خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پوتین باید منتظر سوءقصد باشد!

مهدی میرآبی، نویسنده و روزنامه‌نگار در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «پوتین باید منتظر سوءقصد باشد!» نوشت:

عطش کشورگشایی و عرض اندام در برابر آمریکا و غرب در قرن بیست و یکم به شدت هزینه‌زاست. آمریکا و اروپا هرگز دست روی دست نخواهند گذاشت تا روسیه به رهبری شخص منفوری نبض معادلات سیاسی و اقتصادیِ دنیا را به دست بگیرد و برای آنها تعیین‌تکلیف کند.

آمریکا و اروپا در روزها و ماه‌های ابتداییِ جنگ پنجره‌ی دیپلماسی و راهِ گفت‌وگو را باز گذاشته بودند. اما پوتین همه‌ی این فرصت‌ها را رد کرد و پنجره‌ها را بست. نتیجه این می‌شود که متفکران و تحلیل‌گران سیاسیِ غرب از پلن بی در جهت مهار پوتین به رهبران سیاسیِ خود مشاوره دهند.

اولویت برای آمریکا و اروپا منافع و مردم کشور خودشان است. اکنون و پس از گذشت بیش از شش ماه از جنگ، اروپا و آمریکا منافع اقتصادی و سیاسی خود را در خطر می‌بینند. تورم بالای ده درصد در آلمان و انگلستان در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است. این تورم گریبان آمریکا را هم گرفته. مردم کشورهایشان به شدت معترض‌اند و هر از گاهی فروشگاه‌های مواد غذایی را برای سیر کردن شکم خود غارت می‌کنند. از همین رو این رهبران بهترین راه غلبه بر شورش‌ها را در مهار پوتین می‌بینند. وقتی پوتین با دیپلماسی مهار نمی‌شود، غرب مجبور است از راه دیگری او را مهار کند.

تهدید‌های گازیِ پوتین در آغاز سرما برای او گران تمام می‌شود. غرب ادامه این گونه جنگ‌ها و تهدیدهای فرسایشی را بر نمی‌تابد. از آنجا که از سلاح هسته‌ای هم نمی‌تواند استفاده کند. و راه دیپلماسی هم که مدام به در بسته می‌خورد. حذف فیزیکی و فراهم نمودن شرایطی برای شورش‌های مردمی در خاک خود روسیه بهترین گزینه پیش روی آنهاست.

در ابتدای جنگ بیشترِ تحلیل‌گران سیاسی بر این باور بودند که روسیه خیلی زود کی‌یف را فتح می‌کند. اما دیدیم که چنین نشد. می‌دانید چرا؟ زیرا اگر روسیه بتواند بخشی از خاک اکراین را ضمیمه خاک خودش کند، این تنها شکست اکراین تلقی نمی‌شود، بلکه شکست آمریکا و غرب هم محسوب می‌شود. اگر چنین شود آنها به شدت از اعتبار و حیثیت نظامی می‌افتند. به نظر شما آیا آنها این اجازه را می‌دهند؟ جنگ گرچه در جغرافیا و خاک اوکراین است ولی در عمل برابر اروپا و آمریکاست!

پوتین فکر می‌کند چون تعداد سلاح‌های هسته‌ای‌اش از آمریکا بیشتر است، بر قدرت نظامیِ آمریکا می‌تواند غلبه کند. اما فراموش کرده که روسیه یک کشور در برابر یک قاره (اروپا) و با غولی مثل (آمریکا) و برادر آنها در منطقه (اسرائیل) طرف است.

کار به جاهای باریکی بکشد، قطعاً چین کنار می‌کشد. و پشت روسیه را خالی می‌کند. زیرا اولویت چین حفظ ثبات اقتصادی در شرایط آرام است. با هر نزاع سیاسی‌ای که بخواهد بازارهای پولی، مالی و تجاریِ چین را برهم بزند آنها از آن نزاع خارج می‌شوند. دلیل اصلی‌ای که چین به تایوان حمله نظامی نمی‌کند همین است. کره شمالی هم زیرکانه موافق سیاست‌های روسیه است. وقتی موازنه‌ی قدرت به سمت غرب میل پیدا کند آنها سکوت اختیار می‌کنند. اگر جمهوری اسلامی را کنار بگذاریم مواضع دیگر قدرت‌های منطقه و جهان مشخص است. ترکیه، هند، اسرائیل و حتی پاکستان در باطن علیه روسیه‌اند.

چون روسیه آغازگر جنگ بوده و متجاوز محسوب می‌شود. “سازمان ملل” علیه آنهاست. “ناتو” هم علیه آنهاست. از آنجا که به لحاظ اخلاقی-انسانی حق با روسیه و پوتین نیست، “جامعه جهانی” هم علیه آنهاست. حال تحت چنین شرایطی آیا پوتین می‌تواند برنده‌ی این نبرد شود؟! بنگرید به رهبران کشورهای نفت خیزی که در گذشته آمریکا و اروپا را به واسطه‌ی داشتن این طلای سیاه تهدید کرده‌بودند. دست آخر چه بلایی سرشان آمد! با مصدق، محمدرضا شاه و قذافی چه کردند؟!

تهدید امروزِ گازیِ پوتین خیلی خطرناک‌تر از تهدید دیروز رهبرانی است که در بالا از آنها نام بردم. در دو جنگ جهانی اخیر، متفقین (که آمریکا و بریتانیا در همان سمت قرار داشتند) پیروز شدند. حال اگر جنگ بزرگی در بگیرد. اولاً کشورهای کوچک، متوسط و فاقد قدرت یا اعلام بی‌طرفی می‌کنند یا به سمت این دو غول میل پیدا می‌کنند. ثانیاً پیروز نهاییِ این نبرد همچون گذشته غرب خواهد بود. به عبارت دیگر اگر در آن دو جنگ، آلمان و ایتالیا در طرف متحدین(بازنده‌ها) بودند. در آن زمان اتحادیه اروپایی وجود نداشت. اتحادیه اروپا، اتحادی صرفاً اقتصادی نیست. اکنون همه‌ی غول‌های اروپا هم از نظر اقتصادی و هم نظامی زیر یک چتر قرار دارند.

از آنجا که روسیه پرونده‌ی سیاهی در تاریخ تعرض‌ها و تجاوزها دارد و برای اینکه آتش جنگ بیش از این شعله‌ور نشود و دامنه‌ی تورم و اعتراض‌ها از کنترل رهبران غرب خارج نشود و بازار‌های مالی بیش از این آسیب نبینند. رهبران غرب ناگزیرند برای گذر از این بلای همه جانبه با شتاب بیشتری و حتی پیش از فرا رسیدن زمستان به دنبال شکست روسیه و حذف شخص پوتین باشند.(اینکه بتوانند چه زمانی به هدف بزنند مشخص نیست)

بمب گذاری در ماشین الکساندر دوگین (مشاور نظامی پوتین) آلارمی آشکار در جهت استفاده از پلن بیِ غرب برای حذف فیزیکیِ خود پوتین بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این امریکا و اروپا هستن که برای توسعه ناتو و نابودی روسیه نقشه میکشن فروپاشی روسیه مگر با دوستی با امریکا اروپا اتفاق نیفتاد شما کارشناسید هدف ناتو امدن پشت مرزهای روسیه چیست اینکه ارتش روسیه واطلاعات روسیه رو دست خوردن ودر بینشان خاینینی هست شکی نیست این روسیه چندین سال گفته ناتو به مرزهاش نزدیک نشه همه کشورها از ناتو میترسن امریکا میخواد امپراطوری باشه هر چند ایران ما باید هرچه میتواند به امریکا نزدیک شود دشمنی با امریکا ضررش بیشتر از منفعتش هست خدا لعنت کنه طرفداران انگلیس و شوروی که سفارت امریکا رو گرفتن ونمیگذارن این کشور ارامش داشته باشه

  2. خوبه، خیلی خیلی خوبه. فقط خواهشن زودتر دخل این پوتین … و بیارن تا دنیا درگیر یک هیتلر و ارتش نازی مدل روسی اون نشه.

  3. سلام ، واقعا چقدر سخته درک این همه از خود تحقیری و پست شمردن خود توسط نویسنده ، این حجم از بردگی واسه اعراب جاهلی هم قفله

    2
    1
  4. دیدیم که عملا روسیه قسمت های مهمی از اوکراین را به خاک خودش ضمیمه کرد و … هم هیچ غلطی نکردند.

    تحلیل اگه می نویسید قبلش قرص توهم زا نخورید…..

    2
    1
  5. واضح مشخصه نویسنده غرب‌زده نیست و از جانب بیطرفی و از روی انصاف می نویسد!

    تازه نویسنده ضد آزادی اندیشه هم نیست ، دارای اندیشه تروریستی هم نیست ، پیشنهاد نمی کنه مخالف را ترور کنید، واژه‌های سوء قصد و حذف فیزیکی هم معنی ترور هست؟ نه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا