خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سرمقاله هشدار آمیز مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به گرانی نان

سرمقاله رورنامه جمهوری اسلامی اعلام خطر جدي!

يادداشت مديرمسئول:

بسم‌الله الرحمن الرحيم
نان، حتي در دوران جنگ تحميلي هم گران نشد. خودم از نخست‌وزير دوران دفاع مقدس در همان زمان شنيدم که گفت امام خميني شنيده بودند قرار است دولت نان را يک ريال گران کند، بلافاصله به من گفتند بهيچوجه نان را گران نکنيد حتی یک ریال.
حالا با گذشت 33 سال از پايان جنگ تحميلي، دولتي که عنوان‌هائي از قبيل انقلابي و مردمي را بر خود گذاشته و مدعي است در حال انجام کارهاي جهادي است، نبايد حتي سخن از گران کردن آرد و نان بگويد آنهم در زماني که هر روز شاهد افزايش افسارگسيخته قيمت انواع کالاها هستيم و کمر مردم زير بار گراني‌هاي لحظه‌اي خم شده است. نان، گوشت، روغن و در مواردي ماکاروني از نيازهاي اساسي و ضروري زندگي مردم هستند. اينکه همزمان با عيد فطر، بعضي از اين کالاها ناياب، بعضي از آنها کمياب و بقيه گران شدند و مسئولين مرتبط با نان سخن از طرح عرضه نان با کارت ملي و الزام مردم به خريد مازاد بر سهميه ضروري با قيمت آزاد به ميان آورده‌اند، کاري شبيه انداختن جرقه به انبار باروت کرده‌اند. آيا دولتمردان مطمئن هستند افرادي با اين قبيل طرح‌ها درصدد گذاشتن پوست خربزه به زير پاي دولت نيستند؟ ما رسانه‌اي‌هائي که از دوران جنگ تحميلي تاکنون نشيب و فرازهاي زيادي را ديده‌ايم و شاهد شيطنت‌هاي زيادي توسط نفوذي‌ها با هدف براندازي دولت‌ها و حتي نظام بوده‌ايم، اکنون با مشاهده تصميمات عجيب و غريب در بدنه دولت، احساس خطر جدي نموده و از روي خيرخواهي اين خطر را به دولتمردان اعلام مي‌کنيم. با توجه به حضور تعداد زيادي از عناصر گروه انحرافي وابسته و دل‌بسته به دولت‌هاي نهم و دهم در مسئوليت‌هاي کليدي دولت سيزدهم، نمي‌توان احتمال شيطنت نفوذي‌ها براي براندازي اين دولت را ناديده گرفت. آقاي رئيس‌جمهور اين اعلام خطر را جدي بگيريد.
اگر پديد آمدن وضعيت بسيار ناپايدار و خطرناک کنوني کار نفوذي‌ها نباشد، بايد آن را نتيجه ضعف مديريت دولتمردان به ويژه وزراي اقتصادي دانست. آقاي رئيس‌جمهور هم بايد به اين سؤال اساسي پاسخ بدهد که چقدر زمان لازم است تا ايشان متوجه شود که با گفتاردرماني نمي‌توان کشور را اداره کرد. اينکه دولت و رسانه ملي دست به دست همديگر بدهند و درصدد برآيند گراني آرد و کمبود ماکاروني و ناياب شدن روغن را به گردن قاچاق شدن اين کالاها بيندازند، راه فرار مناسبي نيست. مردم، اين قبيل ترفندها را نمي‌پذيرند. فرافکني و تمام کاسه‌کوزه‌ها را بر سر قبلي‌ها شکاندن هم بعد از 8 ماه استقرار کامل دولت و حاکميت يکدست، ديگر جواب نمي‌دهد.
اگر واقعاً مشکلات کنوني را قاچاقچي‌ها به وجود آورده‌اند، چگونه است که اين حاکميت يکدست با در اختيار داشتن تمام ابزارها نمي‌تواند جلوي قاچاق را بگيرد؟ اگر مشکل آرد را جنگ اوکراين به وجود آورده، چرا تجاوز روسيه به اوکراين را با صراحت محکوم نمي‌کنيد و براي منصرف کردن ولاديمير پوتين از ادامه دادن به اين تجاوز نظامي بسيار خطرناک که بخش مهمي از جهان را به قحطي تهديد مي‌کند تلاش جدي نمي‌کنيد؟ شما که مي‌دانيد تحريم‌ها در پديد آمدن اين وضعيت نقش دارند، چرا براي به نتيجه رسيدن مذاکرات برجامي کار مؤثري انجام نمي‌دهيد؟ شما که گفته بوديد ما زندگي مردم را به مذاکرات گره نمي‌زنيم، حالا چرا هر روز گره‌هاي جديدي به زندگي مردم مي‌زنيد؟
به اين ترفند هم دلتان را خوش نکنيد که رسانه‌هاي وابسته به دولت تلاش کنند انتقادکنندگان به وضعيت موجود که خودتان باني آن هستيد را ضدانقلاب و وابسته به آمريکا و صهيونيسم بنامند. دوران اين قبيل برچسب‌ زدن‌هاي بي‌پايه و اساس گذشته و مردم با چنين ترفندهائي کاملاً آشنا هستند. اين واقعيت را درک کنيد که مردم را نمي‌توان نسبت به منتقدان خيرخواه بدبين کرد. اکنون حتي نيروهاي طرفدار خودتان هم به عملکردهاي شما اعتراض دارند و اطلاع داريم که تلاش‌هاي درون‌گروهي هواداران دولت براي توجيه نيروهائي که مسأله‌دار شده‌اند همچون آب در هاون کوبيدن است. تصور نکنيد کشور فاقد نيروهاي کاردان و مدبر است. حالا که روشن شده شما نمي‌توانيد از عهده حل مشکلات برآئيد، شجاعانه کنار برويد و کار را به افراد کاردان بسپاريد تا مردم و کشور را از اين گرداب خطرناک نجات بدهند.
روزنامه جمهوری اسلامی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا