خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عنابستانی: علم الهدی نقش پدر مانند رهبری را در استان ایفا می‌کند

انتخاب نوشت: ​نماینده سبزوار در مجلس درباره نامه ۱۷ نماینده خراسان رضوی به رهبری برای تقدیر از علم‌الهدی گفت :«این نامه هم در راستای پاسخ به انتقادات آقای موحد بود».

علی اصغر عنابستانی، درخصوص جزئیات جلسه حمایتی علم الهدی که به دنبال انتقادات خلیل موحد از وی برگزار شده بود، گفت: «من چندان در جریان نیستم، اما گویا آقای موحد در جلسه نخبگان با رئیس جمهور انتقاداتی را بیان کردند که چندان مورد پسند نیروهای انقلابی خراسان واقع نشده است. بعد از آن هم یک فراخوانی برای تجمع اعلام شد، ولی بعد تصمیم گرفتند تجمع را لغو کنند و در دفتر آقای علم الهدی جمع شوند. ظاهرا دلیل اصلی همان انتقادات آقای موحد بوده است.»نماینده سبزوار درباره اینکه آیا از انتقادات خلیل موحد و پاسخ رئیس جمهور اطلاعی دارد یا خیر، عنوان کرد: «من در جریان دقیق نیستم، ولی از طریق فضای رسانه‌ای شنیده‌ام آقای موحد گفته‌اند که آیت الله علم الهدی به قوانین جمهوریت پایبند نیست و تحکمات خارج از قانون در استان انجام می‌دهند. شخص رئیس جمهور هم پاسخ داده‌اند که من این موارد را قبول ندارم.»

عنابستانی درباره نامه ۱۷ نماینده خراسان رضوی در جهت تقدیر از علم‌الهدی، ابراز کرد: «این نامه هم در راستای پاسخ به انتقادات آقای موحد بود. ما احساس کردیم نوع هجمه‌هایی که به آقای علم‌الهدی شده، ممکن است خدشه‌ای به جایگاه ایشان وارد کند. در حالیکه آقای علم الهدی به عنوان نماینده، ولی فقیه رسالت خود را بسیار شایسته انجام می‌دهند و آن نقش پدرانه‌ای که باید در استان داشته باشند را به بهترین حالت انجام می‌دهند.»

عنابستانی :انتقاد از علم‌الهدی، چندان مورد پسند نیروهای انقلابی خراسان نبود

مطالب مرتبط:

سیلی بر صورت سرباز وطن؛ دو حادثه مشابه، دو رویکرد متفاوت

سیلی به سرباز


وی تاکید کرد: «بخش زیادی از مباحثی که در مورد ایشان گفته می‌شود، بیشتر فضاسازی‌های رسانه‌ای است. به همین دلیل هم نمایندگان استان خراسان رضوی یک نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری تهیه کردند و از تدبیر ایشان برای انتخاب آقای علم الهدی به عنوان نماینده، ولی فقیه در استان و ادامه فعالیت ایشان تشکر کردیم. همچنین به طور خاص از آقای علم الهدی هم به دلیل نوع کنشی که در استان دارند و رعایت ساختار نمایندگی، قدردانی به جا آوردیم. آیت‌الله علم‌الهدی نه دخالت خاصی در ساختار اجرایی و نه جبهه‌گیری خاصی دارند. آن نقش پدرانه‌ای که رهبری در سطح کلان پیش می‌برند، آقای علم الهدی در سطح استان انجام می‌دهند. بخشی از انتقاداتی که به ایشان وارد می‌شود درست و منصفانه نیست.»

عنابستانی در واکنش به اینکه برخی از تصمیمات و مواضع امام جمعه مشهد، همچون عدم اجازه برگزاری کنسرت در این شهر، مورد انتقاد افکار عمومی است، گفت: «حوزه فرهنگی در هر استان یک شورایی به نام «شورای فرهنگ عمومی استان» دارد که کاملا منطبق بر قانون است. با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده، ولی فقیه در هر استان رئیس شورای فرهنگ و استاندار هم نایب رئیس است. شورای فرهنگ عمومی برای مباحث فرهنگی هر استان تصمیم می‌گیرد نه نماینده، ولی فقیه یا در این مورد آقای علم‌الهدی. این شورا متشکل از همه دستگاه‌های فرهنگی استان و اشخاص حقیقی‌ست که در آن عضو هستند و تصمیم‌گیری می‌کنند. حال اینکه ما یک تصمیم یا تصمیماتی را به یک استان خاص و رئیس آن شورا منتسب کنیم، این همان بی‌انصافی است که پیشتر به آن اشاره کردم.»

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: «بالاخره بر اساس شرایط استان خراسان و وجود بارگاه منور امام رضا (ع) شورای فرهنگ عمومی استان جلساتی تشیکل می‌دهد و تصمیماتی می‌گرد که مسئولیتش بر عهده همه اعضای شوراست؛ و این مهم همان بی‌انصافی است که نسبت به آقای علم‌الهدی می‌شود.»

عنابستانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه کدام یک از نمایندگان استان اقدام به جمع‌آوری امضا برای این نامه کرده است، گفت: «چه تفاوتی می‌کند؟ بالاخره یکی از نمایندگان ابتکار عمل به خرج داده است و بقیه هم تایید کردند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. واقعاازاین رفتارهای دوگانه تان منزجرشده ام…این خطوط قرمز بیربط چیستند؟؟؟ظاهراشماهم قدسیت اشخاص رابرسمیت شناخته ایدویا بنحوی مرید شان شده اید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا