خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازنشستگان تامین اجتماعی را از شر این ویرگول نجات دهید!

غلامرضا بنی‌اسدی در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

به رغم خوش بینی ذاتی که دارم، این بار به صراحت یک «تعمدِ» آشکار می‌بینم و دست‌هایی عریان برای عصبانی کردن مردم. هرچه می‌خواهم خوش‌بین باشم اما در و تخته ماجرا جوری است که سنگِ گذاشته لای در، از دور هم به چشم می‌خورد. آنان که نزدیک‌اند و مسئول ماجرا چرا توجه نمی‌کنند، دلیلش را نمی‌دانم! قصه پُر غصه بازنشستگان تامین اجتماعی را می‌گویم که «هنوز» میزان افزایش مستمری‌شان اعلام نشده است. بماند این عقب ماندگی که هر روز یک حرف می‌شنویم. یک نفر می‌آید و امید می‌دهد که تا آخر فروردین مشکل حل می‌شود و حقوق اردیبهشت را با حکم جدید خواهند داد و روز دیگر، یک نفر می‌گوید نخیر ما پشتِ یک «ویرگول» گنده‌تر از سلسله جبال زاگرس گیر کرده‌ایم! می گویند در قانون بودجه 1401، يک اشتباه کوچک تايپي وجود دارد و آن اينکه در تبصره 12 قانون بودجه، وقتي افزايش مستمري صندوق‌هاي زيرمجموعه دولت را ده درصد مشخص کرده، يک ويرگولِ اشتباه آمده؛ نوشته شده «صندوق تأمين اجتماعي، نيرو‌هاي مسلح»؛ درحالی‌که منظور صندوقِ تأمين اجتماعی نيرو‌هاي مسلح يا همان صندوق لشگري است. اين اشتباه تايپي، تأمين اجتماعي را ذيل صندوق‌های دولتي آورده و افزايش مستمري‌بگير را ده درصد درنظر گرفته است؟! یعنی به همین «راحتی» دارند «ناراحتی» چند میلیون خانوار را فراهم می‌کنند. گیریم تایپیست محترم به اشتباه یک ویرگول گذاشت. آیا یک آدم با سواد پیدا نشد که آن را ویرایش کند؟ به خدا یک خبرِ ساده  و یادداشت و مطلبی که ما در رسانه می‌نویسیم چند دست خوانده و ویرایش می‌شود تا به مرحله انتشار برسد، چطور موضوع مهمی چون لایحه بودجه که سرنوشت یک ملت بدان بسته است، بدون ویرایش به قانون تبدیل می‌شود و کار را می‌رساند به اینجا؟ حالا یک سئوال دیگر؛ اگر – مثلا – تایپیست محترم ۱۰ درصد را یک صفر اضافه و ۱۰۰ درصد می‌نوشت حقوق‌ها را ۱۰۰ درصد افزایش می‌دادید؟ این چه حرفی است که می‌زنید؟ گیریم حرف شما درست باشد و واقعا گیر یک ویرگول باشیم آیا پاک کردن یک ویرگول غلط و نابه‌جا این همه وقت لازم دارد و این همه باید با اعصاب میلیون‌ها آدم بازی شود؟ اگر در این میان پیرمردی، پیرزنی در فشار روحی دچار سکته شود، چه جوابی دارید؟ این به حساب شما نوشته می شود و «شما» را از سکه می‌اندازد؟

از خود نمی‌پرسید که تامین اجتماعی که دولتی نیست و دولت که جز پرداخت بخشی از بدهی خود، ریالی بودجه برای آن نمی‌گذارد چطور می‌تواند با یک ویرگول تغییر ماهیت بدهد؟ مگر می‌شود مال مردم را با یک ویرگول تصاحب کرد؟ مال مردم است، حق الناس است. خدا آن را بر شهید – که عزیزترین است برای او – نمی‌گذرد، شما که تکلیف‌تان معلوم است. این را هم بدانند مسئولان سازمان و لایحه‌نویسان و ویرگول‌گذاران که شما حداکثر وکیل ما هستید. کارگزار بیمه‌گذاران و حق بیمه‌پردازان. حق ندارید هر روز به نوعی با روان اربابان خود بازی کنید. این هم حق الناس است. آرامش حق مردم است و هرچه آن را برآشوبد، تعدی به حق الناس است که خدا از آن نمی‌گذرد. این رفتارها و تصمیمات عجیب و غریب می‌تواند مصداق همان خشت‌هایی باشد که جهنم‌تان را می‌سازد حال آنکه با اقدام درست می‌توانستید و هنوز هم می‌توانید از آن مصالحی برای بهشت خود بسازید. دست از جیب و پس انداز و اعصاب مردم بردارید. قیامت را هم باور نداشته باشید، در همین دنیا هم باید پاسخ بدهید. بدانید بازنشسته هم خدایی دارد. لب حرف‌شان هم همین است که در یکی از گروه‌های بازنشستگی در فضای مجازی منتشر شد؛

«به: خودِ خدا (آنی، مستقیم، غیرمحرمانه)

از: بازنشسته‌های تامین اجتماعی ایران

باسلام

احتراماً، خدایا خودت که شاهدی…، پس نیاز به تکرار و مقدمه‌چینی نیست.

در فقره‌ی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که دستشان به هیچ جایی به جز درگاه ربوبیِ خودت نمی‌رسد، تقاضا داریم:

خودت قضاوت کن… خودت به عدالت حکم کن… اجرای حکم هم با خودت… فقط به قیامت و آخرت حواله نده، در همین دنیا و به فوریت…»

باری، دست این قشر مظلوم به دعا بلند است. بترسید از روزی که کلمات نفرین جایگزین دعا بشود!

حرف آخر؛ جناب رئیس جمهور رئیسی نمی‌خواهند با دستوری سریع این ظلم را رفع کنند؟ به حساب شما نوشته می‌شود ماجرا. ماجرایی که پیش از این سابقه نداشته است. همیشه تعیین تکلیف مستمری بازنشستگانِ تامین اجتماعی، تابعی از تصمیم شورای عالی کار بوده است اما در اولین لایحه دولتِ جناب‌تان چنین بلایی بر سر این قشر نجیب و مظلوم آوار شده است. کاری نمی‌کنید سیدِ محرومان؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا