خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی شهروندی حمایت از استاندار خراسان جنوبی

در خراسان جنوبی در دو روز گذشته موجی در حمایت از علی اکبر پرویزی، استاندار جدید این استان راه افتاده که مخالفت خودشان را با تلاش برخی برای عزل وی نشان می دهند؛ آخرین حرکت این موج، امضای اینترنتی یک نامه در حمایت از اوست.

به گزارش انصاف نیوز، بخشی از این متن که به صورت آنلاین در حال جمع آوری امضاست در پی می آید:

در چند روز گذشته در باب تغییرات فرمانداران و بخشداران در استان مواضعی از سوی دلواپسان و برخی منتقدین دولت بیان شده است که باعث تکدر خاطر هم استانی های ارجمندمان و رویاپردازی عده ی قلیلی از کشتی بگل نشستگان سیاسی شده است.

از آن جایی که شهروندان استان خراسان جنوبی ( اعم از دانشگاهیان ، معلمان، اصناف ، بازاریان ، صنعت گران ، بازرگانان ، مهندسان ، پزشکان و…) هم از حیث حقوقی و هم حقیقی خود را ملزم و محق به ابراز نظر در مورد مسائل خرد وکلان استان می دانند ذکر چند نکته را واجب دانستیم:

جناب آقای حجت الاسلام عبادی همانگونه که مستحضرید استاندار به عنوان نماینده ی عالی دولت در برابر رئیس جمهور و هیئت وزیران و در مرحله بعدی مردم استان مسئول است، از روی دیگر بنا بر اصل تفکیک قوا که روح مردمسالاری است، قوه ی مجریه از لحاظ ساختاری و از منظر قانونی دارای استقلال است که لازمه ی آن نیز تصمیم گیری بدون نفوذ و فرمانبرداری است،

لذا استاندار می تواند بنا بر اختیارات قانونی هر آن گونه که صلاح و مصلحت می داند زیر مجموعه اش را سامان دهد و برنامه هایش را تدبیر کند.

بازتاب تغییرات انجام شده در بین اذهان افراد جامعه مطلوب تلقی شده است، همچنین واکنش افکار عمومی شهروندان نیز نشان از خرسندی نسبت به این تصمیمات و قاطعیت در اخذ آن دارد.

برون داد عملکرد اخیر استاندار از آن روی موجبات خوشبینی و رضایت مردم را فراهم آورد که آرزوی تغییر رویکرد و رویه ی دولت گذشته را که در پس از انتخابات ریاست جمهوری ( سال نود و دو ) به انتظار نشسته بودند، محقق کرد و سکون ( عدم اعمال تغییرات مناسب در هرم مدیریت استان ) و رخوت سال های جاری را که در امتداد سیاست های نادرست دولت گذشته تصور می کردند را مضمحل کرد، بدرستی رهاورد آن ایام برای استان جز توسعه نیافتگی و محرومیت و افزایش درد و رنج اقتصادی و اجتماعی مردم متاع دیگری نبود،

یکی از فرماندهان خراسان جنوبی نیز موضع گیری بسیار عجیب و حیرت آوری نسبت به این تغییرات گرفته اند و تاکید تاریخی امام راحل مبنی بر عدم دخالت نظامیان در سیاست را ( که حافظ نظام و عصاره ی آن که همانا مردم سالاری دینی است ) نادیده انگاشته اند و متاسفانه اینچنین در مورد تصمیماتی که هیچگونه مدخلیتی در اتخاذ آن ندارند نظر می دهند و با اعمال نظر شخصی و غیر عامدانه فضای ثبات و آرامش استان را به هرج و مرج می کشانند

در این حین شوربختانه عده ای نیز از این آب گل آلود کام می جویند و هر آن مترصد استفاده از هر فرصتی هستند برای رسیدن به آمال محالشان و ترک تازی بی عنان در استان و این تغییرات را تهدیدی برای برچیده شدن بساطشان قلمداد می کنند و از بیم آن همچنان بر کوس حرمان مردم و تخریب نماینده عالی دولت می کوبند.

سخن آخر: دوستانی که فرصت تغییر را بنابر اقتضای طبیعت و جناحشان، محافظه کارانه تهدید می انگارند فراموش نکنند که در دوران ظلمات دولت گذشته که بهترین و نادرترین فرصت ها برای آبادانی این استان و ریل گذاری توسعه‌ بود ( در شرايطي كه از لحاظ اقتصادی درآمد ملی بالغ بر هشتصد ملیارد دلار بود ) چه دستاوردی حاصل شد؟ مسوولان درآن ایام کجا فغان از سر رنج مردم سر دادند؟ که امروز برای تغییرات زیر مجموعه های دولت که حق مسلم استاندار است از خود بیخود شده و فریاد وامصیبتا سر می دهند.

و همچنین رسانه های خاصی که به محض حضور استاندار نشان اصلاح طلبی ایشان را نشانه رفتند و دیروز اولین دستور استاندار محترم را دستمایه ی هیاهو قرار می دادند و امروز تغییرات فرمانداران و بخشداران را پتکی کرده بر سر ایشان می کوبند، چگونه است که در روزگار گذشته عملکرد و تصمیمات دولت قبل را قدیس وار حمایت می کردند؟
بي شك این اتفاقات اخیر گواهی بر مظلومیت دولت جناب روحانی است.

و در آخر: جناب آقای پرویزی گام اول را با صلابت برداشته اند!
ان شاالله با حمایت آحاد مردم و اراده ی آهنین و عزم راسخشان بتوانند گره از کار فروبسته ی توسعه ی استان ما بگشایند و آنچه که سبب ساز رسیدن به سر منزل رفاه و آبادانی مردم این خطه است را با یاری همه ی دلسوزانی که دل درگرو توسعه دارند فراهم کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. در روزهای اخیر متنی تحت عنوان «بیانیه شهروندی حمایت از استاندار خراسان جنوبی» در فضای مجازی منتشر شده است که البته خیلی هم خوب و مناسب است و بنده هم موافق همه موارد آن هستم.
    ولی نکته جالب آن جاست که ظاهرا نویسندگان این بیانیه، همان دوستانی هستند که در زمان انتخابات مجلس دهم، دقیقا رفتارهای متناقضی با گفته های امروزشان ارائه می کردند.
    دوستانی که امروز در بیانیه شان به نماینده منتخب بیرجند بابت مواضعش اعتراض دارند، همان هایی هستند که در جریان انتخابات، با بی تدبیری، به انتخاب ایشان کمک نمودند و با لطایف الحیل سعی کردند پیروزی عضو جبهه پایداری را پیروزی اصلاح طلبی جلوه دهند. دوستانی که با تخریب نامزد اعتدال گرا و ارائه اطلاعات غلط به مردم و مرکز زمینه ساز برنده شدن آقای عبادی و سایر نمایندگان پایداریچی استان شدند. دوستانی که حتی در اعتراض برای بازشماری آرای انتخابات نیز حامی کاندیدای جبهه پایدای بودند و به جای اعتراض به تخلفات انتخاباتی جریان اقتدارگرا علیه نامزدی که رای نیاورده بود شکایت نامه می نوشتند! دوستانی که روز بعد از انتخابات با نماینده منتخب عکس یادگاری می گرفتند و نامه فدایت شوم ردو بدل می کردند!
    دوستانی که امروز به سخنان یک فرمانده علیه استاندار اعتراض می کنند و بابت دخالت نظامیان در سیاست وامصیبتا سر می دهند، ولی در جریان انتخابات مجلس دهم در برابر هجمه گسترده وارده به نامزد اعتدال گرا سکوت کرده و بعضا از سخنان و رفتارهای انجام شده حمایت می کرند. دوستانی که با موج تخریب غیراخلاقی ایجاد شده علیه نامزد اعتدال گرا همراه شدند و اخلاق را به اندازه هواداران نامزد جبهه پایداری باختند و برای همیشه شرمنده تاریخ و مردم استان شدند.

    واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند
    چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند
    مشکلی دارم ز دانشمند مجلس بازپرس
    توبه فرمایان چرا خود توبه کم تر می کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا