خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برترین ها: گوگوش یا فائقه + روزنامه مورد علاقه وی

این مطلب از برترین ها نقل شده است و انتشار آن به معنی رد یا تایید نیست.

برترین‌ها نوشت: مصاحبه گوگوش با هما سرشار، احتمالا جذاب‌ترین سوژه این ساعت‌های اخیر است. کاربران شبکه‌های اجتماعی به وجوه متنوعی از ماجرا پرداخته‌اند که احتمالا خیلی‌هایش را خوانده‌اید.

فائقه آتشین یا گوگوش؟ ما با کدام طرف هستیم؟

هما سرشار به واسطه رفاقتی که با گوگوش داشت، موفق شد فضا را برای بیان بسیاری از ناگفته‌های پنج دهه اخیر گوگوش فراهم کند. در جایی از مصاحبه هما سرشار تفکیکی می‌سازد میان فائقه آتشین و گوگوش، اولی زنی‌ست که کودکی بسیار دشواری داشته و بعدتر حتی در کسب جایگاه «یک مادر خوب» هم احساس ناکامی می‌کند، زنی که چهار ازدواج ناکام دارد و به قول سرشار، ازدواجی نیست!

دومی اما گوگوشی‌ست که در قله هنر ایران قرار دارد و کارنامه هنری‌اش همچنان و هنوز رشک‌برانگیز است.

 به هر حال کیست که نداند بسیاری از طرفداران گوگوش هم، فائقه آتشین را خیلی دوست نداشتند و ندارند، این تفکیک میان فائقه و گوگوش در واقع کلید اصلی ماجراست؛ فائقه آتشینی که در سه سالگی کودک کار پدرش بود و کتک «زن پدر» را خورده، دهه‌ها میان حرف و حدیث‌های مردم زندگی کرده.

فائقه آتشین یا گوگوش؟ ما با کدام طرف هستیم؟

مساله ورودش به عشق بهروز و پوری بنایی (که البته خودش گفت که ورودش به زندگی بهروز بعد از جدایی‌اش از پوری بوده) و همین ماجرای کیمیایی از او تصویری در ذهن مردم ساخته بود که انگار او یک زن خانه خراب کن است!

در واقع در پس تمام این روایت‌ها مردم با فائقه طرف هستند، که البته برای ما به عنوان مخاطب اتفاقا گوگوش مهم‌تر است، اوست که با حضور پیوسته و با غیبت معنادارش می‌تواند حامل معانی و مفاهیم قابل تفسیر زیادی باشد که راه را برای آسیب‌شناسی و نگاه تاریخی باز کند، از این دریچه اتفاقا فرازهای دیگری از مصاحبه اهمیتی دوچندان دارد.

فائقه آتشین یا گوگوش؟ ما با کدام طرف هستیم؟

مثلا آن جایی که او آن خاطره  متعلق به اوایل انقلاب و میوه فروشی جردن را تعریف کرد، اتفاقا شاید اهمیتی فراتر از آن چه که بین او و کیمیایی گذشته داشته باشد، روزی که میوه به دست منتظر تاکسی می‌ماند و برای ماشینی دست تکان می‌دهد که صدای «غریبه آشنا» گوگوش از آن به گوش می‌رسد و اما آن ماشین، گوگوش کنار خیابان را نمی‌شناسد! غربت در وطن این شکلی‌ست احتمالا!

فائقه آتشین یا گوگوش؟ ما با کدام طرف هستیم؟

تصمیمی که اهمیتی دوچندان نسبت به ازدواج ‌ها و طلاق‌های فائقه آتشین دارد، ماجرایی که نشان می‌دهد گاه یک آدم می‌تواند سرنوشت یک جریان را عوض کند.

آن پرسش هوشمندانه هما سرشار درباره سیاسی بودن یا نبودن گوگوش و پاسخ ظریف گوگوش و البته آن اشاره‌اش به مطالعه روزنامه سلام و تمام توقیفی‌های نیمه دوم دهه هفتاد مطبوعات ایران که نشان می‌دهد آدمی در سطح گوگوش هم در آن سال‌‎ها به شکلی از اصلاحات امیدوار بوده هم از جمله نکات جالب ‌توجه مصاحبه بود.

فائقه آتشین یا گوگوش؟ ما با کدام طرف هستیم؟

تاکیدم روی مثال‌هایی از این دست بیشتر از آن جنبه است که شاید طرف شدن با گوگوش و هر آن چه در کارنامه هنری‌اش کرده، مواجه عاقلانه‌تر و کاربردی‌تری باشد، گو آن که آن چه که بر فائقه گذشته با تمام فراز و نشیب‌های تکان‌دهنده‌اش در نهایت سرگذشت «یک زن» است که در قبال توجیه افکار عمومی مطلقا مسئولیتی نداشته و ندارد.


اقتصادنیوز: گوگوش خواننده پاپ ساکن خارج از کشور در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود به برخی از وجوه کمتر پرداخته شده زندگی خود اشاره کرد.

اظهارات گوگوش درباره روزنامه موسوی خوئینی!

به گزارش اقتصادنیوز گوگوش در تازه ترین گفت وگوی خود با «هما سرشار» با اشاره و مرور زندگی اش در ایرانِ پس از انقلاب گفت: من با روزنامه سلام، روزنامه خوان شدم.ابتلای گوگوش به یک بیماری خطرناک

فائقه آتشین مشهور به گوگوش تاکید کرد: من با روزنامه سلام، روزنامه خوان شدم و تقریبا تمام روزنامه هایی که آن دوره به صورت فله ای توقیف می‌شد را می خریدم و دنبال می کردم و نویسنده‌های آنها را می‌شناسم‌. او همچنین اضافه کرد که «سیاسی» نیست چون از سیاست چیزی سر در نمی آورد.

انتهای پیام

واکنش های مهرداد آسمانی و پولاد کیمیایی به این مصاحبه جنجالی:

واکنش مهرداد آسمانی به مصاحبه فائقه آتشی

واکنش تند پولاد کیمیایی فرزند مسعود کیمیایی به سخنان «گوگوش»

واکنش مسعود کیمیایی به مصاحبه هما سرشار با گوگوش

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. رسانه های موذی دنبال چه چیز هستیدمرتب به بهانه های مختلف افرادفاسدرامطرح می کنیدوبافیلترینگ گذشته انهاسعی درتطهیرانهاداریدشاه وفرهنگش وطرفداران محیط فاسدش مردند

    3
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا