خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض‌ها در اقلیم کردستان و معیارهای دو گانه

/ با کاروان کربلا /

اجلال قوامی، تحلیلگر سیاسی، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «اعتراض‌ها در اقلیم کردستان و معیارهای دو گانه» درباره‌ی اتفاقات این روزهای اقلیم کردستان نوشت:

از روز گذشته که در برخی شهرهای اقلیم کردستان شهروندان در اعتراض به حکومت اقلیم به خیابان ها آمدند، شادمانی و سرور بعضی ها در کردستان ایران را به همراه داشت و در رسانه های خود بر تنور این اعتراضات می‌دمیدند و در گزارش‌های خبری رسانه هایشان از قیام مردمی خبر می دادند،گویی اقلیم کردستان چنین اعتراض ها و تجمعاتی را اصلا به خود ندیده است و مساله ای عجیب و غریب است و بیم آن می‌رود که حکومت اقلیم سقوط کند! در این رابطه ذکر این چند نکته ضروری است:

یکم: جامعه مدنی و احزاب در اقلیم کردستان حضوری پر رنگ و زنده دارند و رسانه های کاغذی و دیجیتالی پرشماری که هر کدام نماینده یک جریان مدنی و سیاسی اند؛ فعالیت دارند.

دوم: حق تجمع و اعتراض مدنی حقی پذیرفته شده و مقبول در ساختار دموکراسی نوپای حکومت اقلیم کردستان است هر چند با وضعیت مطلوب فاصله دارند

سوم: اعتراض شهروندان و نهادهای مدنی در اقلیم کردستان نشان از دیده بانی و نظارت بر قدرت توسط جامعه مدنی و دیگر احزاب است و این خود از شفافیت و پاسخگویی سیستم سیاسی موجود خبر می دهد.هر چند که نمی توان منکر کاستی ها و برخی ناکارآمدی ها در سطوح قدرت سیاسی بود‌.

چهارم: و اما نکته آخر اینکه اگر اعتراض ها و تجمعات در اقلیم کردستان شادمانی برخی ها در اینجا را به دنبال دارد آیا این جماعت اندک این حق را هم در داخل برای شهروندان قایل هستند؟ یا با عناوین و القابی چون: برانداز و گروهکی و…..معترضان را می نوازند؟ با معیارهای دو گانه نمی توان مدعی دفاع از حق تجمع و حقوق شهروندی بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقلیم کردستان کارش نمک خوردن و نمکدان شکستن است. یک روز مقابل مردم عراق یک روز ایران و یک روز میان خودشان. به ظاهر درست می‌گویید که نهادهای مدنی دارد ولی نهادهای مدنی بی اخلاقی که با پول و بد اندیشی به سان برق از این رو به آن رو می شوند.
    ندا آمد جهان را هرکه بد کرد * نه با جان کسی با جان خود کرد

  2. اگر چنین چیزهایی در اقلیم عجیب نیست و مشکلی ندارد چرا این قدر به تحلیلگر و نویسنده ی این متن برخورده است :))
    عجب دموکراتیک است اقلیمی که در دست دو خانواده اداره می شود

  3. پیش تر نظر ارسال کردم کاملا مودبانه و محترمانه ولی انصاف نیوز منتشر نکرد!
    امیدوارم این یکی منتشر شود!

    اگر این ها که نویسنده ی محترم می فرمایند در اقلیم کردستان کاملا طبیعی است پس دیگر ناراحتی و نگرانی در کار نیست :))

    اقلیمی که اداره اش در دست دو خانواده است عجب اقلیم دموکراتیکی است:))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا