خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آمریکا: ترجیح ما مذاکره مستقیم است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، احیای برجام را منوط به تصمیم ایران دانست و گفت: «اگر ایران این تصمیم را نگیرد، شانس احیای برجام برای همیشه به مخاطره خواهد افتاد.»

به گزارش «انتخاب»، ند پرایس، در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه بار دیگر گفت: «تحقق این امر مدتهاست بستگی به تصمیم ایران داشته و اکنون نیز همانطور است.

به گفته سخنگوی وزارت أمور خارجه آمریکا دولت بایدن «در انتظار پاسخ سازنده از سوی ایران است، پاسخی که مسائل فرابرجامی را در بر نداشته باشد.»

او همچون گذشته تاکید کرد در صورتی که ایران حاضر شود محدودیتهای توافق سال ۲۰۱۵ را بپذیرد، دولت بایدن آماده است آنچه را که لازم است در مورد لغو تحریمها انجام دهد». پرایس گفت: «هم اکنون، زمان گریز ایران بطور خطرناکی نزدیک است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حاضر نشد در مورد گفته های ایران که اخیراً پیشنهادهایی به واسطه اروپائی‌ها برای دولت بایدن ارسال کرده صحبت کند، اما تصریح کرد: «آمریکا، گفتگوی مستقیم را ترجیح می‌دهد زیرا کار را تسهیل می کند.»

پرایس همچنین ادعای اینکه چند روز پیش از تصویب قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، جو بایدن پیامی به ایران ارسال کرده و گفته: «لحن قطعنامه را ملایم کرده‌ایم، بنابراین عکس العمل تند نشان ندهید» را رد کرد.

سخنگوی وزرات امور خارجه در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به سفر آتی جو بایدن به منطقه و عربستان سعودی و نشست با رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت: «ایران چالشی برای کل منطقه است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بیچاره آقای ظریف چقدر خون دل خورد که زودتر و با عزت تصویب بشه ولی امان از دست حاکمیت که وقت کشی کرد تا به نام خودشان تمام شود و در آخر کار به اینجا کشید. انصافا این حق مردم ایران نیست.

  2. پارادوکس ابر قدرتی آمریکا این است که تا
    حادثه ای پیش می آید به کلیسا پناه می برند.
    ولی اوباما که رئیس جمهور بود می گفت
    ” اسد باید برود” کسی نیست که بگوید تو کاکا……
    چگونه به خودت جرات می دهی هم چه حرفی
    بزنی.
    یا ترامپ فاقد تعادل روانی قرار داد برجام را
    به هم می زند.
    با این روند باید در آینده منتظر پرل هاربر های
    جدید باشید.
    کمی به فکر نسل های آینده خود هم باشید.

  3. منظور امریکا از مذاکره، فرصتی برای مفاهمه به معنی فهم دوطرفه ی مواضع نیست بلکه به معنی تفهیم مواضع امریکا به ایران و سپس تسلیم در برابر آنهاست!

  4. سلام – من نمی فهمم این چه ضعفی است که ما میگوییم با این صحبت نمیکنم، به او مستقیم نگاه نمیکنم و… آخر مگر ما چه مشکلی داریم که نتوانیم با کسی رو در رو حرفمان را بزنیم و آخرش هم یا توافقی میکنیم و یا نمی کنیم ! هی یکنفر را از اینطرف و آنطرف پیدا کرده ،واسطه میکنیم که چی ؟ زبان بلد نیستیم ؟ ضعفی در سلام و علیک داریم ؟ با شکل و قیافه شان مشکلی داریم ؟ وقتی میشود مطلبی را ده روزه مذاکره کرد چرا ده سال کش میدهیم ؟واقعآ غیر قابل فهم است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا