خرید تور تابستان ایران بوم گردی

الجزیره اطلاعاتی از ضارب شیرین ابوعاقله منتشر کرد

طبق تحقیقات شبکه الجزیره در رابطه با کشته‌شدن شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی این شبکه، بررسی‌ها حاکی از آن است که این گلوله ۵.۵۶ میلی متری بوده که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی استفاده شده است.

به گزارش نامه نیوز، براساس این تحقیق گلوله پس از ورود به سر شیرین ابوعاقله اصابت به کلاه ایمنی وی تغییر شکل داده است.

این تحقیقات به واسطه یک شبیه‌سازی مجدد با استفاده از فناوری سه بعدی، اطلاعات بیشتری در مورد نوع گلوله مورد استفاده، کالیبر آن و نوع تفنگ‌هایی که احتمالاً برای شلیک این نوع گلوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشکار کرد.

تحلیل الجزیره که بر اساس نظرات کارشناسان نظامی است،‌ نشان می‌دهد که گلوله مورد استفاده در ترور ابوعاقله قابلیت عبور از کلاه و جلیقه ضد گلوله را داشته است.

مدیر دفتر فلسطین و اراضی اشغالی در دیده‌بان حقوق بشر نیز به نوبه خود، در گفتگو با الجزیره تأیید کرد که همه شواهد نشان می‌دهد که تیراندازی از سوی یک سرباز اسرائیلی بوده است.

در همین زمینه، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد تحقیقات انجام شده توسط مقامات اسرائیلی در مورد قتل شیرین ابوعاقله است.

پرایس طی یک کنفرانس مطبوعاتی افزود که اسرائیل قادر به انجام تحقیقات در مورد قتل “هولناک و غم انگیز” ابوعاقله است و تاکید کرد که پاسخگویی یک عنصر مهم در این پرونده است.

سخنگوی کاخ سفید نیز به نوبه خود گفت که واشنگتن در ارتباط نزدیک با اسرائیل و مقامات فلسطینی در رابطه با قتل روزنامه نگار شیرین ابوعاقله است.

سخنگوی کاخ سفید در جریان کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود افزود که دولت آمریکا انتظار دارد مسئولین آنچه برای ابوعاقله رخ داده پاسخگویی کامل داشته باشند و از هر دو طرف می‌خواهد که آرامش خود را حفظ کنند و از تشدید بیشتر تنش خودداری کنند.

از سوی دیگر، پارلمان اقلیم کاتالونیای اسپانیا در جریان تصویب مصوبه‌ای در جلسه پارلمان توسط کمیته روابط خارجی، اسرائیل را بعنوان رژیمی آپارتاید شناخت که مرتکب جنایات هولناک علیه مردم فلسطین می‌شود.

مصوبه صادره از سوی این کمیته پارلمانی تاکید می کند که سیستمی که اسرائیل در مورد اراضی اشغالی فلسطین اعمال می کند، بر اساس تعریف مندرج در یکی از مواد اساسنامه دادگاه کیفری بین المللی، مغایر با قوانین بین المللی و معادل تلقی آن به عنوان جنایت آپارتاید است.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل چهارشنبه گذشته در کنست با یائیر لاپید، وزیر امور خارجه دیدار و به بررسی مهم‌ترین نکات و نتایج تحقیقات داخلی ارتش اسرائیل درباره کشته شدن خبرنگار الجزیره پرداخت.

تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که این دیدار برای آماده‌سازی هرگونه سوال یا محکومیت در مورد ترور شیرین ابوعاقله انجام شده است که ممکن است در سفر آتی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در ژوئیه آینده مطرح شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا