خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش‌ها به ساخت اکانت جعلی توسط تیم روح الله مومن نسب

ویدیویی از «روح‌الله مومن نسب» از طرفداران طرح محدودسازی اینترنت موسوم به «صیانت» منتشر شده که در آن توضیح می‌دهد که به اسم افراد تاثیرگذار ضدانقلاب توییتر اکانت فیک می‌ساخته و آتش به اختیار فعالیت می‌کرده اند!

به گزارش جماران؛ واکنش ها به ویدیویی از «روح‌الله مومن نسب» از طرفداران طرح موسوم به «صیانت» در مورد ساخت اکانت جعلی به اسم افراد ضدانقلاب ادامه دارد:

سید علی مجتهد زاده، وکیل دادگستری:

١-سخنان اخیر ‎روح‌الله مومن نسب درباره ساخت اکانت فیک به اسم افراد مشهور از نظر حقوقی به مثابه اعتراف صریح وی به ارتکاب برخی جرایم نظیر جعل، نشر اکاذیب و حتی اقدام علیه امنیت ملی است که همگی آنها ظرفیت پیگیری قضایی دارند.

‌٢-مطابق مواد ۶، ١٢ و ١٣ قانون جرایم رایانه‌ای ساخت اکانت فیک به نام دیگران مصداق «جعل هویت رایانه‌ای» است. نکته اینکه قانون در چنین مواردی ارتکاب این جرایم را علیه افراد به بهانه مخالفت آنها با نظام یا چیزهایی شبیه به این مشروع ندانسته و این اعمال به طور کلی جرم هستند.

٣-کما اینکه در این ویدئو خود آقای مومن نسب مدعی شده که علیه خود او در اینستاگرام حساب جعلی ساخته شده بوده و واکنش وی هم مراجعه به مرجع قضایی و طرح شکایت بوده. هر چند اگر روایتش از واکنش بازپرس صحت داشته باشد باید اذعان کرد که مقام قضایی در این مورد و با این واکنش تخلف کرده.

‌۴-مطابق ماده ۶٩٨ ق.م.ا اقدام آقای مومن نسب و دوستان ایشان مصداق نشر اکاذیب نیز می‌باشد که در اینجا نیز عقاید و گرایش‌های فردی که علیه وی نشر اکاذیب شده، اهمیت حقوقی ندارد.

‌۵-اما اقدام مورد اشاره از یک منظر می‌تواند مصداق تبلیغ علیه نظام هم باشد که یکی از جرایم علیه امنیت ملی است. این موضوع در ماده ۵٠٠ ق.م.اجرم‌انگاری شده و هر نوع فعالیتی که دلالت بر اشاعه، گسترش و انتشار موضوعاتی علیه نظام باشد مصداق آن است.

‌۶-از آنجا که اقدام آقای مومن نسب و دوستان ایشان و علنی شدن آن به مثابه قرار دادن نظام در مظان اتهام جعل و فریب و تهمت سازمان‌یافته است، دادستان وظیفه دارد برای اعاده حیثیت از نظام علیه اقدام این افراد اعلام جرم کند. این اعمال به دلیل وجه عمومی جرم، مشمول گذر زمان نمی‌شوند.

‌٧-اما نکته دیگر این است که چه کسی باور می‌کند آقای مومن‌نسب و دوستانش این اقدام را فقط در قبال اپوزیسیون برانداز انجام داده‌اند؟ آیا امکان اینکه همین دست اقدامات توسط ایشان یا گروه‌های مشابه علیه رقبای سیاسی داخلی صورت گرفته باشد وجود ندارد؟

‌٨-از آنجا که در سال‌های اخیر به کرات همین دست اقدامات علیه جریان‌ها و شخصیت‌های داخل نظام که با امثال آقای مومن‌نسب زاویه فکری داشته‌اند صورت گرفته، وظیفه نهاد امنیتی است که به صورت روشن در این باره از وی تحقیق کند و وظیفه نهاد قضایی است که چنین چیزی را از نهاد امنیتی تقاضا کند.

طعنه‌ی قابل تأمل «آذری جهرمی» به اعتراف جنجالی «مومن نسب»:

گروهی به نام اشخاص معروف اکانت جعلی می‌ساختند؛ گروهی دیگر هم همین مطالب جعلی را در قالب بولتن به مسوولین بی اطلاع از فجازی ارائه می‌کردند

امیر ناظمی، معاون سابق وزیر ارتباطات:

 بدون اختیارات نامحدودی که طرح صیانت بدون پاسخگویی در اختیارشان می گذارد چنین بوده اند، با قانون شدن این طرح چه خواهند کرد.

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب:

این که بنام دیگران اکانت درست می کردند، اسمش آتش به اختیار نیست، سوزاندن انقلاب و دین و اعتماد اجتماعی است.

سید حسین موسویان، دیپلمات پیشین:

:آقای “روح الله مومن نسب” از حامیان طرح صیانت ،رسما اعلام می کند که به نام اشخاص اکانت می ساخته اند و اخبار جعلی توئیت می کردند! ایشان تاکید هم دارد که آتش به اختیار عملیات روانی می کردند!

صرفا با داشتن مصونیت قضایی، اینگونه میتوان‌‌ با شجاعت،اعتراف به ساخت اکانت های جعلی کرد.

معصومه ابتکار، معاون پیشین رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

ساخت ‎اکانت جعلی کوچکترین خلاف است. اینها جماعتی را بادستور یا پول به ‎دروغ، ‎تهمت، پرونده سازی و ‎نفرت پراکنی همصدا با براندازان واداشتند. کلیپ‌ ساختند، کامنت گذاشتند، بولتن نوشتند و اسمش شد کار فرهنگی و انقلابی! 

این کارهای کثیف اما به ‎اعتماد و باور مردم و اصل انقلاب لطمه زد.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس:

‌ساخت اکانت فیک به اسم افراد ضد انقلاب نه یک حرکت هوشمندانه مبتنی بر جهاد تببین، بلکه یک اشتباه استراتژیک در مشروعیت بخشی به اپوزیسیون و پنجه کشیدن بر اعتماد مردم است، این رفتار مصداق بارز دروغگویی و جعل است.

هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چه جورى است که مردم رو به خاطر پى گيرى و نظريات در فضاى مجازى مجازات مى کنن و دليل آن را هم تشويش٬ افترا٬ ترغيب به بلوا٬ انتشار محتواى مجرمانه و … مى شمارند اما اين بابا ۵ سال است که راست راست مى گرده و تحت پيگرد قرار نمى گيره ( البته انتظار بيجائى است چاقو هيچوقت دسته خودش را نمى برد)

    3
    2
  2. الان آذری جهرمی بخاطر اعترافش در قبال دانستن این موضوع و سکوت آن در دوران وزارتش
    و همچنین استنکاف رئیسش از بعضی وظایف که باید انجام میداد چیست.
    صرفا با داشتن مصونیت قضایی، اینگونه میتوان‌‌ با شجاعت،اعتراف و استنکاف کرد.

    2
    1
  3. سلام‌این‌روش‌معاویه‌عمروعاص‌‌
    ابوسفیان و.. همان‌کسانیست‌که‌ما‌درزیارت‌.عاشورا
    ما‌از‌رفتار‌آنها‌شاکی‌هستیم‌‌اولین‌ظالم
    دومین‌ظالم‌و…نسبت‌بهتان‌وشایع‌
    پراکنی‌درمورد‌آن‌‌به‌برخی‌افراد‌نیز
    کار‌شیعه‌حضرت‌علی.ع.نیست.
    این‌ضد‌اسلام‌ناب‌حضرت.محمدی.ص.
    شیعه‌حضرت‌علی.ع.به‌صراحت‌به
    معاویه‌میگوید‌من‌خود‌را‌مجار‌نمیدانم
    ار‌روش‌های‌شما‌برعلیه‌دشمنان‌استفاده
    کنم‌اگر‌مجاز‌میدانستم‌امثال‌شما‌یکروز
    درمقابل‌من‌توان‌ایستادگی‌نداشتید‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا