خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض محمدعلی کوشا و موحدی ساوجی به سازندگان «حسینعلی ۲»

حجت‌الاسلام محمدحسن موحدی ساوجی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

به نام خدای مهربان و بصیر

چندی است قسمت‌های مستندی با نام «حسینعلی 2» در حال انتشار است. تهیه‌کنندگان این مستند در سال 1398 از بنده تقاضای مصاحبه کردند. عنوان مصاحبه بیان خاطرات از آن مرجع فقید، و از مرحوم والد حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی موحدی ساوجی، و نیز خاطرات مربوط به خودم بود. ضبط این خاطرات چندین جلسه ادامه داشت، که اندکی از آنها به صورت تقطیع شده در این مستند به‌کار رفته است.

در حال حاضر قصد پرداختن به محتوای مستند و تقطیع ها، تحریف‌ها و وارونه نمایی‌های آن را ندارم‌؛ و تنها به یک نکته بسنده می‌کنم: شرط صریح و مورد تأکید من برای انجام این مصاحبه فقط ماندگاری آن برای تاریخ بدون بهره‌گیری از آن در هیچ مستند یا کلیپِ همراه با گفته‌های دیگران بود، و چنان‌که در کلیپ زیر نمایان است، مورد قبول و تعهد شرعی و اخلاقی تهیه‌کنندگان آن قرار گرفت. عدم پایبندی به این تعهد و به‌کارگیری هدفمند مطالب در این مستند، عملی برخلاف شرع، اخلاق و قانون است، که متأسفانه علیرغم تذکرات مکرر همچنان ادامه دارد.

امیر مؤمنان حضرت علی علیه‌السلام در نامه خود به جناب مالک می‌فرمایند: «هیچیک از واجبات خدا – که مردم با وجود اختلاف در آرا و عقاید، در آن همداستان و همرأی هستند – بزرگتر از وفای به عهد و پیمان نیست. حتی مشرکان هم وفای به عهد را در میان خود لازم می‌شمردند، زیرا عواقب ناگوار فریب و پیمان‌شکنی را دریافته بودند».

اینجانب تأسف عمیق خود را بابت شکسته شدن این مهم‌ترین اصل اخلاقی و شرعی اعلام می‌دارم و حق پیگیری قانونی را برای خود محفوظ می‌دانم.

21 شهریور 1401
محمدحسن موحدی ساوجی».


حجت‌الاسلام محمدعلی کوشا در یادداشتی نوشت:

«باسمه تعالی

مجموعه مصاحبه‌های تقطیعی و درهم برهم بی سر و ته وآشفته‌ای اخیراً درفضای مجازی با عنوان «حسینعلی» پخش شده است.

از آنجا که سخنان تقطیع شده ناقصی نیز از اینجانب در آن مجموعه پخش شده است، به عنوان اعتراض باید بگویم که مصاحبه‌کنندگان آن روز به من گفتند: این مصاحبه را به عنوان تاریخ شفاهی با عده‌ای از شاگردان حضرت استاد مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری برای بایگانی درتاریخ جمع‌آوری می‌کنند ولی هرگز نگفتند که آنها بدین صورت ناقص و تقطیع شده وبا اغراض دیگری آن‌ را پخش می‌کنند!

اینجانب هرگز راضی نبوده و نیستم که سخنان مرا بدین صورت بریده و ناقص پخش کنند.

گمان نمی‌کنم که دیگر دوستان مصاحبه شونده نیز راضی به تقطیع سخنانشان بدین صورت نامناسب باشند.

این‌گونه برخورد کردن با شاگردان فقیه عالیقدر در واقع وارونه جلوه دادن حقیقت است.

چرا مصاحبه‌کنندگان بدون رضایت مصاحبه شوندگان به این شکل وارونه به تحریف و تقطیع پرداخته اند؟!

چرا بدون اذن و اجازه مصاحبه‌شوندگان چنین پخش غلط و نادرستی را انجام داده‌اند؟!

انمّا اشکوا بثّی و حزنی الی الله.

قم، محمّدعلی کوشا _ ۲۳ / ۶/ ۱۴۰۱».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا