خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ساترا» فرزند دار شد!

مهر نوشت: مدیر توانمندسازی و خودتنظیم‌گری ساترا از تشکیل مجمع «رصتا» و راه‌اندازی کمیته‌های مختلف ذیل آن خبر داد.

مرتضی قاسم‌زادگان، مدیر توانمندسازی و خودتنظیم‌گری ساترا با اشاره به تشکیل مجمع رصتا بیان کرد: «مجمع رصتا متشکل از رسانه‌های دارای مجوز از ساتراست تا با هدف تعامل بیشتر بین فعالان صنعت و تنظیم‌گران بتوانیم به محتوای سالم و پایداری صنعت صوت‌وتصویر فراگیر کمک کنیم.»

وی ادامه داد: «اعضای این مجمع مدیران سرویس‌ها و پلتفرم‌های هستند که از ساترا مجوز دارند.»

قاسم‌زادگان تصریح کرد: «این مجمع در حوزه‌های حقوقی، حمایتی، اقتصادی و… فعالیت دارد و شامل کمیته‌های مختلفی می‌شود در حال حاضر کمیته‌های محتوایی، اقدامات حمایتی، بررسی تخلفات و… را داشته‌ایم. انتخابات باید برگزار شود و بعد ارکان مجمع که عبارت از شورای راهبری مجمع است شکل می‌گیرد.»

وی درباره عنوان مجمع رصتا توضیح داد: «کلید برگزاری مجمع از نمایشگاه زده شد و با همین نام هم پیش می‌رود. امروز در نمایشگاه رصتا از چیستی و اهداف و جزئیات این مجمع با حضور سعید مقیسه رئیس ساترا رونمایی کردیم.»

وی درباره زمان بندی شکل‌گیری مجمع توضیح داد: «برنامه ما این است که این مجمع در فروردین ماه شکل بگیرد و باید فراخوان‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی صورت بگیرد.»

قاسم‌زادگان درباره کارکرد این مجمع با وجود تشکل‌ها، انجمن‌ها و اصناف در حوزه نمایش خانگی بیان کرد: «انجمن‌ها، سمن‌ها و حتی تشکل‌های مختلف بیشتر فعالیت صنفی دارند. رویکرد مجمع رصتا بیشتر دغدغه‌های است که به منافع عمومی جامعه مربوط می‌شود و صرفاً صنفی نیست. اتفاقاً برخی از رویکردهای آن تنظیم‌گرانه است.»

وی در پایان گفت: «درواقع بخشی از مأموریت‌ها و کارویژه هایی که ساترا به عنوان تنظیم‌گر دارد حالا برای اولین بار سرویس‌ها را هم وارد فرایندهای تنظیمی می‌کند و آن‌ها را هم مشارکت می‌دهد. این نقطه متمایز با همان فعالیت صنفی است که وارد فعالیت‌های تنظیمی می‌شوند که از سطح مشورتی شروع شده و تا سطوح دیگر هم پیش می‌رود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا