خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یادداشتی از آمریکا: «ناکثین» خودشکنی کنند!

«داریوش سجادی»، بلاگر ایرانی آمریکایی همسو با جریان احمدی نژاد و جلیلی که در انتخابات های 84 و حتی تا بعد از انتخابات 88 از هواداران مهدی کروبی بود، در یادداشتی با عنوان «مگر خاله بازی است!»، نوشت:

تحصیل «آشتی ملی» موضوعی است که طی ۷ سال گذشته به منظور فائق آمدن بر خصومت و نقار حاکم بر شاکله و مناسبات سیاسی ایران از قبال شهرآشوبی ۸۸ به تناوب از جانب مسوولین و چهره های سیاسی ایران مطرح و مطالبه شده و می شود.

خصومت و نقاری که غیر قابل کتمان است و «شر زیستان» طی ۷ سال گذشته نشان داده اند مانند «خرمگس» می کوشند تا این زخم را بمنظور بقا و مانائی منبع ارتزاق خود، زنده و تازه نگاه دارند.

اظهارات اخیر «علی یونسی» در گفتگو با روزنامه اعتماد بازگوئی و یادآوری مجددی از این مطالبه خیراندیشانه است.

یونسی در گفتگوی مزبور ابراز داشته:

«حسن روحانی به دنبال طرح آشتی ملی میان جناح‌های سیاسی بود كه اگر این اتفاق رخ می‌داد بی‌شك مهم ترین اهرم قدرت او محسوب می‌شد … به عقیده من اگر پس از برجام به دولت اجازه داده می‌شد تا طرح آشتی ملی یا برجام ۲ را پیش ببرد بسیاری از موانع توسعه و پیشرفت از سر راه كشور كنار می‌رفت. پس از برجام اگر آشتی ملی در كشور انجام می‌شد بی‌شك،با وجود همه موانع طبیعی كه پس از رفع هر تحریم بین‌المللی وجود دارد، اقتصاد به سرعت رونق می‌گرفت … اگر آشتی ملی در كشور رخ می‌داد این مسائل حل می‌شد و به نفع همه مردم و نظام بود و تنها كسانی ناراحت بودند كه نان‌شان در این دعواهای سیاسی است. آشتی ملی چیزی بود كه دولت به دنبالش بود تا فضای پسا برجام را برای توسعه كشور كامل كند كه متاسفانه تا این زمان نشده است»

هر چند نمی توان مُنکر صوابدید و خیراندیشی متقاضیان «آشتی ملی» بود. اما این تقلیل دادن صورت مسئله است و متقاضیان خواسته یا ناخواسته فهم خود از ماجرا را تا سطح خاله بازی های کودکانه تنزل داده که زمانی به اقتضاء «قهر قهر تا روز قیامت» (!) را چاشنی بازی شان می کنند و آنک با انقضای آن اقتضاء رویکرد «آشتی آشتی فردا بریم تو کشتی» (!) را مبادرت می ورزند و مطالبه می فرمایند.

آشتی جویان مزبور ظاهراً به این «واقعیت تلخ» کم التفات اند که «ماجرای ۸۸» یک منازعه سیاسی در حد فاصل دو جناح سیاسی کشور نبود تا اینک طرفین با مشمول مرور زمان کردن ماجرا و بوسیدن صورت یکدیگر اختلافات را فراموش کرده و به خوشی و میمنت به خانه نخست خود بازگردند!

تراژدی ۸۸ محصول یک جو گرفتگی و هیجان زدگی ناشی از «توهم تقلب» در انتخابات بود که از جوار بی مبالاتی و نابلدی و بی تدبیری رهبران معترضین به یک لشکرکشی خیابانی و رویاروئی تمام قد «یک جناح» در مقابل تمامیت نظام و رهبری نظام مُبدل شد.

چیزی که رهبری نیز در نشست اخیر خود با ائمه جماعات مساجد تهران بدین شکل بر آن اذعان داشتند که:

«در اوایل فتنه به یکی از سران فتنه گفتم شما در ظاهر با نظام هستید، و به گفته خودتان در حال اعتراض انتخاباتی هستید اما بدانید که مدیریت این جریان به دست بیگانگان می‌افتد و آنها با استفاده از کار شما، اصل نظام را هدف می‌گیرند البته اگر با نگاه خوشبینانه به ماجرا بنگریم آنها حرف اینجانب را نفهمیدند و وارد شدند و همه دیدند که چگونه انتخابات، بهانه‌ای برای حمله و نفی اصل نظام شد. حال برخی می‌گویند یک حرفی آن موقع زده شده، بگذریم؛ اما باید توجه داشت که اگر در طرفداری از کسی حرفی زده می‌شود که مخالف سخنان و مواضع اوست، آن شخص باید اعلام مخالفت کند اگرنه به حساب او گذاشته می‌شود»

بدین منوال این ساده کردن صورت مساله است تا برای آنانکه از جوار خطاها و اشتباه محاسبه و پیمان شکنی خود بصورت تبعی مغضوب حکومت شده اند؛ اینک طلب آشتی و بخشش و احسان کرد.

جدالی که بنا بر خام اندیشی و جو زدگی شهرآشوبان از یک «ادعای انتخاباتی» مُنجر به انحلال طلبی و رویاروئی با رهبری نظام شد را که نمی توان به دیده بوسی و مصافحه و معانقه یک طرف با «طرف دیگر» رویا درمانی کرد!

صورت مساله روشن است و آشوبیان «پیمان شکسته اند» و اگر در این میان برای نقار زدائی و بسط مودت، حُسن نیتی موجود باشد راهکار آن «بیعت مجدد» است و خیراندیشان به جای مطالبه «آشتی ملی» خوب است تا اهتمام خود را وقف تمهید و ترغیب «ناکثین» به خود شکنی و بیعت مجدد با نظام و ناظمی کنند که خود نیز پیش تر در ساختن آن «منظومه بلند» افتخار مشارکت داشته اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به به ! چه پَرى ، چه دُمى ، چه افسارى ! من كه يك دل نه صد دل عاشقش شدم ! وجداناً چه قلمى داره، محكم، منطقى و قهر آميز ! ببينيد صلابت واژه ها رو ؛ توّهم تَقَلُّب ! پيمان شكنى ! ناكثين ! بيعت مجدّد !
    لامروت ، حكم صادر ميكنه ! يعنى از خود اصولگراها هم اصولگراتر ! انگار نه انگار يه روزى نُون خور كروبى بوده ! من كه همه تحليلها و مقالاتى كه بيرون داده خوندم، يك به يك آتشين تَر و كوبنده تَر ! ديگه آقايون چه توقعى ميتونن داشته باشند ؟ نكنه انتظار دارند خودشو عليه سران فتنه خفه كنه ؟ انصافاًاگه من جاى اونها بودم توبه شو قبول ميكردم، بالاخره خدا ارحم الراحمينه ! تازه علاوه بر قبول اعترافات يه امتياز تپل مپل هم بهش ميدادم ، به دو دليل ، اول اينكه زندگى در غربت غرب اونهم غرب وحشى وجدانا طاقت فرساست ، مخصوصاً براى افرادى همانند جناب سجادى كه امريكا ستيزى را دوست دارند و دوم هم بخاطر اينكه أهل هيچ گونه فعاليت تجارى نيست و اصولاً بجز قلم سحر انگيزش وسيله أعاشه ديگرى نداره ، خصوصاً در اين سبك زندگى جديد ! ميترسم اين دُز بصيرتى كه آقايون براش تجويز كردن بالاتر از حدّ مجاز باشه ! كاش يكى بهش ميگيرى گره اين وسيله زينتى را يه مقدار شُل تر ببنده !
    و اما در مورد ادامه حصر هم حق با ايشونه ، ناكثين بايد تجديد بيعت كنند ، اونهم نه يكبار بلكه هزار بار و هر روز ، البته من به آزادى كروبى اعتقادى ندارم هر چند اگر صدبار هم مثل اين نويسنده عزيز توبه يا تجديد بيعت كنه آخه سياستمدار باشى و نتونى چهار تا رفيق درست و حسابى براى خودت انتخاب كنى ؟ بعد از ٨٨ همه شون توزرد از آب درومدند، يكى سر از صداى امريكا درآورد، يكى سر از خود امريكا / سانفرانسيسكو يا لاس وگاس / درآورد اون يكى هم در اوين مثل بچه سوسول ها سراغ مامانشو گرفت و … به همين دليل معتقدم كروبى را بايد به تحمل يه چند سال حبس اضافه – البته بدون سونا و جكوزى – محكومش كرد .

  2. جناب سجادی ، نسخه پیچیدند از راه دور !

    بودن این عزیزان در بند و حصر ، بهانه ای شده که شما هم خودتان را مطرح کنید و خودی نشان دهید و با این انشا تمرین سخنرانی کنید

    برای این نوع موضع گیری ، در ایران به وفور متخصص در جناح تند رو وجود دارد ، کار شما زیره به کرمان بردن است .

  3. توبه شما نزد حسین شریعتمداری قبول شد بلیط برگشت به ایران را تهیه کن شریعتمداری در فرودگاه تهران منتظر شماست

  4. سلام ،
    آقای شفیعیان ! من نمی فهمم، شما چه بهره ای در درج نوشته های امثالِ این آقا را در انصاف نیوز دارید!؟ عزیز من! آن آقا و هم پالکی هایش،سایت دارند، رسانه دارند و آن چندتا طرفداری هم که دارند از همان طریق دیدگاه های آنان را تعقیب میکنند. شما با درج خزعبلات آنها در این سایت باعث میشوید خیل انبوهی از خوانندگان انصاف نیوز، متحمل قرائت این بیهوده گوئی ها شوند! آقاجان! حرفهای اینها را در انصاف نیوز تکرار نکنید! نکنید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا