خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهنمای جامع خرید چمن مصنوعی در 9 گام

رپورتاژ آگهی

تحولات دهه گذشته باعث شده است که محبوبیت چمن مصنوعی بیشتر از قبل شده و به عنوان جایگزین برای چمن طبیعی بکار رود. با افزایش تقاضا برای چمن مصنوعی، انواع بیشتری از این محصول برای کاربردهای مختلف تولید می شود. از این رو خرید آن به یک کار بسیار پیچیده و حرفه ای تبدیل شده است که باید با دقت زیادی انجام شود. این مقاله یک راهنمای کامل برای خرید چمن مصنوعی است که هر آنچه را هنگام تهیه چمن مصنوعی در نظر بگیرید، پوشش می دهد.

چرا چمن مصنوعی بخریم؟

احتمالا شما هم جزء افرادی هستید که با دردسرهای چمن طبیعی اعم از کوددهی، آبیاری منظم، چمن زنی و مقاوم نبودن در برابر تغییرات هوایی آشنایی دارید و به دنبال جایگرینی مناسب برای آن هستید. چمن مصنوعی از مزایا و ویژگی هایی برخوردار است که افراد را ترغیب می کند این محصول را برای مکان های ورزشی مانند فوتبال، گلف، تنیس و درمحیط های خانه مانند حیاط، بالکن، تراس و غیره انتخاب کنند.

دلایل خرید چمن مصنوعی

  1. فضای سبز در تمام طول سال
  2. عدم نیاز به نگهداری زیاد
  3. نصب و اجرای آسان و سریع
  4. عدم نیاز به آبیاری
  5. فضایی مناسب برای استراحت و بازی کودکان

نکات مهم در خرید چمن مصنوعی

قبل از خرید، در نظر بگیرید که چمن مصنوعی را به چه منظوری خریداری می کنید. در واقع محل نصب و اجرای چمن مصنوعی در انتخاب شما تأثیرگذار است. به طور کلی دو نوع چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی در بازار تولید می شود.

1.    چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی ورزشی جایگزین خوبی برای استفاده بجای چمن طبیعی در باشگاه ها است. چمن طبیعی هزینه های زیادی همچون کوددهی، آبیاری، چمن زنی و غیره را در بر می گیرد، در صورتی که چمن مصنوعی عاری از این مسئله است. زمین بازی مربوط به هر ورزش، مشخصه های استاندارد مخصوص به خود را دارد. به طور مثال قدرت چنگ زنی به چمن مصنوعی (Power Grip) در زمین ورزشی فوتبال، برای بازیکنان بسیار مهم است. این یعنی چمن مصنوعی استفاده شده زیر پای بازیکن، باید حداکثر امکان چنگ زنی را برای بازیکن فراهم کند.

 مثال دیگری برای شما می زنیم. چمن های ورزشی گلف، یک شاخصه مهم دارند. همان طور که می دانید، توپ گلف حین غلتیدن، نباید هیچگونه جهت گیری به واسطه الیاف چمن مصنوعی داشته باشد. بر همین اساس، عدم جهت گیری الیاف چمن مصنوعی برای زمین بازی گلف امری حیاتی است.

2.    چمن مصنوعی تزئینی

این نوع چمن ها برای محوطه سازی و دکوراسیون حیاط و فضای سبز بیرونی استفاده می شوند. چمن مصنوعی تزئینی، محیطی شاداب و به دور از تنش و استرس برای شما به ارمغان می آورد و می توانید با خیالی آسوده کارهای خود در محیطی سرسبز انجام دهید. در حیاط مجتمع های مسکونی و برج ها، ویلا، محوطه سازی ادارات و بسیاری از موارد دیگر، می توان این چمن های زیبا را به کار گرفت.

راهنمای خرید چمن مصنوعی

1.    بودجه چمن مصنوعی

بودجه شما یک عامل تعیین کننده در انتخاب چمن مصنوعی است. خانه چمن انواع چمنزارها را ارائه می دهد که می تواند برای همه افراد از اقشار مختلف جامعه مقرون به صرفه باشد. برای خرید این محصول باید بدانید که بر حسب متر مربع فروخته می شود، بنابراین اندازه گیری و آگاهی از اینکه چه مساحتی را می پوشاند، کلیدی است برای دانستن اینکه به چه مقدار چمن مصنوعی نیاز دارید.

2.    ارتفاع چمن

تنوع کاربردهای این محصول باعث شده تا در ارتفاع های مختلف تولید شود. چمن مصنوعی با تیغه بلند از نظر ظاهری بیشتر شبیه به چمن های طبیعی می باشد که اکثر اوقات از آن با ارتفاع 30 تا 37 میلی متر در مکان های با تردد زیاد استفاده می شود. چمن های تزئینی معمولا دارای الیاف های بلند هستند که هزینه بیشتری را در بر می گیرند. بنابراین برای کاهش هزینه ها در طراحی روف گاردن، باغ، تالار و حیاط منزل می توان از چمن مصنوعی با الیاف کوتاه تر استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید چمن مصنوعی اینجا را کلیک کنید.

1.    چمن مصنوعی ضد آتش

چمن مصنوعی هایی که برای فضای بیرون تهیه شده اند، باید بتوانند در شرایط آب و هوایی دوام و مانگاری خوبی داشته باشند. با پیشرفت این محصول، نمونه هایی تولید شده است که به چمن مصنوعی ضد حریق و ضد UV معروف هستند و بیشتر در مناطقی استفاده می شود که دمای هوا آنها در تابستان زیاد است. چمن مصنوعی های ضد آتش در برابر اشعه های مضر نور خورشید، مقاوم هستند که می توان برای افزایش این مقاومت در برابر آتش، برخی مواد را به آن اضافه کرد.

2.    بکینگ ضخیم

برای خرید چمن مصنوعی حتما علاوه بر ارتفاع، نوع نخ، کیفیت و رنگ به ضخامت بکینگ دقت کنید. هنگام خرید، بکینگ های با کیفیت از جنس لاتکس و رزین تهیه کنید؛ زیرا هر چقدر کیفیت بکینگ بهتر باشد، طول عمر چمن مصنوعی نیز بیشتر خواهد شد. این لایه نوعی پلاستیک نرم و منعطف است که چمن را از هر گونه آسیبی در امان نگه می دارد و جلوی از هم گسیختگی تیغه های چمن را می گیرد. مجموعه خانه چمن (khanechaman.com) این مورد را به خوبی بررسی کرده و همیشه بکینگ هایی دارای لاتکس و رزین های مرغوب استفاده می کند.

3.    تراکم چمن

علاوه بر اهمیت ارتفاع شمع در خرید چمن مصنوعی، تراکم آن هم باید مورد توجه قرار بگیرد. تراکم به معنای فشردگی و پر بودن نخ بافت است که هر چقدر بیشتر باشد، بدون شک بر روی کیفیت و ماندگاری چمن هم تاثیر گذار است. برای فضاهای پرتردد مانند باغ های خانوادگی، چمن های با تراکم تیغه بالا را توصیه می کنیم.

محصولاتی که تراکم کمتری دارند، در برابر پا خوردگی و تردد، زودتر دچار فرسایش می شوند. در ضمن میزان فشردگی و حجم بالاتر، یکی از عوامل مهم در ایستایی تیغه های چمن است. برای تشخیص فشردگی چمن مصنوعی یک راه ساده وجود دارد که شما می توانید با شمردن تعداد گره های موجود در یک متر مربع، تراکم را تشخیص دهید. هر چقدر تعداد گره ها بیشتر باشد، فشردگی نیز بیشتر است.

4.    رنگ چمن مصنوعی

تنوع رنگ چمن مصنوعی بسیار زیاد است. اگر چمنی را انتخاب کنید که خیلی سبز باشد، ممکن است ظاهر آن چندان طبیعی نباشد. این انتخاب کاملا به نظر شخصی و سلیقه شما بستگی دارد؛ به عنوان مثال می توانید برای محیط بازی کودکان خود چمن مصنوعی رنگی تهیه کنید.

1.    نمونه چمن مصنوعی

شرکت های چمن مصنوعی معمولاً نمونه های رایگان از محدوده چمن مصنوعی خود را ارسال می کنند؛ اما این موارد معمولاً بسیار کوچک هستند. هنگامی که به آنها مراجعه می کنید، از آنها بخواهید که نمونه های بزرگتری از کار خود ارائه دهند.

2.    ضمانت نامه و گارانتی معتبر

به طور کلی شرکت های بزرگ تولید کننده چمن مصنوعی برای محصولات خود گارانتی در نظر می گیرند. البته درست تر اینست که بگوییم برندهای معتبر و با کیفیت، همیشه موقع فروش چمن مصنوعی گارانتی ارائه می دهند؛ زیرا از محصولات خود اطمینان خاطر دارند. این در حالی است که اغلب تولید کننده های شناخته نشده هیچ نوع پشتیبانی و گارانتی خاصی را پیشنهاد نمی دهند.

3.    زیرپایه چمن مصنوعی

علاوه بر انتخاب نوع چمن، باید در مورد زیرپایه و استفاده یا عدم استفاده از ماسه پرکننده نیز تصمیم بگیرید.

زیرپایه: زیرپایه به موادی اطلاق می شود که به عنوان پایه چمن مصنوعی استفاده می شوند. در اینجا دو گزینه وجود دارد؛ نوع  سنگدانه و ماسه که برای تأسیسات خانگی، استفاده از سنگدانه را توصیه می کنیم. برخی از نصاب ها فقط از ماسه استفاده می کنند، اما این مورد برای اطمینان از نصب با کیفیت بالا و طولانی مدت کافی نیست .برای مدارس و مهدکودک ها یا باغچه های دارای وسایل بازی، پد شوک را پیشنهاد می کنیم.

پر کردن شن و ماسه: برخی از شرکت‌ ها، چمن‌های پرکننده شن را انتخاب می‌کنند؛ زیرا این روش نصب، ارزان‌تر است اما راهکاری نیست که توصیه شود. چرا که به دلیل فرسایش و آب و هوا، شن و ماسه باید هر ساله پر شوند. از طرف دیگر استفاده از شن و ماسه باعث به هم ریختگی چمن می شود و ریزه های شن وارد خانه می شود. یکی از خطرات آشکار انتخاب چمن‌های پر از شن، این است که در هوای طوفانی، هر چمنی که به ‌درستی محافظت نشده باشد، می‌تواند دچار مشکل شود. تمام چمن‌هایی که برای خانه استفاده می‌شوند، نمونه های غیر ماسه‌ای هستند.

قیمت چمن مصنوعی

چمن مصنوعی، دارای رنگ، تراکم و ارتفاع های متنوعی است که موجب شده افراد برای هر سلیقه و کاربردی چمن مناسب را در اختیار داشته باشند. برای مطلع شدن از قیمت چمن مصنوعی ابتدا مقدار چمن مورد نیاز را روی محیط اندازه گیری کرده و از راهنمایی و مشاوره فروشندگان استفاده کنید. چمن خود را از مجموعه های بزرگ مانند خانه چمن که محصولات متنوعی دارند و همچنین محصول را با گارانتی و قیمت مناسب به خریداران عرضه می کنند، تهیه کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا