خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر ارشاد توپ را در زمین خشونت وزران انداخت!

علی نظری، نماینده ی مجلس ششم و سردبیر مجله ی پایتخت کهن در یادداشتی تلگرامی نوشت: در پی اعلام موضع قاطع رئیس‌جمهور در باره ی دخالت امام جمعه ی مشهد در روند برگزاری کنسرت‌ها، بار دیگر جدلی جدی و پر‌ برخورد بین حامیان و مخالفان دولت صورت گرفت.

دلواپسان که در سناریوی فیش‌های نجومی برای مدتی جلودار معرکه ی رسانه‌های مجازی و مکتوب بودند، توانستند دولت را در چالشی جدید با افکار عمومی درگیر کنند. اما این بار در عرصه ی مخالفت با برگزاری کنسرت‌ها توسط اعتدالیون دوباره به گوشه ی رینگ افتادند!

باید قبول کرد هوشمندی و سیاست ورزی دکتر علی جنتی در مبحث کنسرت‌ها، دست مخالفان دولت را بار دیگر نزد ملت رو کرد!

وزیر دیپلمات و حوزوی ارشاد دولت یازدهم در حرکتی حساب‌شده برای اینکه ماجرای دخالت عناصر غیرمسوول در برگزاری کنسرت‌ها در استان‌های کشور را به سمتی ببرد که برای همیشه ریشه ی این دخالت‌های افراد و گروه‌های فراقانونی خشکیده شود با بهره‌گیری از نبوغ دیپلماتیک، اقدامی ماهرانه انجام داد و در جدال با خشونت وزران توانست رقیب بانفوذ و پر تریبون را کیش مات کند.

وزیر ارشاد به‌گونه‌ای ماهرانه چهره‌های برجسته ی منتقدان روحانی در استان‌ها را برابر افکار عمومی قرار داد. در این برهه با زیرکی آقای وزیر، مخالفت با برگزاری کنسرت‌ها به‌مثابه تقابل با جوانان و تحصیل‌کردگان قلمداد شد. این رویارویی نقطه‌ضعف بزرگی برای مخالفان دولت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم محسوب خواهد شد.

جنتی در ماجرای دفاع از برگزاری کنسرت‌ها به عنوان عالی‌ترین مقام دولت در حوزه ی فرهنگ هشیارانه به صحنه قدم گذاشت.

دفاع تمام‌ قد وزیر ارشاد از برگزاری کنسرت‌ها در استان‌های کشور و به ویژه خراسان باعث ورود آقای علم الهدی و سایر امامان جمعه به این کارزار شد. کنسرت‌هایی که تاکنون توسط این وزارتخانه مجوز برگزاری دریافت کرده‌اند در تمام مراحل اخذ مجوز از مقررات جاری کشور تمکین کرده‌اند. در واقع می‌توان چنین نتیجه گرفت که متصدیان وزارت ارشاد و مجریان کنسرت‌ها با رعایت حفظ حریم اخلاق و قانون در صدد پاسخ به تقاضای علاقه‌مندان موسیقی در کشور بوده‌اند. حمایت مردم از دولت در قضیه ی کنسرت ها مبین حرکت صحیح دولت است.

وزیر ارشاد در این رویارویی به‌گونه‌ای عمل کرد که امواج فزاینده ی افکار عمومی علیه مخالفان برگزاری کنسرت‌ها در سراسر کشور به سونامی مردمی علیه افراطی‌گرایی تبدیل شد.

رییس‌جمهور در مراسم روز پزشک و در جمع پزشکان کشور علیه پدیده ی بی‌قانونی و افراطی‌گرایی موضعی قاطع گرفت، اگرچه بر وزیر خدوم ارشاد هم خرده گرفت که چرا در مقابل بر هم زنندگان کنسرت‌ها کوتاه آمده است؟

اما باید پذیرفت که وزیر محترم ارشاد به عنوان نماد جامعه ی مدنی با حرکت در ریل قانون‌گرایی با زیرکی دست مخالفان جامعه ی مدنی و جریان قانون ستیز را رو کرد.

از سوی دیگر خشم کیهان از حضور آگاهانه ی وزیر ارشاد در اصرار به برگزاری کنسرت‌ها بیانگر آن است که طیف خشونت‌طلب از اینکه دکتر جنتی با زیرکی بحث ممانعت از اجرای کنسرت‌ها را به کف جامعه آورد و به عنوان یک خواست ملی مطرح کرد، خشمگین شده و از کوره در رفتند.

خشونت‌طلبان از علی جنتی بیش از گذشته عصبانی هستند و انتظار چنین مواجه ی غیرمترقبه‌ای را نداشتند که جنتی اجرای کنسرت ها را به مطالبه ای ملی تبدیل کند.

در واقع وزیر ارشاد توانست با کیاستی کم‌نظیر دلواپسان را به مصافی دو سر باخت بکشاند. مخالفان دولت در هفته ی اخیر و با رصد افکار عمومی در خصوص مقاومت مخالفان دولت در برگزاری کنسرت‌های دارای مجوز دریافتند در مصاف با دولت تدبیر وامید باختی بزرگ عایدشان شده است.

با این اقدام وزیر ارشاد و حمایت رییس جمهور از این پس هزینه مخالفت با برگزاری کنسرت‌ها برای جریان قانون ستیز به مراتب بیشتر از قبل خواهد بود.
دو نتیجه از اقدامات دلواپسان می توان گرفت.

۱- اگر هم‌چنان نگذارند کنسرت‌ها برگزار شود چنین نتیجه‌ای حاصل می‌شود که دلواپسان مخالف شادی مردم هستند و در انتخابات اردیبهشت 96 بار دیگر باخشم ملی مواجهه خواهند شد.

۲- اگر کنسرت‌ها برگزار شود از نگاه افکار عمومی این توفیق بزرگ، ثمره ی ایستادگی رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد تلقی خواهد شد.

قطعاً دولت تدبیر و امید، برنده ی بلامنازع کشمکش اجرای کنسرت‌ها خواهد بود.

باید به صلابت رای وزیر کاردان ارشاد در کارزار اتحاد دولت و ملت در برابر اقتدار گرایان، دست مریزاد گفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اوووووووه ! كى بره اينهمه راه رو ؟ چه خبر شده جناب نظرى ؟ اينهمه ذوق زدگى و از خود بيخود شدگى در عالم سياست سابقه نداره ، در همين يكى، دو روز گذشته جناب شفيعيان / مدير انصاف نيوز / نيز همانند شما و بر خلاف اغلب كنشگران سياسى و فرهيختگان هنرى اقدام هوشمندانه وزير ارشاد را ستوده بود ، اما برادر من نه با اين تعابير مبالغه آميز ، ملاحظه كنيد : هوشمندى و سياست ورزى ! نبوغ ديپلماتيك ! كياست كم نظير ! صلابت رأى ! سونامى عليه افراط گرائى ! كيش و مات رقيب ! و … دقت فرموديد ؟ درست بر خلاف جامعه هنرى و حتى شخص رئيس جمهور كه از كوتاه آمدن وزير شاكى شده بودند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا