خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست اجرای مجازات «ویژه خواری یک آقازاده» در مشهد

در نامه‌ی «جمعی از شهروندان مال باخته‌ی مشهدی» که یک سال و نیم پیش به یکی از مسوولین نوشته شده، با تشریح یک پرونده و «فراری» خواندن فرد محکوم به نام «ح.ر.ا» از آقازاده‌های سرشناس مشهدی، درخواست شده است که «دستور فرمایید تا هیاتی ابعاد مختلف جزایم این آقازاده را در مشهد مورد بررسی قرار داده و با برطرف کردن موانع، در اجرای مجازات این ویژه خوران تسریع نمایید».

به گزارش انصاف نیوز، در بخشی از این نامه که دو برگ آرای صادره ی دادگاههای بدوی و تجدید نظر به آن پیوست شده، آمده است: «همانگونه که ملاحظه میفرمایید نامبرده در دستگاه قضایی استان مورد رافت اسلامی ویژه قرار گرفته در حالی که ایشان و ضامن ایشان (پدرش) همچنان قلدرمآبانه تاکنون از اجرای حکم فراری هستند و این فقط بخشی از چندین پروندهای است که نامبرده در دستگاه قضایی استان به اتهامات مختلف از قبیل کلاهبرداری، صدور چک‌های بلامحل و … دارد که بعضا نیز منجر به صدور رای هم شده ولی در اجرای حکم به همین شکل معلق مانده است. لازم به ذکر است که این پرونده‌ها فقط مربوط به مال باختگانی است که به تهدیدهای نامبرده اعتنایی نکرده‌اند و به دستگاه قضایی شکایت کرده‌اند و تعداد سایر مال باختگان نیز قابل توجه است».

5761مال باختگان توضیح داده‌اند: «ایشان تحت نام این شرکت که در جمع خانوادگی‌شان تشکیل شده (شرکت ز.م) از سال 89 تاکنون به این اعمال مشغول بوده و همچنان نیز ادامه دارد و از طرفی هم اینان با نفوذی که در بسیاری از رسانه‌ها دارند به شکل‌های گوناگون با دروغ‌پردازی مشغول فریبکاری هستند تا آنجا که حتی در راهپیمایی‌ها در مشهد اطلاعیه پخش می‌کنند و دستگاه‌های استان هم علی رغم اطلاع رسانی به موقع به آنان، همچنان در برابر آنان سکوت کرده‌اند.»

یکی از پیوست‌های این نامه، نامه‌ی دیگری به یکی از مقامات عالی کشور است که 4 سال پیش نوشته شده و پرونده در نیمه‌ی اول سال 93 به حکم محکومیت در دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر ختم شده است؛ بنا بر این احکام، متهم در دادگاه بدوی به رد مال، جریمه و 7 سال حبس محکوم شده و در دادگاه تجدید نظر در 13 شهریورماه با کاهشی در مبلغ رد مال و جریمه، مدت حبس نیز به 2 سال کاهش پیدا کرده است.

یک نمونه‌ی دیگر

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، به نظر می‌رسد که اشاره‌ی نویسندگان نامه به پرونده‌های دیگر فردی که «در دسترس نیست»، به مواردی مشابه این اشاره دارد: در تاریخ دوشنبه 31 شهریور 93، در روزنامه‌ی حمایت، یک «آگه ی ابلاغ وقت رسیدگی» نیز منتشر شده که در آن به وقت دادرسی خواهانی دیگر اشاره می‌شود؛ برای حضور در تاریخ 12 بهمن ماه.

«کلاسه پرونده: […] وقت رسيدگي: 12 / 11 / 1393 ساعت 9 صبح خواهان: [ر.خ] خوانده: [ح.ر.ا] / خواسته: مطالبه وجه. خواهان دادخواستي تسليم دادگاههای عمومی نموده که جهت رسيدگي به شعبه […] ارجاع گردیده و وقت رسيدگي تعيين شده بعلت مجهول المكان بودن خوانده به درخواست خواهان و دستور دادگاه و بتجویز ماده 73 قانون آئين دادرسي مدني مراتب یک نوبت در یكي از جراید کثير الانتشار آگهی می‌شود. تا خوانده از تاریخ نشر آخرین آگهي ظرف یک ماه بدفتر دادگاه مراجعه و ضمن اعلام نشاني کامل خود نسخه دوم دادخواست و ضمائم را دریافت نماید و در وقت مقرر بالا جهت رسيدگي حضور بهمرساند. چنانچه بعدا ابلاغي بوسيله آگهي لازم شود فقط یک نوبت منتشر و مدت آن ده روز خواهد بود. مدیر دفتر شعبه […] دادگاه عمومي مشهد.»

5762

متن یک نامه

متن نامه‌ی جمعی از خانواده‌ها به یکی از مقامات عالی کشور در ششم آذرماه سال 1391 در پی می‌آید، نامه‌ای که حدود دو سال بعد از آن دادگاه به حکم رسید:

«به استحضار می‌رسانیم آقای ح.ر.ا، فرزند ح و برادر ح.ر.ا که عضو شورای عالی […] است، شرکتی را تحت عنوان [ز.م] که هیات موسس و سهامداران آن اعضای خانواده‌ی ایشان هستند چند سالی است در مشهد تاسیس کرده و در تبلیغات گشترده‌ای که در سطح کشور از جمله روزنامه‌ی خراسان به دفعات مختلف داشته ادعا کرده تعداد 1140 مهندس کشاورزی را استخدام می‌کنیم که در آن تبلیغات با سوء استفاد از نام قوه […] و اداره […] مبنی بر این که این استخداد زیر نظر آنهاست، به فریب خانواده‌ها پرداخته است. جوانان بی‌کار فارغ التحصیل این رشته پس از مراجعه به این شرکت و طی مراحلی که تماما توسط مدیرعامل (آقای [ح.ر.ا]) صورت می‌گرفته گزینش شده و برای شروع به کار آماده می‌شوند. ایشان یکی از مدارک مورد نیاز اشتغال را پرداخت مبلغ 20 میلیون تومان وجه نقد و با اینکه گذاردن یک وثیقه‌ی ملکی برای کار به آنان اعلام می‌کند. از آنجا که تهیه‌ی این مبلغ برای خانواده‌ها مقدوی نیست خانواده‌ها اکثرا موافقت می‌کنند که برای حل مشکل بی‌کاری فرزندانشان به عنوان وثیقه‌ی ملکی، سند منزل محل سکونت خود را به شرکت مذکور بدهند. از طرفی آقای [ح.ر.ا] با سوء استفاده از تبلیغات مذکور و موقعیت برادرش و تبانی با بانک‌ها و صندوق‌های مالی و اعتباری و قرض الحسنه به نام شرکت مذکور و خودش و با گذاردن اسناد مردم به عنوان وثیقه، میلیاردها تومان وام از سیستم بانکی کشور اخذ می‌کند، حال آنکه با گذشت چند سال [از سال 89] تاکنون هیچ گونه اشتغالی در کار نبوده و خانواده‌ها هم وقتی متوجه می‌شوند این کار فریبی بیش نبوده است به دستگاه قضایی شکایت برده و با توجه به این که از برخی شکایت‌ها چند سال می‌گذرد لیکن هنوز نتیجه‌ی موثری از مراجع قضایی حاصل نشده و خانواده‌ها که در بین آنها مادر محترمه‌ی شهید نیز می‌باشد تاکنون نتوانسته‌اند به سند خود دست یابند و بانک‌ها با ارسال اخطاریه و اجرائیه یکی پس از دیگری در آستانه‌ی فروش منازلی هستند که حاصل تلاش یک عمر خانواده‌هاست. این وضعیت نه تنها مشکل بی‌کاری فرزندان را حل نکرده بلکه مشکل دیگری را هم برای خانواده‌ها فراهم کرده است. ناگفته نماند ایشان با اجیر کردن چند وکیل و استفاده از کارچاق‌کن‌هایش در ادارات مختلف با این شروه‌ی جدید در جامعه مشغول کلاه‌برداری است و متاسفانه در دفاعیاتش هم اظهار داشته که من برای این طرح از سوی مقامات تشویق‌نامه دارم و از طرف ریاست جمهوری [احمدی‌نژاد] تقدیرنامه و از سوی سایر مسوولان ذیربط نیز موارد تشویقی متعدد و مدارکی را هم به دادگاه‌ها ارائه کرده که جای بررسی دارد. لذا ضمن اعلام این مطلب از اینکه خاطر مبارک را آزرده کرده‌ایم پوزش طلبیده و از آن مقام درخواست می‌کنیم با درایت خاص خود دستور لازم را برای بررسی موضوع صادر کرده تا از اشاعه‌ی اینگونه کلاهبرداری‌های مدرن در جامعه و سوءاستفاده‌ی برخی از خواص جلوگیری به عمل آید انشالله. به پیوست، تصویر دو برگ روزنامه‌ی خراسان مورخ 14/4/89 و 29/10/89 تقدیم حضور می‌شود.»

gholamali sadeghi
صادقی، دادستان مشهد

آخرین وضعیت

روز پیش از انتشار این گزارش، یکی از امضا کنندگان نامه به خبرنگار انصاف نیوز گفت که بخشی از مال باختگان پیگیر ماجرا که می‌خواسته‌اند اطلاعات خود را به برخی از مسوولان برسانند مورد پیگیری و چالش قرار گرفته‌اند «ولی این آقازاده به راحتی همچنان مشغول است. ضمنا از دستگاه قضایی استان به خاطر زحمات چندین ساله‌ی آنها به ویژه شخص دادستان محترم مشهد، جناب آقای صادقی، کمال تشکر را داریم».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خوشگلترین قسمت ماجرا این جاست: «بخشی از مال باختگان پیگیر ماجرا که می‌خواسته‌اند اطلاعات خود را به برخی از مسوولان برسانند مورد پیگیری و چالش قرار گرفته‌اند». راستی کسانی که در مشهد نگران ایمان و امان مردم هستند حالا کجا تشریف دارند؟

  2. لطفا كساني كه حق الناس را در تريبون هاي اجنماعي مشهد در حرم امام رضا مطالبه ميكنند در خصوص اين مجرم كه بيش از چند سال است عدهاي را بيچاره كردهاند وبعضا نيز خبرداشتند وجرات انجام كاري را نداشتند جواب دهند لطفا بگوييد در قران كريم جزاي كسي كه در مقابل ظالم سكوت ميكند تا عدهاي از خدا بيخبر مردم را اينگونه سركيسه كنند چيست ؟ خبلي جالب بود چند سال راي در خصوص اين آقازاده متمتواري مجرم صادر شده باشد واين بندگان خدا جرات نفس كشيدن نداشته باشند بدرودبر حاميان عدالت

  3. حالا این کار را کردی . تعداد بازدید کنندگان سایتت زیاد شد . نگران نباش . خدا با موجوداتی مثل شما می داند چگونه با عدل رفتار کند . حداقل چند نفر خود اعضای سایت مطلب بگذارید که خودتان با همدیگر خوش باشید .

    1. آقا شما خیلی پر رو هستید ؟؟؟!!!!!کلاهبرداری کردی و راست راست می گردی بعد پیام می فرستی و خبرگزاری رو تهدید می کنی ؟؟؟؟؟به جا رجز خونی برو بدهیت رو بده تا این دنیا که هیچی حداقل آخرت رو داشته باشی؟؟چیه تعجب کردی یک خبرگزاری اومده و از شما نترسیده و جرائم شما رو چاپ کرده؟؟؟؟

  4. بیچاره اقای ح ر ا که همان مجرم میباشی تمام مملکت متوجه کثافت کاری تو وکلاهبرداریت شدهاند فکر کردی به خاطر برادرسخنورت قانون از حق مردم بیچاره وفریب خورده میگذرد تا کنون نیز ادم های شریفی بودند که نتوانستهاند علیرغم داشتن رای قطعی واثبات کلاهبرداری حقوق خود را استیفا کنند چقدر ادم بدبخت باشد که مال مردم خوردن را شعف خود بداند آقای کپک سرت را از زیر برف بالا کن امام کشور متوجه افکار واعمال ننگین توو نزدیکانت شده اند از مردم خواهشمند م در ارای قطعی دستگاه قضایی به تصویر کشیده شده دقت کنند تا نام این مجرم کثیف هویدا شود

  5. با تشکر فراوران از خبرگزاری شجاع که بر خلاف عده ای که صرف و صلاح شخصی و منافع خود را در نطر می گیرند به داد این مالباخته های بی کس آمد و بعد از گدشت تقریبی 5 سال چهره واقعی این موجود را برای ملت روشن کرد. جالب اینجاست که این آقازاده که برادرش سخنور توانمندی است به کمک چه کسی علیرغم احکام قطعی تاکنون به دام پلیس و دستگاههای اطلاعاتی و قضایی نیفتاده و بسی جای تاسف است که مسوولین محترم تاکنون با چه توجیهی گذاشته اند این مجرم اینقدر این مردم بیگناه را زجر دهد و از طرفی برادرش در نماز جمعه مشهد از فیش های حقوقی و نجومی انتقاد می کند. برادر گرامی اول خود و اطرافیانت را پند و نصیحت کن تا گندشان جامعه را پر نکند، چلچله بازی با مردم عامه پیش کش. واقعا آدم خیلی می خواهد پررو باشد کلاهبرداری کند و قلدری کند و مجرم باشی و همه باخبر شوند و کسی به داد این مردم بیچاره نرسد. از قدیم گفته اند بار کج به مقصد نمی رسد، خواه آن آدم برادر حس. خان باشد یا نامسلمان. فلذا بر کلیه مسوولین واجب است تا بیش از آنکه دیر تر نشده و افکار ناپسند در خصوص حمایت و نفود این آقازاده بیشتر آشکار نشده رای قطعی بعد از گدشت 3 سال اجرایی شود. همین 3 سالی که با این آقازاده مدارا کردید بس نیست؟ باز هم درود بر رسانه شجاع و نترس و خدا ترس که وجود چنین رسانه محدود هنوز مردم را به آینده و کشور و حق امیدوار نگه داشته است.

  6. این آقازاده مبلغ دونیم میلیارد ریال نیز چک بلامحل مربوز به باتک….. به ما داده که برگشت خورده ورای قضایی مبنی بر محکومیت وردمال تا یوم اداع توسط قاضی محترم صادر شده که متاسفانه آقازاده از خدا بیخبر فراری است وجوابگو نیست حالا بگویید چه کار کنیم تمام مدارک وارای قضایی در این خصوص موجود است

  7. جالبه برادراین کلاهبردار درنمازجمعه مشهد می گوید دزدان رابایددرهمین نمازجمعه شلاق زد.بسم الله اول برادر خودت راباید شلاق زد .براستی که خداچه صبری داره.

  8. گله ای داشتم از سایت چرا مطالب ودرد دل من را در باره سکوت مسولین ورانت خواری این اقازاده حام ر ح م از را و حامیان ترسو ودروغ پرداز ارا چاپ نمیکنید نکند شمارا نیز ترسانده ویا خدایی نکرده با شما نیز مانند بعضی ها شده ولطفا مطالب را بدون هیچ ترس وواهمهای چاپ کنید چراکه تمام مردم این دزد را شناسایی کردهاند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا