خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احمدرضا حائری: از حضور در جلسه محاکمه‌ام سر باز می‌زنم

احمدرضا حائری، فعال سیاسی گفت: در اعتراض به نقض حقوق وحید باقری از زندانیان اعتراضات آبان ۹۸ و دخالت فراقانونی نهادهای امنیتی در پرونده وی، از حضور در جلسه محاکمه‌ام (به شکایت سازمان زندان‌ها) سر باز می‌زنم.

متنی که او در اختیار انصاف نیوز قرار داده است با کمی تلخیص در پی می‌آید:

  • تیرماه سال گذشته بود که خانواده وحید باقری از زندانیان اعتراضات آبان ۹۸ تماس گرفتند و با شعف و خوشحالی غیر قابل وصف، خبر ملاقات‌شان با آقای محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه و دستور ایشان مبنی بر عفو یا پذیرش آزادی مشروط وحید و دیگر زندانیان آبان را به من دادند؛ بنا بر تجربه همبندی با ده‌ها جوان بازداشت شده این اعتراضات و اطلاع دقیق از نقض حق دادرسی منصفانه و دیگر حقوق ایشان، این خبر من را هم امیدوار کرد که ستم رفته بر این جوانان خاتمه یابد.
  • اما با تاسف فراوان، آن دیدار که تصاویرش از رسانه‌های رسمی حکومت نیز منتشر شد و برای رئیس تازه منصوب شده قوه قضاییه دستاورد تبلیغاتی داشت، برای وحید باقری و خانواده‌اش دستاوردی نداشت جز تداوم [شرایط] و ادامه رنج زندان در زندان غیراستاندارد “تهران بزرگ”!
  • امروز ششمین روزی است که از آغاز اعتصاب غذای وحید باقری در اعتراض به این [شرایط] و عدم پذیرش درخواست آزادی مشروطش از سوی شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب می‌گذرد، اعتصابی که با توجه به سابقه‌ فریبکاری مقامات مربوطه و سازمان زندان‌ها در موارد پیشین، می‌تواند به فاجعه‌ای دیگر و نقض حق حیات وحید منجر شود.
  • بنا بر شهادت شماری از بازداشت‌شدگان آبان ۹۸، [یک نهاد امنیتی] با تهدید … علیه وحید باقری از آنها اقرار گرفته، و شواهد حاکی از آن است که همین ارگان یا نهاد امنیتی دیگری برای واداشتن وحید باقری به “اعلام همکاری”، توانسته است با دخالت فراقانونی در دستگاه قضایی مانع از پذیرش درخواست آزادی مشروط وی شود، و در این بين ظاهرا توانسته‌اند دستور صریح رئیس قوه قضائیه را نیز بی‌اثر کنند.
  • قرار بر این بود که به دلیل شکایت سازمان‌ زندان‌ها (به دلیل نوشته‌هایم در دفاع از حقوق زندانیان سیاسی) فردا یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شعبه ۱۰۴۰ دادگاه کیفری دو مورد محاکمه قرار گیرم. در چنین شرایطی، ضمن دعوت از همه کنشگران سیاسی مدنی برای دفاع از حقوق نقض شده زندانیان اعتراضات آبان ۹۸ و به ویژه ستم رفته بر وحید باقری و خانواده‌اش، اعلام می‌کنم که در اعتراض به ستم رفته بر وحید باقری از حضور در جلسه دادگاه فردا سر باز زده و تا زمان حل مشکل وحید هیچگونه مشارکتی در روند دادرسی شکایت سازمان زندان‌ها نخواهم داشت، و ضمن سپاس از زحمات وکیل محترم و برادر گرامی جناب علی مجتهدزاده، از ایشان نیز می‌خواهم برای دفاع از اینجانب در جلسه مذکور حضور پیدا نکنند.

حائری در پایان نوشته است: در آخر از دستگاه قضایی می‌خواهم با حفظ استقلال خود، به دخالت نهادهای امنیتی در پرونده وحید باقری پایان دهند و این سخن امام سجاد(ع) را به آنان یادآور می‌شوم که فرمودند: “إیّاکَ وَ ظُلمَ مَن لا یَجِدُ عَلیکَ ناصِراً اِلاّ اللهَ (از ستم به کسی که جز خداوند یاور و پشتیبانی علیه تو ندارد، برحذر باش)، (کافی، ج ۲، ص ۳۳۱)”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا