خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمار صداوسیما: بینندگان برنامه‌های ویژه ماه رمضان به سی درصد نرسید!

خبرگزاری فارس نوشت: «مطابق با آخرین آمار مرکز تحقیقات صدا و سیما، از میان برنامه‌های افطار رسانه ملی در ماه مبارک رمضان، «زندگی پس از زندگی» با ۱۴ درصد بیننده و ۸۹.۷ درصد رضایت در صدر برنامه‌های پرمخاطب افطار سیمای رسانه ملی قرار دارد. ویژه برنامه‌های افطاری مراکز استانی با ۹.۵ درصد در رتبه دوم قرار دارد. برنامه «مثل ماه» از شبکه سه سیما با ۹ درصد، «دعوت» از شبکه یک سیما با ۷.۷ درصد، «ضیافت» از شبکه قرآن و معارف سیما با ۵.۳ درصد، «آدم های خوب شهر» از شبکه دو سیما با ۴.۲ درصد، «شهرزیبا» از شبکه پنج سیما با ۳.۲ درصد، «بی انتها» از شبکه نسیم با ۲.۷ درصد، «ماه ماه» از شبکه سلامت با ۲.۶ درصد، «چشمه» از شبکه افق با ۱.۵ درصد و «سر قرار» از شبکه امید با ۰.۸ درصد ببینده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از میان برنامه‌های سحر سیما نیز، ویژه برنامه‌های استانی با ۱۰.۶ درصد مخاطب و ۷۴.۵ درصد رضایت زیاد در صدر قرار دارد. برنامه «ماه خدا» از شبکه یک سیما با ۷.۳ درصد، «ماه من» از شبکه سه سیما با ۵.۸ درصد، «به افق بهشت» از شبکه دو سیما با ۳.۲ درصد، «مهمان خدا» از شبکه قرآن و معارف سیما با ۳.۱ درصد،«به وقت سحر» از شبکه افق با ۱.۹ درصد، «قرار بهشت» از شبکه پنج سیما با ۱.۸ درصد، «سحوری» از شبکه چهار سیما با ۱.۳ درصد و «نوسفران» از شبکه امید با ۱.۳ درصد بیننده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر همین اساس ۲۹.۸ درصد از مخاطبان بیننده برنامه‌های ترتیل خوانی قرآن کریم از شبکه‌های سیما بوده اند که ۱۳.۱ درصد این ترتیل خوانی‌ها را از شبکه سه پیگیری کرده اند. ۲۹ درصد مخاطبان نیز شاهد سخنرانی‌های مذهبی سیما بوده اند که ۱۲.۹ درصد آنها از شبکه سه پیگیر سخنرانی‌ها بوده اند. ۲۶.۱ درصد هم برنامه‌های مناجات خوانی را دیده اند که ۹.۴ درصد از آنها، از شبکه سه این مناجات خوانی‌ها را مشاهده کرده اند.

سریال «نجلا۲» از شبکه سه سیما با ۲۶.۸ درصد مخاطب و ۷۷.۱ درصد رضایت مخاطبان، در صدر سریال‌های پربیننده تلویزیون در ماه رمضان قرارگرفته است.

بر مبنای این آمار در ماه رمضان، سریال‌های «خوشنام» از شبکه یک سیما با ۲۶ درصد مخاطب و ۷۶.۴ درصد رضایت مخاطبان و «از سرنوشت چهار» از شبکه دو سیما با ۲۰.۸ درصد مخاطب و ۸۲.۹ درصد رضایت مخاطب و «مسافران شهر» از شبکه پنج سیما با ۵.۵ درصد بیننده در رده‌های بعدی قرار دارند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. صداقت صدا و سیما با مردم که گویا در دوره ی جدید مدیریت (جبلی) رقم خورده است قابل تحسین است. آمارهای دوره های قبل، با واقعیت همخوان نبود. الان صداوسیما نشان داده که حتی در مورد خودش نیز با مردم بی پیرایه رفتار می کند. امید است که در گام های بعدی نیز صدا و سیما با صداقت رفتار نموده، در چارچوب سامانه ی جمهوری اسلامی، درصد مخاطبین خود را ازایش دهد. و کلید این گام نیز باز هم صداقت است. قفل قلب ها با کلید صداقت باز می شود. این به معنای بلاهت و بی حریمی نیست. کافی است مردم ببینند اخبار، راست می گوید. دسته ی مجریانی که در صدا و سیما چادری اند ولی به محض یافتن فرصتی نیمه عریان می شوند، دیگر در صدا و سیما دیده نمی شوند. مجریان مردی که مذهبیان تصنعی اند، رخت بر بسته اند. دین عمقی و ژرف در خود صدا و سیما پیاده شده است (در اسلام و تشیع، صداقت تنها نعیار نیست، ولی از مهم ترین معیارهای آن است). ادبیات تصنعی از بین رفته است. اخبار یک سویه، رخت بر بسته است. ماله کشی بر قصور و مفسده های احتمالی مسوولان، تعطیل شده است. مجیزگویان و نیز سیاه نمایان، از این نهاد کوچیده اند. در حد بضاعت صدا و سیما، برنامه های شاد بازگردند. مشکلات مردم، در یک بستر منطقی، منعکس شود. صدا و سیما را نه وکیل الوله بینند نه ساقط الدوله. قرار نیست صدا و سیما “مردم پرست” شود، قرار است “واقعیت پرست” شود.
    در یک کلام، صدا و سیما “واقعی” شود.

    6
    8
  2. خوب این امار نشان از تکثر برنامه ها برای انواع بینندگان با سلایق مختلف دارد.باید دید امار مجموع بینندگان چقدر بوده است.

  3. هیچ برنامه شاد وجذابی برای جشن رمضان امسال در تلویزیون مشاهده نشد.هرکانالی میزنی دوربین بردن ازمجلس روضه مناجات مداحی راپخش میکنه. یاازشهید وشهادت وجیهه وجنگ برنامه دارند.ایا این شیوه جذب مخاطبه؟!
    بعد هم در بوق وکرنا میکنند چرا همه سرشون توگوشیه وتوفضای مجازی وپای ماهواره.
    به خدا قسم تمام مسئولین ودست اندرکاران صداوسیما درگناه کسانیکه به ماهواره وفضای مجازی روآوردن شریک هستند

    21
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا