خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کزازی: ناچارم بگویم که از همکاری با لغت‌نامهٔ دهخدا معذورم

میرجلال‌الدین کزازی، شاهنامه‌پژوه بزرگ ایرانی، اعلام کرد با مؤسسهٔ لغت‌نامهٔ دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی همکاری نخواهد کرد. قرار بود کزازی دورهٔ مجازی‌ای با موضوع «شاهنامه و اسطوره» در این مؤسسه برگزار کند.

او در پیام صوتی‌ای که از طریق صفحهٔ شخصی‌اش در اینستاگرام به انتشار رساند اعلام کرد: «من با پوزش بسیار ناچارم که بگویم از همکاری با لغت‌نامهٔ دهخدا معذورم. نیازی نمی‌بینم که انگیزهٔ این واگشت را بازنمایم. اما به هر روی در این زمان شایسته نمی‌بینم که این همکاری انجام بشود. امیدوارم که این رفتار را به پیمان‌شکنی بازمخوانید. خواهشم این است که آن آگهی‌نامه را هر چه زودتر از پایگاه خود بردارید.»

پیش از این نیز هیئت تألیف لغت‌نامهٔ بزرگ فارسی اعلام کرده بودند در اعتراض به تصمیمات حمیرا زمردی، رئیس جدید این مؤسسه، همکاری خود را موقتاً قطع می‌کنند. پس از آن روابط عمومی دانشگاه تهران، رئیس دانشگاه تهران و زمردی بارها مدعی شدند هیچ قطع همکاری‌ای صورت نگرفته و مؤلفان لغت‌نامهٔ بزرگ فارسی همچنان مشغول به کارند.

در پاسخ چند روز پیش هشت نفر از یازده مؤلف این لغت‌نامهٔ تاریخی در نامه‌ای به وزیر علوم که توسط وبگاه مؤسسهٔ میراث مکتوب منتشر شد، ضمن اعلام دوبارهٔ اعتراضاتشان اعلام کردند که فعلاً با مؤسسهٔ لغت‌نامهٔ دهخدا همکاری نمی‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا