های غیرقانونی که از طرف سازمان برنامه و بودجه در مورد قانون همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارت علوم در حال اتفاق افتادن است، مصداق بارز علم‌ستیزی است.

قانونی که در مجلس تصویب شده است و ابلاغ شده، اما به جای پیگیری و انجام موارد پیش‌بینی‌شده که فروش اموال دولتی توسط سازمان برنامه و بودجه است، شاهد دخالت این سازمان به صورت غیرقانونی در کار وزارت علوم و مجموعه دانشگاه‌های تحت نظر این وزارت هستیم. تا این لحظه (13/ 12/1400)که این‌جانب در حال نگاشتن این مطلب هستم، به عنوان مثال در مورد دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر کشور، این سازمان اعلام کرده است که ابتدا باید احکام تمام وقت جغرافیایی یعنی 60 درصد را حذف کنید، تا حقوق پرداخت شود. ظاهراً این سازمان برنامه‌ای جز بازی با روح و روان مجموعه اعضای هیأت علمی وزارت علوم کاری ندارد.

به نظر می‌رسد این سازمان به‌صورت عمدی دنبال به کف خیابان کشاندن اعضای هیأت علمی مانند سایر اصناف جهت پیگیری مطالبات قانونی و به حقشان است.

جناب آقای رئیسی، مسئولان محترم همیشه از پیشرفت علمی کشور گفته‌اند. رتبه اول بودن در منطقه و رتبه پانزدهم بودن در جهان را با افتخار بیان کرده‌اند. حداقل 90 درصد این پیشرفت‌ها حاصل تلاش و مجاهدت مستقیم اعضای هیات علمی کشور است. ما اعضای هیأت علمی برای مشکلات کشور راهکار داریم، اینکه از نتایج تحقیقات ما استفاده نمی‌شود، مشکل از جای دیگر است.

به عنوان مثال نویسنده این وجیزه، یکی از بهترین و سالم‌ترین روغن‌های خوراکی را در جهان تولید کرده است، اما با وجود رسانه‌ای شدن موضوع در صدا و سیما و سایر منابع خبری و پیگیری‌های متعدد برای تجاری‌کردن آن، نه تنها هیچ حمایتی از طرف مسئولان مربوطه صورت نگرفته است که سنگ‌اندازی‌های مختلف نیز باعث عدم به تولید انبوه رسیدن آن شده است و متأسفانه شاهدیم سالانه 4 میلیارد دلار واردات روغن داریم.

رئیس جمهور محترم، آقای رییسی مجموعه اتفاقات و فشارهایی که به اعضای هیات علمی وارد می‌شود، در وهله اول باعث مهاجرت نخبگان به خارج از کشور می‌شود، که خسارت‌های آن به کشور کاملاً مشخص است. اما در مورد کسانی که از کشور خارج نمی‌شوند، نیز نگرانی دیگری وجود دارد. کف حقوق یک دانش‌آموخته دکترا که پس از گذران هفت‌خوان هیئت‌های مختلف نظارتی و علمی، وارد دانشگاه می‌شود، خجالت‌آور است و از گفتن آن به جهت شأن والای اساتید ارجمند کشورم، ابا دارم.

دوستانی از همکاران هیأت علمی سراغ دارم که با وجود پژوهشگر برتر بودن، به خاطر مشکلات مالی، افت شدیدی در امور پژوهشی داشته‌اند و به شغل دلالی و خرید و فروش ماشین روی آورده‌اند یا سایر شغل‌های کاذب چون رانندگی در تاکسی‌های اینترنتی که موجب تأسف و سرافکندگی برای ماست. این اتفاق به نظر این‌جانب خسارت بیشتری نسبت به خروج نخبگان دارد. اینکه فرهیختگان و الگوهای اجتماع به صورت علنی وارد شغل دیگری شوند، باعث بی‌انگیزگی نسل جدید می‌شود و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افت رشد علمی کشور می‌شویم. به‌طور قطع با این شرایط با واژه‌هایی مثل هیأت علمی– دلال در جامعه خیلی بیشتر برخورد می‌کنیم. جناب آقای رییسی، با در نظرگرفتن تغییرات قیمت دلار، بودجه فعلی که برای همسان‌سازی حقوق بیشتر از 30هزار عضو هیات علمی وزارت عتف در سال 1400 در نظر گرفته شده است (قیمت وقت دلار 30 هزارتومان)، معادل 3.3 درصد اختلاس معروف بانک ملی است که در سال 1390 (قیمت وقت دلار هزار تومان) صورت گرفته است که این همه سنگ‌اندازی در رفاه نخبگان و فرهیختگان کشور از طرف سازمان برنامه و بودجه و بی‌توجهی سایر مسئولان مربوطه به این امر جای تاسف بسیار دارد.

اینکه بخواهیم با خرد کردن شخصیت نخبگان کشور و عدم حل مشکلات معیشتی آنها، دل سایر اقشار و اصناف جامعه را به‌دست آوریم، هنر مدیریت کردن نیست. با توجه به موارد ذکر شده، بنده به عنوان یک استاد دانشگاه در کنار سایر اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امیدوار هستیم که با رساندن صدای خود به شما رئیس جمهور محترم و عدالت خواه، شاهد پیگیری‌های لازم در برابر فعالیت غیرقانونی سازمان برنامه و بودجه کشور باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. ‌گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله تو
      آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.

      با این شرایط از استاد دانشگاه فقط یک اسم باقی مانده!! امیدوارم رئیس محترم جمهور عمق این فاجعه را درک کنند.

      21
    1. کف حقوق یک استاد جوان را ایشان ابا داشت ولی بنده به عنوان یک عضو هیأت علمی به شما می‌گویم. فقط 9 میلیون تومان!!! کسی که با سی و اندی سال سن تازه جذب می‌شود و عالی ترین سطوح علمی را گذرانده است. مسافرکشی هیات علمی را هم خدا شاهده که خودم دیدم. ای کاش بجای تحقیر دانش و دانشمند دنبال حقوق نجومی های واقعی، فراری های مالیاتی و سلبریتی ها و اینفلوینسرها و… می‌رفتید. ولی دیوار ما از همه کوتاه تر… واقعیت‌های زیادی وجود دارد که مجال بیانش اینجا نیست. در خانه اگر کس است یک حرف بس است

      99
      7
    2. دوست عزیز کاش نسنجیده و نادیده صحبت نمیکردید. یک عضو هیئت علمی وزارت علوم با چندین سال سابقه علمی، آکادمیک و آموزش و پژوهشی حداکثر بتونه 10 تا 15 میلیون بگیره (اون هم بعد از مسئله همسان سازی) که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و تورم لجام گسیخته نجومی حساب میشه؟؟ فلان مسئولی که با لابی و بدون هیچ سواد درست و درمانی وارد یک سیستم اداری شده و با ماهی 50 میلیون حقوق دریافت میکنه، نجومی حساب نمیشه؟؟ همین که اعضای هیئت علمی دانشگاه بخوان با شما سر و کله بزنن و از حقوق ناچیز خودشون دفاع کنن، نشون میده که شان این قشر زحمتکش چقدر مورد تقدس واقع شده. همین مونده بود که امثال شما براشون نسخه بپیچی. متاسفم از اظهار نظر شما.

      48
      2
    3. دوست عزیز ممنون میشم حقوق نجومی را با عدد بیان کنید، حقوق استادیاران برای 40 ساعت کار در هفته بدون هیچ گونه پاداش، تسهیلات و اضافه کاری که بقیه کارمندان از آن استفاده می‌کنند، حدود 9 تا 10 میلیون است. البته 40 ساعت اسمی بوده ولی در واقع یک شغل 24 ساعته هست. که آموزش و تدریس شاید فقط 25 درصد فعالیت های موظف یک عضو هیئت علمی باشد.

      39
      3
        1. خدا شفا بده شما را که احتمالا از اقشار مفت بگیر برای شش ماه کار پاره وقت هستید یا کارمند ساعت هشت صبح تا دو بعد ازظهر که در اتاقت به اسم کار دولتی مشغول دلالی هستی.

        2. وای بر آن جامعه‌ایی که دانش و دانشمند کشورش را اینگونه خطاب کند.
          این نشان از فروپاشی بنیانهای اجتماعی آن جامعه نیست؟

    4. آخه بی سواد، شما اصلا از حقوق اساتید خبر دارید، این حرف را تکرار می کنید؟ یا معنی نجومی را نمی دانی.

      13
      1
      1. ایرانی محترم! عضو هیئت علمی گرانقدر.. اینقدر اینها در بوق و کرنا همسان سازی و نظام هماهنگ در مورد معلم و اعضای هیئت علمی و پرستاران، را داد زده اند که همه فکر می کنند. تمام بودجه کشور توی جیب این سه قشر می رود.. نه دزدی، نه در خارج از کشور، نه موسسات فرهنگی صوری بیهوده و و نه باج های روسیه و. این شیوه 43 ساله هست….
        همین الان بی انگیزه ترین دوران در رابطه با تحصیل و علم هست… دیگر نیازی به 43 سال دیگر نیست… من معلم هستم.. تحت هیچ شرایطی به فردی توصیه نکردم که برو معلم شو… … متاسفم پایه علم در ایران خشکیده شده است… و هر که خراب کرد خوب خراب کرد… –

        33
        2
        1. سلام
          کدام شیوه 43 ساله؟
          ..
          رشد فزاینده علم و دانشگاهها از برکات این 43سال است و این رسیدگی به وضع معیشت اساتید نشانه دغدغه داشتن نظام به علم و عالم است….

          4
          9
    1. فک کنم جزء اون قشر بیسوادی هستی که سه ترم پشت سرهم مشروط شده و آخرش هم به زمین و زمان ناسزا میدن.

      24
      1
    2. این بنده خدا یا درسهای متعددی رو افتاده و یا خواسته هیات علمی بشه توانایی نداشته و تو مصاحبه رد شده وگرنه این حجم از عقده تفسیر دیگری نداره

      15
      3
    3. ایراندخت شما چرا اینقد عقده داری؟ لابد بی سوادی که انتهای واکنشت به این خبر توهین کردنه. شان هیئت علمی و فرهیختگی بیش از پاسخ متقابل به کوتوله های فکری مثل شماست.

      13
      2
  1. ضمن احترام به هیئت علمی های وزارت عتف لازم به یادآوری است که افراد بسیاری در دستگاههای اجرایی با مدارک تحصیلی همتراز هیئت های علمی و با کارهای اجرایی بسیار طاقت فرسا و فعالیت های علمی مشابه در حد همین دریافتی فعلی این عزیزان هم دریافت نمیکنند عدالت ایجاب میکند که پرداختی افراد با توجه به کارایی و عملکرد و نتایج فعالیت افراد باشد و نه صرفا بر اساس مدرک تحصیلی یا حتی قرار گرفتن در مرتبه هیئت علمی.

    17
    123
    1. سلام،
      اگر متن این خبر را خوانده باشید، اشاره شده است که از هر 100 نفر دارای مدرک دکتری فقط یکی می تواند هیات علمی شود. شاید جالب باشد که من یک نکاتی را در مورد افرادی که هیات علمی شده است، بیان کنم:
      1) آن 99 نفر اکثرا در سن 22 تا 30 سال و با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس جذب کار شده اند و سپس در حین کار در جایی مدرک دکتری گرفته اند در حالیکه هم حقوق می گرفته اند و هم سنوات برای آنها لحاظ می شده است، ولی آن یک نفر هیات علمی در سن بالای 35 سال جذب دانشگاه شده است و در تمام دوران تحصیل خبری از حقوق و سنوات نبوده است.
      2) آن 99 نفر اکثرا فقط عنوان مدرک دکتری را دارند و از آن هیچ استفاده ای در کار خود نمی برند مگر عنوان دکتری و مزایای حقوق را و بعد از گذشت چند سال، اکثرا از علم روز آن رشته بی خبر خواهد ماند. ولی آن یک هیات علمی باید بدون کمترین امکانات و هر سال در علم روز دنیا حداقل یک کار پژوهشی معتبر انجام دهد تا مسئولین نظام فقط آمار پیشرفت علمی را ببینند و به آن ببالند و در حالیکه روز به روز وضعیت این هیات علمی ها سخت تر از قبل می شود.
      3)سایر کارکنان دولت وقتی که به خانه خود می روند دیگر درگیر مشغله کاری خود نیستند در حالیکه یک عضو هیات علمی حتی در خانه هم مشغول کارهای تحقیقاتی و علمی می باشد و ذهنش هیچ وقت فارغ از دغدغه علمی و دانشگاه نخواهد بود.
      4) تمام افرادی که دارای مدرک علمی هستند این مدرک را در دانشگاه و زیر نظر تلاش و تجربه چند عضو هیات علمی به دست آورده اند. لذا اهمیت دادن به افراد هیات علمی، تضمین آینده علمی کشور خواهد بود.
      5) پیشرفت های نظامی و موشکی کشور خود نتیجه مستقیم یا غیرمستقیم این اعضای هیات علمی است که مهندسین و دانشمندان مشغول در این صنایع نظامی اکثرا فارغ التحصیل همین دانشگاه ها و درس آموخته همین هیات علمی ها هستند. متاسفانه با این بی توجهی به این قشر و درگیر کردن فکر اعضای هیات علمی به گذران زندگی و مجبور کردن آنها به شغل های دوم و سوم، در چند دهه آینده کشور را خالی از این پیشرفت های علمی-نظامی خواهد کرد.
      6) خود آقای دکتر مسعود میرکاظمی در همین دانشگاه های کشور و زیر نظر همین اعضای هیات علمی مدرک دکتری گرفته است و الان این چنین همه اعضای هیات علمی وزارت علوم را به بازی گرفته و برگی دیگر را در کارنامه مدیریتی خود به ماندگار می گذارد.
      البته نمیگویم که همه اعضای هیات علمی ها دارای لیاقت و شایستگی لازم هستند، مسلما در اینجا هم مواردی می توان یافت که بدون معیار علمی و با استفاده از رانتهایی جذب شده اند و به اعتبار اعضای هیات علمی کشور ضربه می زنند، ولی تعداد این افراد کم است.
      آمار بالای فارغ التحصیلانی که بدلیل عدم مدیریت و تصمیمات نادرست مسئولان (از جمله آقای دکتر میرکاظمی) مجبور به ترک کشور می شوند و اکثرا به دلیل داشتن سطح علمی مناسب، در کشورهای پیشرفته در شغلهایی با مراتب علمی بالا مشغول می شوند، خود نشان از موفقیت اعضای هیات علمی در کار خود که همان پرورش جوانان کشور و بالا بردن سطح علمی دانشجویان است، می باشد. متاسفانه استفاده ی مناسبی از این پیشرفت های علمی (تربیت دانشجویان و انجام کارهای علمی روز جهان) به دلیل عدم مدیریت و تصمیمات نادرست مسئولان (از جمله آقای دکتر میرکاظمی) نمی شود.
      کلام آخر: اعضای هیات علمی که شاهد این گونه برخورد غیراخلاقی و غیرقانونی سازمان برنامه و بودجه کشور می باشد و سکوت سایر نهادها و سایر مسئولین نظام را در این مسئله می بیند، چگونه می توانند دانشجویان نخبه را ترغیب به ماندن در کشور کنند؟؟؟؟

      76
      9
    2. باسلام حضور هیئت علمی عصاره روغنی، شما که این همه زرنگی و اختراع و اکتشاف داشتی پس چگونه است که حالا در پی پول مفت و فراوان اینگونه آسمان ریسمان می بافی و دولت و نظام و هرکه را دم دستت رسیده به باد نقد گرفتی؟
      کاش کمی هم به فکر جامعه کارگری و این همه حاشیه نشین و کودکان کار و زنان سرپرست خانوار و… بودید و اینگونه یقه چاک می دادید.
      اما فقط در پی منافع گروهی و باندی خود هستید.

      5
      44
    3. پذیرفته شدن بعنوان هیئت علمی نیازمند عبور از هفت خوان رستم است… آدم صدجورخون و دل میخورد تا عضو هیات علمی شود. هیات علمی شب و روزش می شود درس و پژوهش و کارهای فکری
      حتی اگر بیکار باشد ذهنش مدام درگیر است. همسرم هیات علمی است، اصلا از شغلش راضی نیستم، قبلا معلم بود خیلی خیلی راضی بودم.

      38
      5
    4. از لحاظ عدالت در پرداخت بر حسب کارایی با شما موافق هستم. ولی بنده به عنوان یک استادیار با 8 سال سابقه کار و داشتن دوستان و آشنایان در سازمان های اداری مختلف، تجربه معکوس شما دارم و معمولا کارمندان با مدرک لیسانس و یا فوق با همین سابقه دریافتی کل بالاتری را دارند. علاوه بر دریافتی سایر تسهیلات سازمانی نیز شامل آنها می‌شود که متاسفانه در وزارت علوم هیچ تسهیلات خاصی به اساتید اختصاص داده نشده است

      26
      3
  2. درود بر شرف این استاد عزیز که با این متن روان و واضح درد و دل اعضای هیئت علمی دانشگاه را بیان نمودند. واقعا اگر فکر به حال وضعیت معیشت ما نشود، مجبور به اختیار کردن شغل های دیگر هستیم و آموزش و پژوهش را فقط در حد رفع تکلیف دنبال خواهیم کرد.

    108
    7
    1. این کشور نیازی به هیات علمی ندارد. حقوق بگیران نجومی بگیر. اگر ناراحتند استعفا دهند. نیروی کار زیاد هست و دکترای پیام نور آماده خدمت هستند.

      7
      76
      1. دوست عزیز دکتری پیام نور هم که از زیر بته مدرک نگرفته، زیر نظر هیئت علمی بوده. نباید الان که دستمون به گوشت نمیرسه بگیم پیف پیف بو میده! انشالا این دوستان هم روزی هیئت علمی میشن و با مشکلات این حوزه دست و پنجه نرم خواهند کرد.

        22
        2
  3. باسلام و احترام
    انصافاً بنده به عنوان هیأت علمی دانشگاه سراسری باید متذکر بشم که اولا استرس کاری هیأت علمی ها بالاست و دوم اینکه دیرتر سرکار میروند این قسمت درست وبحق می باشد. اما حقوقشان هم خیلی بالاست بالاخره باید تناسب با سایر حقوق بگیران باشد من درونا راضی ام سی درصد از من کم بشه با رضایت خاطر تا تناسب رعایت بشه و دومینوی افزایش و در نتیجه کاهش ارزش پول و کاهش قدرت خرید پیش نیایید دوستان عزیز خودمحور نباشیم همه مشاغل را درنظر بگیریم و کشور هشتاد و پنج میلیونی را.
    در ضمن بنده درجه ی استادی دارم و نزدیک نوزده سال هست دارم کار میکنم

    11
    73
    1. از کلمه سرارسری که نوشتی ، معلومع استاد تمامی !!! اخه مگه کنکور هست که سرارسری داشته باشه… بنویس دولتی ملت شک نکن یه بچه ۱۹ ساله پشت کنکوری جوان

      20
      5
      1. ایراندخت قرصاتو خوردی؟ برو یجا دیگه نظر بده. اینجا باسوادا و فرهیخته ها گفتگو میکنن شما درک نمیکنی

        6
        3
    2. متاسفانه مشکل اعضای هیات علمی بیشتر از همین افرادی است که الان استاد شده اند و تمام لوازم زندگی را قبلا (به دلیل شرایط اقتصادی بهتر کشور) فراهم کرده اند و هیچ وقت نمی توانند یک هیات علمی تازه جذب شده را درک کنند، اولا عضو تازه جذب شده با این حقوق شاید تا آخر عمرش نتواند صاحب خانه شود، دوما این افراد همگی در گذشته با کمترین شرایطی ترفیع سالیانه را می گرفتند ولی الان برای ترفیع سالیانه شرایطی بسیار سخت را گذاشته اند در حالیکه که در هیچ شغل دیگری چنین شرایطی برای ترفیع سالیانه نیست. افرادی مانند وزیر علوم که بجای دفاع از اعضای هیات علمی، با این توجیه که فرمان بالا دستی آمده فقط بفکر چگونگی اجرای آن توسط روسای دانشگاه هستند. افرادی که الان در مرتبه استاد تمامی هستند و تمامی پایه های قبلی را گرفته اند و با داشتن حق مدیریت و غیره حقوق آنها به سقف حقوق رسیده است هیچ وقت نمی توانند یک هیات علمی تازه وارد که حقوق دریافتی آن زیر 10 میلیون است و تا سالیان نمی تواند صاحب خانه شوند را درک کنند. برای همین است که براحتی سازمان برنامه و بودجه توانست اعضای هیات علمی را دور بزند چون مسئولان موجود وزارت علوم عتف همگی به سقف حقوق رسیده اند و این 30 درصد هیچ تاثیری بر حقوق و زندگی آنها نمی گذارد، اما فکر یک جوان تازه جذب شده در سن 35 سالگی را نمی کنند که با این حقوق چگونه زندگی کند. چنین جوانی اگر 10 سال پیش با مدرک لیسانس خود در هر شغل دولتی جذب شده بود الان صاحب خانه بود و میزان حقوقش از این مبلغ دریافتی بعنوان هیات علمی هم بیشتر بود.
      کاش مسئولان وزارت علوم و خود وزیر علوم بجای چسپیدن به این منصب به فکر هزاران عضو هیات علمی جوان خود بودند نه بفکر پیاده کردن بی چون و چرای تصمیمات این دولت. این دولت می گذرد ولی اثرات ناشی از این کوتاهی شما در ذهن ما یادگار می ماند.

      10
      1
    3. شما که معلومه استادی! اگه فرضا راست گفته باشی از چندجا پول میگیری و این حقوق استادی محض خنده است برات. لطفا کمتر مزخرف بگو. مرسی

      1
      5
  4. ممنون بخاطر بیان حقیقت. متاسفانه سازمان برنامه و بودجه شدیدا علم ستیز است. هر بخشی در کشور که با مساله آموزش و پژوهش سر و کار داره توسط مدیران این سازمان تخریب می شود و حقوقشان پایمال میشود. نمونه آن اهانت به اعضای هیات علمی دانشگاه ها و معلمان عزیز است. بنده بعنوان عضو هیات علمی حقوقی کمتر از دانشجوی کارشناسیم که الان در شرکتی و در اداره ای مشغول به کار هستند میگیرم. بیخودی تبلیغ میکنند حقوق نجومی و… از کی تا حالا ۱۲ میلیونی بعد از ۳۰ سال تحصیل و گذراندن هزار خوان که هیات علمی با ۶ سال سابقه میگیره نجومیه? خود این اقایان در سازمان برنامه و بودجه یا سایر سازمانها معادل کل حقوق اعضای هیات علمی های ایران هر کدام از بودجه بیت المال اختلاس میکنند. چرا اختلاس های ۸۰ هزار میلیاردی و… با مجوز خود این اقایان راحت انجام میشه?لطفا سازمان برنامه و بودجه حقوق های واقعی مدیران و کارمندان خودش را اعلام کنند.

    48
    3
  5. من هم المپیادی هم رتبه پانزده ارشد و رتبه یک دکترا و آزمون جامع بودم و در بیست و هشت سالگی از دانشگاه شیراز دکترا گرفتم. اما هیات علمی دانشگاه آزاد شدم. آیا از حقوق ما که با بخشنامه الف و ب در حد یک کارگر شده خبر دارید؟!!!

    36
    2
  6. از بعد تصویب این قانون ، هیات علمی ها در دانشگاه ها کمتر حضور پیدا کردند .بعضی از انها شاید یک ماه یک ساعت در دانشگاه حضور پیدا می کنند. خطاب من به هیات علمی ها. به نظر من حرام است چون بعد از اضافه شدن این حقوق . ما کار اضاف تر از شما ندیدیم که هیچ حضور شما در دانشگاه خیلی خیلی کمتر شده است پس حرام است . این خود شما به خوبی می دانید. در قبال ۶
    ۶۰ درصد اضاف شدن حقوق باید کار بیشتر و حضور بیشتر شما اتفاق بیفتد که ما چیزی ندیدیم. شمایی که به حلال و حرام اهمیت نمی دهید چطور فرزندان ما زیر دستان شما می خواهند تربیت شوند و بهتر بگویم فرزندان ما که زیر دست شما تربیت می شوند انها چه خواهند شد. متاسفانه هیچ کس به حلال و حرام اهمیت نمی دهد.

    9
    55
    1. آقای مجتهد که فتوا صادر می کنی. اصلا ماهیت کار هیت علمی را بلدی؟! میدانی تدریس مجازی یعنی چی؟ دو برابر تدریس حضوری وقت و انرژی می خواد. وقتی از چیزی آگاهی نداری ساکت باش.

    2. هیئت علمی مثل معلم ها در دوره کرونا خانه نشین شده و کلاس ها را انلاین برگزار میکنند. علاوه بر اینکه تمام وقت در حال مطالعه، پژوهش و نوشتن مقاله و راهنمایی و مشاوره دانشجو هستند. این ماهیت کار هیئت علمی است که نیاز به حضور فیزیکی ۱۰۰ درصد در اتاق دانشگاهی نیست.
      ای کاش قبل از مقایسه کار هیئت علمی با یک کارمند کمی به تفاوت ماهیت این دو شغل و وظایف هر کدام توجه میکردید.

      8
      1
  7. در جواب بنده خدایی که گفته بود اگر حفوق ما زیاد نشودبه سراغ شغل دوم می رویم. مگر اکثر شماها همین الان شغل دوم ندارید؟ مجلس خیانت کرد چون خودشون هیات علمی هستند . من خودم در دانشگاه کار می کنم. در زمان کرونایی هیات علمی من در دانشگاه نمی بینم بندرت حضور پیدا می کنند . دانشجویان عزیز می توانند گواه این قضیه باشند. واقعا مجلس خیانت کرد. وزیر علوم دولت روحانی خیانت کرد. خدا لعنتش کند که هنه این اتیش ها از قبر ایشان بلند می شود. خداوند از سر تقصیراتش نگذرد. براساس این مصوبه هیات علمی ها باید حضور بیشتر داشته باشند اما بدعکس شده است. چرا هیات علمی ها در هنگام ورود و خروج انگشت نمی زنند. چرا زیر بار این ورود و خروج نمی روند. همه این ها گواهی است بر عدم حضور انها

    8
    52
    1. مگر هیات علمی بایستی حتما در دانشگاه حضور فیزیکی داشته باشد؟شما اگه کارمند دانشگاه باشی که باید بدانی که کار پژوهشی هیات علمی نیاز به حضور دایمی ندارد و آموزش هم که مجازی است.چه فرقی دارد هیات علمی تدریس مجازی را در منزل انجام دهد یا در دفتر کار.متاسفانه چون حقوق کارمندان دانشگاه پایین است حقوق اساتید به نوعی عقده برای این عزیزان تبدیل شده

      11
  8. به جای اینکه مورد مشابه در وزارت بهداشتو پایین بیارن شبیه وزارت علوم بشن اینارو میبرن بالا تا شبیه اونا بشن. پرداختی به غیر بالینیها کاملا غیرموجه و غیر ضرور هست با توجه به دریافتی سایر اقشار.

    6
    25
  9. دانشگاه نماد علم است… العلم سلطان (امام علی ع).
    ناراضی نگاه داشتن دانشگاه و هیات علمی، طالبانیزه کردن یک مملکت است.
    ضررش به همین دوستانی که ضد هیات علمی حرف میرنند و صنف خود را هم ارز هیات علمی میدانند هم خواهد رسید، دیر یا زود.
    پیش به سوی مملکت خالی از تفکر و دانش و سرشار از حرکات پوپولیستی و طالبانی

    39
    5
  10. اساتید وهات علمی ستون های کشور هستند . وکسانی که این کارها را دارن با اساتید انجام می دهند بزودی شاهد فرو پاشی کل جامعه وکشور خواهند بود وکشور به هزار سال قبل می گردد. آنوقت پشیمان سودی نخواهد داشت.

    39
    1
  11. ضمن تشکر از بیان دقیق، صادقانه و موثر ایشان در بیان ظلم آشکار اعمال شده بر معیشت اعضای هیات علمی دانشگاههای وزارت عتف، به نظرم ظلم و جفای بسیار بزرگتر بازی با حرمت، کرامت و جایگاه اعضای هیات علمی، با وارد ساختن اتهام غیر واقع “نجومی بگیر” بوده است. ثمره این فشار ناجوانمردانه خود را به صورت افت جایگاه علمی ایران در رتبه بندی های بین المللی، حتی در کوتاه مدت هم خود را نشان خواهد داد. تعجب اینجانب آن است که چرا از زبان کسانی که همیشه و به درستی بر پیشرفت علمی و فناوری و حمایت از نخبگان تاکید دارند جهت جلوگیری از این ظلم آشکار سخنی شنیده نمی شود یا انعکاس نمی یابد.

    36
    3
  12. مفت خور مافیاهای موجود در کشور هستند که میلیاردها دلار از بیت المال را با انواع ترفندها و رانتها به جیب می زنند و کسی هم صداش در نمیاد. اساتید دانشگاه از نجیب ترین و مظلوم ترین افراد این جامعه هستند.

    42
    4
  13. هیئت علمی فقط ۳۵ سال درس خوانده است فرق دارد با اون برنامه بودجه ای که با دیپلم استخدام شده است.

    40
    6
  14. هیات علمی ها همه مفت خور هستند و نجومی بگیر مجلسی ها هم چون خودشون هیات علمی هستند حقوق نجومی تصویب کردند چرا باید از بودجه عمومی که متعلق به همه است بدن به یک عده خواص

    6
    50
  15. سلام… سال۱۴۰۰ هیات علمی های دانشگاههای دولتی، افزایش ۶تا۱۴ میلیونی در حقوق داشتند اما هیات علمی های دانشگاه آزاد اسلامی، متاسفانه چنین افزایش را اصلأ نداشتند و مجلس هم هیچ حمایتی از آنها نکرد علی رغم اعتراضات و تجمعات جلوی مجلس و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد… درحالیکه ساعت موظف تدریس اساتید دانشگاه آزاد دوبرابر اساتید دانشگاه های دولتی است.. و اساتید دانشگاه آزاد اکثراً از فارغ‌التحصیلان خوب دانشگاههای دولتی هستند و با گزینش و مصاحبه و طی مراحل قانونی و طولانی جذب و استخدام شده اند..ایکاش به همه توجه کنند و یک بام و چند هوا بودن برای همیشه بساط آن جمع شود.. هیات علمی علوم پزشکی هم که تفاوت فاحشی در حقوق دارند…. والله اعلم

    14
    11
  16. هر کسی تو این مملکت به خودش اجازه می ده قانون مصوب مجلس رو زیر پا بزاره چون یه صندلی ریاست بهش دادن! باید رییس سازمان برنامه و بودجه را دادگاهی و زندانی کرد! آقای رییسی که خودشان را قاضی و حقوق دان می دانند چرا [چنین کسی] را رییس سازمان برنامه و بودجه کرده اند؟؟!!!

    23
  17. جناب آقای توکلی اینکه یک فرد با مدرک دکتری به صرف هیات علمی بودن ۴ برابر یک فرد با مدرک دکترای غیر هیات علمی و کارشناسی ارشد حقوق میگیره بی‌عدالتی نیست. امکانات و تسهیلات در اختیار اعضای هیات علمی است انگار ما کارمندان رعیت و اعضای هیات علمی ارباب ما هستند و حقوق ما را آنها تامین می کنند. حقوق کارمندان وزارت عتف نباید اینقدر با حقوق اعضای هیات علمی فاصله و تفاوت داشته باشد.

    3
    23
    1. کارمندان هم می‌توانند با صرف اندکی زخمت، تألیف کتب و مقالات و گذراندن مراحل جذب، عضو هیأت علمی شوند. چرا کارمند باقی مانده‌اند و با پشت گوش انداختن وظایفشان در برابر دانشجو، برای دانشگاه‌ها، مشکل و دردسر ایجاد می‌کنند؟

      11
      1
    2. چون کارمندان ساعت کاری کمتری دارند و اگر بیشتر سرکار بمانند برخلاف هیات علمی اضافه کاری می گیرند. در منزل هم وقتشان مال خودشان است نه مثل هیات علمی که بعد از ساعت کاری هم باید به مطالعه، پژوهش، مقاله نوشتن و هزار کار دیگر بپردازد. متاسفانه خیلی از کارمندان دانشگاه در ساعات کاری وظیفه خودشان را درست انجام نمی دهند و کارها را محول می کنند به بعد از ساعت کاری تا اضافه کاری دریافت کنند.

      13
    3. جالبه چقدر کارمند و معلم بیکار و حسود ریخته اینجا در ساعت اداری در حال استفاده از اینترنت مفت برای وبگردی در سایت ها و کانالها جالبه در مورد حرام بودن حقوق هیات علمی هم نظر ميدن و بعضی کارمنها و معلمها هم با دکتراهای دانشگاه ازاد و غیرانتفاعی مشغول نفرت پراکنی و حسادت درحالیکه طبق نظر نویسنده متن از هر صد مدرک یکی به درد بخور هست و دوم شرح وظایف هیات علمی حضور فیزیکی پشت یک میز نیست بلکه مطالعه و پژوهش و نوشته مقاله و تالیف کتاب و پروژه های صنعتی و راهنمایی پایان نامه هست. وقتی شما درک ندارید که یک هیات علمی شغل ۲۴ ساعته داره و خود من و همه همکاران از صبح ساعت هفت تا ساعت چهار در دانشگاه هستیم و بعد هم خونه میریم دوباره تا ساعت یک و دو شب مشغول مطالعه و نوشتن هستيم و نه تعطیلی داریم نه اخر هفته داریم نه عید داریم نه تابستان به خاطر فشار بسیار زیاد کاری و استرس ناشی از رکود علمی و اخراج و عدم تبدیل وضعیت و ارتقا که همه به کار پژوهشی گره خورده پس توصیه من به دو گروه یاد شده این هست كه علاوه بر دانلود اشل حقوقی آیین نامه تبدیل وضعیت و ارتقای دانشگاه های مختلف رو دانلود و مطالعه بفرمایند و اگر تونستن فقط یک مقاله کیو وان بنویسن تمام حقوق من برای اونها لازم به ذکره دانشگاه ما فقط برای تبدیل وضعیت ۵مقاله کیو وان یا تو یک طرح پژوهشی و سه راهنمایی ارشد و یک راهنمایی دکتری میخواد فقط برای تبدیل وضعیت!!!!! براي دیگران خیر بخواهید تا خدا هم نگاهتون کنه پایدار باشید

      14
      1
    4. جناب آقای علی آذری
      شما به عنوان یک کارمند باید خودتون رو با کارمندان سایر دستگاهها مقایسه کنید نه با اعضای هیات علمی دانشگاه ها. دو طرف مقایسه باید همت باشند. این مقایسه به مثابه مقایسه امیرتتلو با استاد شجریان است!

      10
    5. آب که سربالا میره قورباغه ابوعطا میخونه.

      شمام استخدام نمیشدی، دکتراتو بدون حقوق میگرفتی و در ۳۰ و اندی سالگی بعد از گذر از هفت خوان جذب، هیئت علمی میشدی تا حقوق نجوووووومی بگیری؟
      نجومی یعنی ۱۰ ملیون برای هیئت علمی تازه کار. اونم بدون اضافه کار و کل مزایای کارمندی.

  18. باسلام، اگر زمان تصویب در مجلس فقط نمایندگان… هر دو قشر زحمتکش دانشگاه، کارمندان و هیات علمی را با هم لحاظ میکردند. مفسده اداری این قانون برطرف می شد، حقوق هیات علمی با یک کارمند دکتری همتراز با سابقه بالا دارد ۴ برابر فاصله دارد و بیشتر است. این کجای عدالت است که عنوان میکنی …!

    12
  19. لطفا وظایفتون رو هم به درستی همسان سازی کنید، هیات علمی وزارت بهداشت صبح تا ظهر در بیمارستان با دانشجویان میرود کارآموزی و عصر هم تا ساعت ۶ کلاس، در منزل هم باید به مقالات و تکالیف دانشجویان و امور محوله دانشگاه بپردازد با همه این احوالات از دانشجوی خودش که شاعل در بیمارستانه دریافتی کمتری هم داره.

    1
    12
    1. منظور از هیأت علمی غیر بالینی وزارت بهداشت را می‌دانید؟ مثلاً یک استادیار زبان یا ادبیات فارسی یا … وزارت بهداشت، کدام کارآموزی را دارد؟ در مورد تکالیف و مقالات هم، مگر فقط اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت، چنین وظایفی دارند؟ بعید می‌دانم شما عضو هیأت علمی باشید.

      1. مشکل اینه عزیزان عتفی اطلاعات درستی از وظایف وبدا ندارند، تایمکس و حضور تمام وقت و واحدهای موظفی زیاد و … سایر وظایف همسان است؟بهتر نبود افزایش حقوق های خود را که حقتان است از مسیرهای بهتری انتخاب می کردید نه به زیر کشیدن اساتید وبدا؟ متاسفانه با هجمه هایی که راه انداختین رشته هایی مثل مثل پرستاری و مامایی و تعذیه و .. هم شده جزو غیر بالینی، دستمریزاد.

        1
        5
    2. سلام. جناب دکتر متنی که آقای دکتر جواد توکلی نوشتند را بخوانید لطفا. کجا گفته هیات علمی بالینی. همسانسازی با هیات علمی غیر بالینی هست. مثلا رشته بهداشت مواد غذایی.

      5
      1
  20. با سلام
    هیچ سازمان و نهاد و وزارتخانه ای در این کشور نیست که مانند وزارت علوم این همه بی عدالتی در آن جریان داشته باشد.
    افرادی که با دو سه مقاله انهم به کمک دانشجوی دکترا استاد تمام شدند ساختار را بگونه ای شکل داده که همه چیز برای آنهاست و اساتید جوانتر فقط باید بیگاری بکشند با کمترین حقوق و دستمزدی.
    در ضمن دانشگاه چمران اهواز از بهمن ماه حکم تمام وقت ویژه را حذف نمود بدون اینکه کسی جرات اعتراض داشته باشد!

  21. میدونی در قبال اطلاعات غلطی که میدی باید اون دنیا جواب پس بدی؟ هر وقت تونستی هیات علمی بشی بعد بیا نظر بده

  22. کف حقوق هییت علمی ها ماهی ۱۲ میلیون تومان به بالاست…کافی نیست؟!
    این فقط خالص دریافتیه…راهنمایی و‌مشاوره پایان نامه و‌گرنت و جوایز و حق التدریس و…هم جای خودش….
    اقشار دیگر رو ببینید در جامعه چه وضعیتی دارن….هییت علمی ها همشون عصاره فرهیختگان نیستن بلکه خیلی هاشون با رانت سرکارن…خیلی ها هم از قدیم جذب دانشگاهها شدن و مربی اند و تازه توی یه دانشگاه دست چندم دانشجوی دکتری اند…

    10

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا