خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پایان روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 | گرایی تنها فینالیست ساروی و نجاتی در رده بندی

در پایان روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 صربستان، کشتی ایران در مجموع 8 وزن تنها احتمال کسب مدال در سه وزن را دارد و فقط رضا گرایی به فینال رسیده است.

به گزارش انصاف ورزشی، رقابت های کشتی قهرمانی جهان 2022 از روز 19 شهریور در بلگراد صربستان آغاز شده است و تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت های دوروز اول عملکرد پر انتقادی را به نمایش گذاشته است؛ به طوریکه تا به اینجا در 5 وزن نماینده های ایران به صورت قطعی از کسب مدال بازمانده اند و در سه وزن همچنان شانس یک طلا و دو برنز پابرجاست و تنها نابغه کشتی فرنگی دنیا یعنی محمدرضا گرایی با صعود به فینال مدال خود را قطعی کرده است. (پخش زنده کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 روز 21 شهریور 1401)

در روز اول رقابت ها و در وزن 55 کیلو پویا دادمرزی، در وزن 72 کیلو محمدرضا مختاری و در وزن 77 کیلو محمدعلی گرایی به طور کامل حذف شدند و تنها ناصر علیزاده در وزن 87 کیلو به شانس مجدد راه پیدا کرد؛ حالا مروری داریم بر نتایج در پایان روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 بلگراد

نتایج روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022

در وزن 87 کیلو ناصر علیزاده در گروه شانس مجدد با نتیجه 9 بر صفر مقابل بارتلمی تشوشا از کنگو به پیروزی دست یافت و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر 1 مقابل علی چنگیز از ترکیه شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر احمت اویار از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 4 عبدالمحمد پاپی از آلمان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 3 از سد سیوبانوف دارند مدال طلای جهان از مولداوی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. نجاتی در این مرحله با نتیجه 2 بر 1 مغلوب لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف برنده مبارزه شارشنبکوف از قرقیزستان و تیو از چین می رود.

در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به با نتجیه 9 بر صفرامانتور اسماعیل اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر صفر هان سو ریو دارنده مدال طلای جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی دراین مرحله در یک کشتی مقتدرانه با نتیجه 8 بر صفر جانی ختسوریانی از گرجستان را از شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در این دیدار مت نمس دارنده مدال برنز جهان از صربستان است (پخش زنده فینال گرایی)؛ بی شک عملکرد گرایی در روز دوم مسابقات تا به اینجا تنها نقطه روشن تیم ملی کشتی فرنگی بوده است.

گرایی در مسابقات امروز همه بازیها را با اختلاف و با به نمایش گذاشتن فنونی نایاب که شاید آنها را فقط در کشتی حرفه‌ای و یا کشتی نمایشی دیده باشیم به نفع خود به پایان برد تا به نوعی تنها نقطه روشن عملکرد تاریک کاروان کشتی فرنگی تا اینجای کار باشد.

در وزن 82 کیلوگرم پژمان پشتام بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 2 بر 1 کارپت چالیان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 5 بر 2 مغلوب یاروسلاو فیلچاکوف از اوکراین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، وی از در رقابت ها کنار رفت.

پایان روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 | گرایی تنها فینالیست ساروی و نجاتی در رده بندی
پایان روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 | گرایی تنها فینالیست ساروی و نجاتی در رده بندی

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر فلیکس بالدوف از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر صفر رستم آساکولوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در مرحله نیمه نهایی مقابل آرتور الکسانیان قهرمان المپیک و جهان از ارمنستان با نتیجه 3 بر 1 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با برنده کشتی میان باشار از ترکیه و محموداف از قرقیزستان خواهد رفت.

ساروی در المپیک نیز پس از شکست برابر آلکسانیان به برنز قناعت کرده بود و در قهرمانی جهان سال پیش بدون رویارویی با وی موفق به کسب طلا شده بود.

اما یکی از اتفاقات کنایه آمیز روز دوم رقابت ها کسب مدال طلای وزن 72 کیلو توسط علی ارسلان کشتی گیر مغضوب محمد بنا برای صربستان بود در حالی که مختاری نماینده ایران در این وزن در جایگاه 19 قرار گرفت!

در پایان روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 صربستان با کسب 60 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، تیم های ترکیه، آذربایجان و مجارستان به ترتیب با 47، 45 و 41 امتیاز در جایگاه های دوم تا چهارم قرار دارند و تیم ایران با 16 امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار دارد.

پایان روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 | گرایی تنها فینالیست ساروی و نجاتی در رده بندی
پایان روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان 2022 | گرایی تنها فینالیست ساروی و نجاتی در رده بندی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اقای محمد بنا اندازه یک قرن برای ایران و خودش افتخار کسب کرده زشت است قدر این مرد را ندانیم کشتی فرنگی ما با بنا بزرگ شد قبل از او ایران در این رشته زنگ تفریح بود.چرا خوبیها را زود فراموش می کنیم.چرا چشمان ما برای خوبیهای دیگران دید ندارد ه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا