خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتخابات فدراسیون فوتبال لغو شد ؛ کودتای بامدادی کامرانی فر و ماجدی

انتخابات فدراسیون فوتبال لغو شد و حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال به دلیل آنچه عدم رد صلاحیت تاج توسط کمیته بدوی به نظر میرسد یک کودتای عجیب را رقم زد.

به گزارش انصاف ورزشی و در حالی که قرار بود از ساعت 9 صبح امروز 8 شهریور انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بین میرشاد ماجدی، مهدی تاج و عزیزاله محمدی برگزار شود، حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال به دلیل آنچه در نظر گرفته نشدن قوانین کشور توسط کمیته بدوی خواند انتخابات فدراسیون فوتبال را لغو کرد.

این دلیل به نظر ناظر بر بی توجهی کمیته بدوی به فشارها برای حذف مهدی تاج از انتخابات است و حالا افراد زیادی از جمله اعضای مجمع و ناظرین AFC و FIFA در شوک و سرگردانی به سر میبرند.

حالا و پس از آنکه انتخابات فدراسیون فوتبال لغو شد ، رسانه «طرفداری» در این خصوص مدعی شده هیئت رییسه در تلاش است این کودتا را نافرجام بگذارد و انتخابات را برگزار کند.

این اتفاقات عجیب احتمال دارد به قیمت تعلیق فوتبال ایران و شاید حذف از جام جهانی تمام شود؛ باید دید در ساعات آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

بیانیه فدراسیون برای لغو انتخابات بدین شرح است:

«به گزارش سايت رسمى فدراسيون فوتبال با توجه به اتفاقات اخیر رخ داده در فرایند برگزاری انتخابات فدراسیون و عدمرعایت قوانین و مقررات انتخاباتی فدراسیون توسط کمیته بدوی انتخابات به شرح ذیل:

1- نقض مفاد بند 1 ماده 1 اساسنامه فدراسیون عدم توجه به قوانین و مقررات کشور

2- نقض بند 5 ماده 2 اساسنامه فدراسیون و عدم توجه به کدهای  اخلاقی فیفا

3- عدم رعایت ماده 7 اساسنامه فدراسیون در مورد رفتار ارکان و مقامات

4- فعالیت غیرقانونی برخی از اعضاء کمیته انتخابات بر اساس بند ب ماده 3 آیین نامه انتخاباتی فدراسیون و بند 2 ازبخش ج ماده 3 در خصوص تعارض منافع  و عدم رعایت بی طرفی در انتخابات

5- عدم توجه کمیته انتخابات به اسناد و مدارک و مستندات ارسالی از مرجع قضایی

6- نقض بند “و” از بخش 4 ماده 67 و  عدم رعایت ماده 27 آیین نامه انتخاباتی فدراسیون

و  با در نظر گرفتن این موضوع که بر اساس ماده 27 آیین نامه انتخابات کلیه مکاتبات مرتبط با انتخابات با امضاءدبیرکل رسمیت می یابد و مسئولیت قانونی آن بر عهده دبیرکل می باشد لذا در احترام به اصول و قوانین و مقرراتاساسنامه فدراسیون و اسناد بالادستی مرتبط شامل قوانین و مقررات AFC  و فیفا و به منظور صیانت از ارزش هایاخلاقی و رفتار حرفه ای و احترام به حقوق حقه فوتبال  و در نهایت در جهت حفظ منافع و مصالح عمومی فوتبال کشور،بدینوسیله مراتب لغو مجمع عمومی انتخاباتی مورخ 8 شهریور ماه 1401 را اعلام می نماید.

بدیهی است مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون بلافاصله پس از رسیدگی به موارد فوق و اصلاح فرآیندهای مرتبط در زمانمقتضی و بر اساس قوانین و مقررات و الزامات مندرج در اساسنامه برگزار خواهد شد.»

تکمیلی: انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار می شود ؛ کودتای کامرانی فر شکست خورد

بیشتر بخوانید: پخش زنده انتخابات فدراسیون فوتبال 8 شهریور 1401

انتخابات فدراسیون فوتبال لغو شد ؛ کودتای بامدادی کامرانی فر و ماجدی
انتخابات فدراسیون فوتبال لغو شد ؛ کودتای بامدادی کامرانی فر و ماجدی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا