خرید تور تابستان ایران بوم گردی

25 هکتار از جنگل ها و مراتع گیلانغرب در آتش سوخت

فرماندار گیلانغرب از مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان خبر داد و گفت: در جریان این آتش سوزی 25 هکتاز از جنگل ها و مراتع ارتفاعات منطقه چیکان منصوری در بخش گواور از توابع این شهرستان در آتش سوخت.

کرم محمدی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان خسارت ناشی از وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان را یک میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: آتش سوزی که از ساعت 13 ظهر امروز آغاز شده بود؛ سرانجام پس از هشت ساعت تلاش بی وقفه مهار شد.

وی عامل انسانی را علت وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع ارتفاعات منطقه چیکان منصوری در بخش گواور از توابع این شهرستان اعلام کرد و اظهار داشت: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع آتش سوزی، دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان به همراه تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در کنار نیروهای مردمی به محل حادثه اعزام شدند که پس از چند ساعت بی وقفه سرانجام موفق به مهار آتش سوزی شدند.

فرماندار گیلانغرب اضافه کرد که ارتفاعات منطقه چیکان بخش گواور از توابع این شهرستان یکی از مناطق بکر جنگلی است که از پوشش مناسبی نیز برخوردار است.
طی پنج روز گذشته این دومین مورد آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گیلانغرب است.

از ابتدای سالجاری تاکنون این چهاردهمین مورد آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گیلانغرب است که در اثر آن بیش از 200 هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان طعمه حریق شد و بیش از هفت میلیارد ریال نیز خسارت وارد کرد.

تنها طی دو مرحله آتش سوزی، 150 هکتار از جنگل ها و مراتع منطقه گلین از توابع شهرستان گیلانغرب در اواخر تیر و اوایل مرداد امسال در آتش سوخت.

شهرستان گیلانغرب 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است.

گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا