خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برادر باقر! به دادِ بازنشستگان برسید

غلامرضا بنی اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

همه چیز به تصمیم شما بسته است آقای دکتر قالیباف. شما هستید که به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی باید ابطال مصوبه افزایش حقوق و مستمری‌های تأمین اجتماعی را به دولت ابلاغ کنید. همان مصوبه‌ای که دولت در بدعتی آشکار، پا روی قانون گذاشت و قانون مدارترین قشر را به خیابان کشاند.
الحمدلله کمیسیون تطبیق مقرراتِ مجلس محترم در نشستی با حضور نمایندگان دولت، قلم قرمز بر بدعت دولت کشید و با ابطال آن، امید به احقاق حق را در دل بازنشستگان زنده کرد. اما از آن روز دو هفته می‌گذرد، اما عملاً اتفاقی نیفتاده است. می‌گویند همه چیز به دست شماست.

باید به عنوانِ رئیس قوه مقننه به دولت حکم کنید مصوبه خود را – که خلاف قانون است – کنار بگذارد و مصوبه تأمین اجتماعی را که بر اساس مصوبه شورای عالی کار است، دستور به اجرا دهد. جامعه مظلوم بازنشستگان که جوانی و سلامت خود را برای پیشرفت کشور گذاشته‌اند امروز منتظر همت شمایند تا دستشان را بگیرید.

بسیاری از اینان کسانی هستند که هنوز شما را به عنوانِ زلال و ارزشمندِ “برادر باقر” به یاد دارند. باورشان این است که برادر باقر، دست برادران و خواهران موی سفید خود را به حق خواهد گرفت.

آنان که در لشکر شما قد کشیدند و به فرمان شما به خط زدند، توقع دارند که “حاج باقر”شان، مثل آن روزها که در نقطه رهایی هم همراهشان می‌شد، امروز پشتشان بایستد. همه به یاد داریم که در تبلیغات انتخابات 1396، از یخچال خالی بازنشسته‌ها گفتید و به حق غصه خوردید بر این قصه. گفتید آنچه به واقع حال بازنشسته و خواست اوست اما امروز همه چیز به تصمیم شما بسته است.

این خود شمائید که باید کار را تمام و امید را به مردم برگردانید. دولت جناب رئیسی که دارد رکوردهای ناامید سازی جامعه را جا به جا می‌کند. حالا نگاه همه ما به برادر باقر است. به مردی که از کودکی، مرد بود.

وقتی که مردان از نشستن بر صندلی لودر و بولدزر با تیر مستقیم پایین می‌افتادند. شما، به اندازه صد سال یک شبه مرد شدید برای زدن خاکریز. این را برای خیلی‌ها گفته‌ام. روایت شهید بابانظر را در باره شما و شهید بابارستمی برایشان خوانده‌ام.

ما باور داریم برادر باقر را. شما هم مثل کربلای 5 ما را باور کنید. فرض کنید امروز هم آن روزهاست. همه ما در شلمچه‌ایم. به میدان بیایید برای کمک. می‌دانید آقاباقر که ماجرای ما و دولت، مسئله حق الناس است.

بی آنکه ریالی از بودجه عمومی به ما اختصاص یابد، از سپرده و پس انداز خودمان ارتزاق می‌کنیم. سرمان هم بلند است. دولت‌ها تا 500 هزار میلیارد از جیب ما برداشته‌اند اما به عنوان “ابربدهکار” ما، دست ما را از سفره خودمان کوتاه می‌کنند.

جالب است که همین امروز هم حق بیمه را به نرخ روز می‌گیرند از یک تا هفت برابر. هفت برابر را هم به قاعده 29 میلیون تومان اما پرداختی‌شان به حساب سال قبل است چیزی حدود 20 میلیون تومان. خب اگر قرار است به این قاعده بپردازند چرا ترازشان 9 میلیون بیشتر است؟ بگویند از سایر سطوح همین 10 درصد را می‌گیریم که می‌دهیم نه این که بیشتر بگیرند و کمتر بدهند.

برادر باقر! دارند پای امیدمان را لگد می‌کنند. به گرده ما می‌کوبند با تورم. به خیابان می‌کشند کسانی را که آرزویشان نشستن در خانه است. کاری بکنید سردار. حالشان خوش نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. سلام مایه تاسف است به کسانی رای دادیم که با بقدرت رسیدن خود را معیار تعیین عدالت نمودند و حق الناس شدند .

  2. متنی سرشار از تظلم خواهی و التماس آلود صرف نظر از بازنشستگان ، آیا مردم باید برای گرفتن حق مسلم خود التماس کرد و به پای مسئولین حکومت بوس بزنند ؟ مگر نظام توسط انقلاب مردم در سال ۵۷ بر روی کار نیامده است ! به دنبال تنظیم کردن ملت است که حق خود را با گریه و اشک و التماس و دریوزگی درخواست و آنها هم با منت و رافت اسلامی نان خشکی جلویشان پرتاب کند ، خیر !!! به یاد مقاله مرحوم حاج سید جوادی در سال ۵۷ ، آ»چه را که خودمان پشت بام بردیم بلد هستیم پایین بیاوریم !!!!! آقایان بی لیاقتی و بی کفایتی خود را به ملت اثبات کرده است ، ثروت و سرمایه ملی را غارت و چپاول و خرج امیال خود می کند و ملت و مردم صاحبان این ثروت را خوار و ذلیل و فقیر…… مردم ایران گدا نیستند که …

  3. خیلی ساده لوحانه است کسی فکرکندکه دراین کشورحقی را که توسط یک رییس ازاوضایع شده بوسیله رییس دیگری میتواند بگیرد . برادران دراین کشوروقتی کسی درراس امورقرارگرفت هم وعده هایی که داده بودوهم ملت را فراموش کرده تنهابفکرجیب گشادخودودوستان وابستگان است ولاغیر

  4. برادر باقر قسم به خون شهدا به ما بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ظلم دولت کمک کنید.

  5. با سلام برادر عزیز با تشکر از حمایت شما از بازنشستگان تامین اجتماعی امیدواریم به فضل خدای یکتا و با کمک مجلس و شخص جناب دکتر قالیباف بازنشستگان تامین اجتماعی هر چه زودتر به حقوق حقه خویش نائل شوند با تشکر

  6. شاید تاکید می‌کنم شاید به نقطه ای برسید که متوجه شوید این باقرها مثل باقرهای شلمچه و رمضان و کربلای ۵ و بیت المقدس و … نیستند دنیا بیشتر آنها را عوض کرده و یا خودشان عوضی شده اند هر مقامشان بالاتر رفته به ثروت اندوزی و اشرافی ‌گری روی آورده اند ! اما آرزو میکنم همه آنچه که امروزها می‌بینیم یک خواب و رویا باشد و بارها همان باورهای دوران جنگ باشند آنوقت دنیای ما دنیای بهتری خواهد بود !

  7. نه اینها همان هایی شدند که سردار شهید باکری در وصفشان فرمود بعد از جنگ همه چیز را فراموش خواهند کرد و فقط فکر مقامند ، میگویند شهیدان زنده اند ، کجایند سردار باکری ،سردار همت ،سردار خرازی،سرداران مردی که دست بسته و زنده زنده گور شدند ،سردارانی که هنوز استخوان هاشان مونده در گرمای گرم جنوب ،نه دیگر کسی یاد همرز نیست وزیری که میگوید اینها سربارند و برای دولت هزینه دارند ، بله ندیده همینها یک روز فقط با دو سه تا ارپی چی باید جلوی دها تانگ دشمن می ایستادند ،و گاهی به خاطر نبود ارپی چی زیر تانگ دشمن رفتند و همینها واسه پیوستن به لشگر حاج قاسم اسم مینوشتند ولی سرباز نشدند تا اسمشان توسط وزیر مشخص شد سربار

  8. مردم ما سال‌ها از به قدرت رسیدن شخص رئیسی وحشت داشتند در کمال تاسف با حذف افراد باسواد ایشان رئیس جمهور شدند و الان از مردم انتقام می گیرند که چرا چهار سال پیش قدرت را در دست نگرفتند. با قانون شکنی آشکار، متاسفانه آقای قالیباف رفیق گرمابه و گلستان ایشان است از قضا ایشان نیز شکست خورده چند سال پیش است. لذا با هم هم‌پیمان شده اند که پدر مردم را دربیاورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا