خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حسین عبداللهی مدیر روزنامه آرمان درگذشت [+پیام‌های تسلیت]

حسین عبداللهی، سردبیر و مدیر مسئول روزنامه‌ی آرمان ملی صبح امروز – ۹ فروردین ماه ۱۴۰۱ – در ۵۱ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

آقای عبداللهی که از دهه‌ی هفتاد کار روزنامه‌نگاری را با روزنامه‌های اصلاح طلب از جمله روزنامه‌ی سلام آغاز کرد.

او در دهه‌ی هشتاد سردبیر روزنامه‌ی «صدای عدالت» بود و از سال ۸۸ سردبیر و مدیر مسئول روزنامه‌ی آرمان امروز و بعد روزنامه‌ی آرمان ملی بود.

عبداللهی در سال‌های پایانی عمر آیت الله هاشمی رفسنجانی، مشاور او بود.

تحریریه‌ی انصاف نیوز درگذشت او را به همکاران و خانواده‌ی آن مرحوم تسلیت می‌گوید.


مراسم تشییع: چهارشنبه دهم فروردین، ساعت ۳ بعدازظهر، از مسجد مصطفی خمینی در خیابان هنرستان در شهر قم، به سمت گلزار شهدا برگزار می‌شود.

مراسم ختمی در همان روز، پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد امیرالمومنین در انتهای خیابان دورشهر قم برگزار خواهد شد.


چند عضو تحریریه‌‌ی روزنامه‌ی آرمان

مطهره شفیعی

مطهره شفیعی، دبیر سیاسی: حسین عبداللهی متولد بهار بود و در بهار ما را تنها گذاشت. نمی‌توان رفتن مردی را باور کرد که این بار بر خلاف همیشه بدون خداحافظی به سفر رفت. مردی بزرگ که میانه‌روی کلید واژه‌اش در سیاست و مدیریت بود. تکنوکرات یا اصلاح طلب، اصولگرا یا دلواپس، برایش معنایی در تعریف مصالح کشور نداشت چرا که بیش از همه بر وحدت ملی تاکید داشت و آن اندازه به ترویج فرهنگ اعتدال پرداخت که ملکه ذهن تحریریه آرمان ملی شد. همواره بر لزوم انتشار مطالبی در روزنامه اصرار داشت که مردم در انتظار آن بودند و عبور از خواسته و آرمان‌های مردم برایش خط قرمز بود اما در عین حال بر رعایت حاکمیت ملی و قوانین تاکید داشت. بارها عنوان کرد و نوشت که راهکار حل مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف در اتحاد و مشارکت مردم و حاکمیت تعریف می‌شود و خود هم سال‌های زیادی برای ایجاد این همدلی تلاش کرد. یازده سال زمان کوتاهی بود برای آموختن اخلاق و گذشت از او. کاش می‌ماند تا بیشتر صبوری را بیاموزیم … ۱۱ سال در کنار شخصیتی کار کردم که در برابر اشتباهات و بداخلاقی‌هایم صبور بود و برادرانه رفتار کرد. جز به میانه‌روی در کار و زندگی توصیه نمی‌کرد. مقابل تهمت‌ها لبخند می‌زد و می‌گفت میگذره. حسین عبداللهی عزیز یا به قول خودت وقتی می‌خواستی لبخند بزنم «خسین آقا» روحت شاد. دلم برات تنگ شده.

محمد محمدی‌مجد: حدود ۲ سال و نیم است که زیر نظر مرحوم حاج حسین عبداللهی با عنوان ویراستار در خدمت روزنامه آرمان ملی بوده و هستم؛ در این مدت هر روز از نزدیک شاهد تلاش بی‌وقفه و طاقت فرسای این مرد نکته‌سنج و روزنامه‌نگار خستگی‌ناپذیر بودم و معتقدم فشار بی‌اندازه انتشار روزنامه و دغدغه‌های روزانه آن که برای هر واژه‌اش مسئول و پاسخگو بود، ذره ذره پیکرش را از درون تهی و در نهایت این مظهر استقامت و روزنامه‌نگار پرتلاش را از پا انداخت و با فقدانش جامعه رسانه را از خدمات کم‌نظیر خود محروم و سوگوار نمود. من به عنوان عضوی از روزنامه آرمان‌ملی این ضایعه اسفناک را به خانواده محترم شادروان حسین عبداللهی و جامعه مطبوعات و همچنین همکاران عزیزم تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

حمید شجاعی، خبرنگار سیاسی: این چه رازیست که هر سال بهار با عزای دل ما می‌آید.
سرگرم تعطیلات نوروز بودیم که خبری ناگهانی و شوکه کننده داغ دیگری بر دلمان نهاد.
خبری که باور کردنش برای همکاران روزنامه آرمان ملی سخت و جانکاه است.
حاج حسین عبدالهی مدیر مسئول کار بلد و دانا و سردبیر خوش قریحه و استعداد به ملکوت اعلی پیوست.
مدیری توانمند و دلسوز که چه در عرصه فعالیت رسانه‌ای و چه در عرصه رسیدگی به امورات روزنامه و همکاران از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
به شخصه ۶ سال افتخار همکاری با آن مرحوم را داشتم و جز متانت، بردباری روی گشاده و مهربانی چیزی ندیدم.
لبخند روز آخر و احوالپرسی صمیمانه‌اش هنوز در یادم هست و الطاف و محبت‌هایش در خاطر همه همکاران خواهد ماند. چقدر جایت خالی است رئیس.


پیام سیدمحمد خاتمی

سیدمحمد خاتمی، رییس جمهور اسبق، در پیامی درگذشت حسین عبداللهی را تسلیت گفت.

او عبدللهی را روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی دردآشنا و متعهد خواند.


پیام حسن روحانی

حسن روحانی

انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت جناب آقای حسین عبداللهی، مدیر مسئول محترم روزنامه آرمان ملی موجب تاثر و تالم شد.
بی‌شک خدمات ارزنده و ماندگار ایشان در روزنامه‌ای که بوی انصاف، اعتدال و نقد سازنده از آن به مشام می‌رسید، به‌یادگار خواهد ماند.
فقدان این چهره رسانه‌ای را به جامعه مطبوعاتی، اهالی رسانه و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای عزیز از دست‌ رفته از درگاه خداوند غفران و رحمت خواستارم.
حسن روحانی


پیام سید حسن خمینی

سید حسن خمینی

پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به نقل از سایت جماران:

بسمه تعالی
خبر درگذشت تأسف بار برادر عزیزمان جناب آقای حسین عبداللهی طاب ثراه بسیار غم انگیز بود. عبداللهی برای آنها که با صفا و صمیمیت او آشنا بودند و تعهد و عشق او را به راه و مرام خود می شناختند، همیشه عنصری توانمند و اثرگذار بود.
ایستادگی بر سر آرمانهای امام و ارزش‌های انقلاب و نهراسیدن از ملامت‌ها و دشواری‌ها، او را در مسیر روزنامه نگاری خود ممتاز کرده بود.
اینجانب ضمن تسلیت این فقدان تلخ به همسر و بستگان او و همه دوستانش در روزنامه آرمان ملی، برای او حشر با صالحان و پاکان را مسألت دارم.
سید حسن خمینی


صادق زیباکلام

پیام صادق زیباکلام

درگذشت ناگهانی مرحوم حسین عبداللهی، مدیر مسؤل روزنامه “آرمان ملّی” را به خانواده ایشان، همکاران روزنامه آرمان ملّی و جامعه مطبوعاتی کشور تسلیت عرض می‌کنم.

مرحوم دکتر حسین عبداللهی انصافاً یکی از روزنامه نگاران مستقل و متعهد کشورمان بشمار می‌رفتند. خداوند ایشان را رحمت و به خانواده‌شان صبر اعطاء نماید.
صادق زیباکلام


سخنگوی دولت

انا لله و إنا إلیه راجعون

درگذشت جناب آقای «حسین عبداللهی»، فعال رسانه‌ای با سابقه، مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز روزنامه «آرمان ملی» موجب تأثر و تأسف شد.

ضایعه فقدان ایشان را به خانواده محترم آن مرحوم، همکارانشان در این رسانه و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت و برای بازماندگان صبر جزیل مسألت دارم.

علی بهادری جهرمی


پیام محسن هاشمی رفسنجانی

حسین عبداللهی
حسین عبداللهی در کنار آیت الله هاشمی

محسن هاشمی رفسنجانی، فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در پیامی نوشت:

بازگشت همه بسوی اوست

حضور محترم خانواده عبدالهی

ضایعه درگذشت جناب آقای دکترعبدالهی، موجب تاثر گردید.
بدینوسیله از طرف خود و خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی، درگذشت ناگهانی این چهره خدوم و ارزشمند جامعه رسانه ای کشور را صمیمانه به شما و همکاران ایشان در روزنامه آرمان ملی، تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم در ایام معنوی ماه شعبان رحمت، مغفرت الهی و همجواری با اهل بیت علیهم السلام و برای بازماندگان صبر و اجر را از پیشگاه الهی آرزومندم، ما را در غم خود شریک بدانید.

محسن هاشمی رفسنجانی
۹ فروردین ۱۴۰۱


علی ربیعی

علی ربیعی

به نام خدا. بازگشت همه به سوی اوست

این روزها، روزنامه‌داری سختی‌های خاص خود را دارد. مهم‌تر ار فشار اقتصادی، مستقل، منصف ماندن، اخلاقی رفتار کردن، تن ندادن به فشارهای سیاسی، ابزار نکردن رسانه برای رسیدن به اهداف و حقیفت‌گویی بی‌هراس، روزنامه‌نگاری را به کاری سخت و دشوار تبدیل نموده است.
زنده یاد حسین عبدالهی نمونه‌ای از صفات پیش‌گفته و روزنامه‌اش به دنبال آرمان ملی بود.
فقدان این عزیز از دست رفته را به خانواده وی و خانواده بزرگ اهل قلم و رسانه تسلیت می‌گوبم.
راهش مستدام

علی ربیعی


محمدرضا عارف

محمدرضا عارف

انالله و اناالیه راجعون

درگذشت نابهنگام فرهیخته ارجمند جناب آقای حسین عبداللهی موجب تاثر و تالم خاطر شد.
همت و صبوری در انجام رسالت مطبوعاتی و تلاش در خور توجه برای بسط و توسعه گفتمان تحول خواهی در روزنانه آرمان ملی از ویژگی های برجسته آقای عبداللهی بود .
ضمن تسلیت این ماتم به خانواده محترم آن مرحوم، بستگان داغدار و جامعه مطبوعاتی کشور، برای آن انسان شریف غفران الهی و حشر با اولیا الله و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت دارم. روحش شاد .
محمدرضا عارف


معاون مطبوعاتی ارشاد

فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در پیامی نوشت:

ویبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

خبر درگذشت زنده‌یاد «حسین عبداللهی»، همکار باسابقه‌ و مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز  روزنامه آرمان ملی  موجب تالم شد.

اینجانب ضایعه درگذشت این فعال دغدغه‌مند رسانه‌ای را به خانواده گرامی، جامعه رسانه‌ای کشور و همکاران ایشان در مجموعه روزنامه آرمان ملی تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای خانواده و بازماندگان او، صبر و اجر مسالت دارم.


اسحاق جهانگیری

پیام اسحاق جهانگیری

خبر تاسف بار وفات شادروان حسین عبدالهی، موجب تاثر فراون شد.
مرحوم عبدالهی از دهه هفتاد تا به امروز، نقشی موثر و فراموش نشدنی در فضای رسانه ای و مطبوعاتی کشور داشت و تلاشهای بسیاری برای پاسداری از آزادی بیان و حقوق عامه از خود نشان داد.
اینجانب درگذشت این دوست عزیز را به خانواده آن مرحوم و همکاران او در روزنامه آرمان ملی و جامعه رسانه ای و مطبوعاتی کشور، تسلیت گفته و از خداوند منان برای حسین عبدالهی عزیز طلب مغفرت و رحمت واسعه دارم.


سخنگوی وزارت خارجه

سعید خطیب زاده

بسم الله الرحمن الرحیم 

خبر درگذشت ناگهانی زنده‌یاد جناب آقای حسین عبداللهی مدیرمسئول باسابقه و صاحب‌امتیاز  روزنامه آرمان ملی  موجب تاثر و اندوه گردید.

اینجانب ضایعه درگذشت این فعال رسانه ای پر تلاش و دلسوز را به خانواده عزیز ایشان، جامعه رسانه‌ای کشور به ویژه همکاران ایشان در مجموعه روزنامه آرمان ملی تسلیت می گویم. 

از خداوند بخشنده مهربان برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای خانواده داغدار و کلیه بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت دارم.

سعید خطیب زاده


پیام محمد شریعتمداری

محمد شریعتمداری

وبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت ناگهانی مرحوم حسین عبدالهی مدیرمسئول خوشنام و پرتلاش روزنامه آرمان‌ملی که در عرصه روزنامه‌نگاری هیچ‌گاه از دایره انصاف خارج نشد، موجب تاثر و تالم فراوان شد.

فقدان این روزنامه‌نگار عزیز که بیش از سه دهه در عرصه رسانه نقش‌آفرینی موثر داشته است، یک خسران برای جامعه روزنامه‌نگاران کشور است.

اینجانب درگذشت این دوست عزیز را به خانواده آن مرحوم، جامعه مطبوعاتی کشور و همکاران و همراهانش در روزنامه آرمان‌ملی تسلیت می‌گویم و برای مرحوم حسین عبدالهی طلب غفران و رحمت الهی دارم.

محمد شریعتمداری


حسین انتظامی

حسین انتظامی
حسین انتظامی

حسین انتظامی، معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت حسن روحانی، در اینستاگرام نوشت:

آدم‌ها دو دسته‌اند: مرد و نامرد. بقیه تقسیم‌بندی‌ها نارسا ست. حسین عبدالهی مدیر روزنامه آرمان ملی جزو دسته اول بود.

در ایام نورانی شعبان، مسافر آخرت شد. روحش غریق نجات

درگذشت آن مدیر رسانه‌ای را به همسر محترم، خانواده گرامی و همکاران مطبوعاتی تسلیت عرض می‌کنم.


محمد خدادی

محمد خدادی، معاون سابق مطبوعاتی وزارت ارشاد – در دولت دوم حسن روحانی – نیز در پیامی نوشت:

برای برادرم حسین عبداللهی

خبر از دست دادنش غیر قابل باور بود، ابتدا فکر کردم بستگانش را ازدست داده، به سمت تلفن رفتم به او تسلیت بگویم، خواستم ببینم دقیقا کدام یک از بستگانش بوده، دیدم حسین از دست ما رفته است، اوج بهت و حیرت و افسوس در غم او.
برای لحظه‌ای چهره خندان، محبت و صفا و صمیت همیشگی‌اش در ذهنم مرور شد. اصولا بدون اطلاع قبلی می‌آمد و می‌گفت فقط دو دقیقه کار دارم و با شوری وارد اطاق می‌شد و پی‌گیری کارهایش را سرپایی می‌کرد و با کلی مهربانی و زبان تشکر خیلی زود می‌رفت.

بیشترین همکاری ما به دوران معاونت مطبوعاتی و بویژه در دو موضوع بحران کاغذ و مشکلات ناشی از تغییرات مالکیت روزنامه‌اش بود. و البته بحران‌های بعد از آن ماجرای بنزین و شهادت حاج قاسم و …. و بعدش هم کرونا. همیشه در تماس بودیم و ملاقات‌های حضوری مکرر و در جلسات مستمر.

یکی از مدیران مسول پرتلاش فعال علاقمند زحمت‌کش و با اخلاق بود و اهل مشورت و البته همراه و همکار.

تعلق به جناح و خطوط سیاسی‌اش روشن بود و با تغییر دولت‌ها سمت و سویش هم تغییر نمی‌کرد و درعین حال تعلق به نظام و اصول انقلاب و وفاداری به رهبری و شهدا را عریان بیان می‌کرد و در این موارد مواضع شخصی‌اش صریح بود.

حضورش در محافل مختلف فارغ از جناح سیاسی خاص پررنگ بود و دلیلش هم اعتقاد حسین به همکاری و همدلی در خانواده نظام بود.

انتقاد و نقد را پذیرا بود و در پی اصلاح آن. در کارش مصمم بود و وفادار به رفاقت و دوستی.

اهتمام جدی به حرفه روزنامه‌نگاری، روزنامه آرمان را در صحنه رسانه‌ای کشور تبدیل به یک رسانه تاثیرگذار کرد و با همه کمی و کاستی‌ها ساخت و از بار مسئولیت هیچگاه شانه خالی نکرد.

حتما جایش بین ما خالی است اما یادش همیشه همراه ما خواهد بود.

به خانواده گرامی ایشان و همه همکارانم در صحنه رسانه‌ای کشور تسلیت و همدری عرض می‌کنم.

وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
محمد خدادی


سخنگوی قوه قضاییه

میزان، خبرگزاری قوه قضاییه: ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه در پیامی درگذشت ناگهانی آقای عبداللهی مدیر مسئول روزنامه آرمان ملی را به جامعه خبری و رسانه ای کشور و به خصوص خانواده محترم ایشان تسلیت گفت.


پیام نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات

پیام پدرام پاک آیین، نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها به نقل از ایسنا:

«و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

درگذشت مرحوم جناب آقای حسین عبداللهی را به خانواده گرامی ایشان و نیز به همکاران و دوستان آن مدیر مسئول محترم و روزنامه نگار شریف و پرتلاش تسلیت عرض می کنم. آن مرحوم سال‌ها در حوزه رسانه به خدمت و مدیریت اشتغال داشت و امید است این همه مقبول درگاه احدیّت باشد. از خداوند بزرگ رحمت و مغفرت حضرت حق را برای ایشان آرزو دارم.»


تصویر آخرین شماره‌ی روزنامه‌ی آرمان ملی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا