خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ عبدالله شهبازی به نقد یهودی خواندن «خاوری»

عبدالله شهبازی دو روز پس از یادداشتی که درباره ی محمودرضا خاوری منتشر کرده بود [لینک]، به نقدی درباره ی آن نیز پاسخ داد. به گزارش انصاف نیوز، شهبازی در کانال تلگرامی خود نوشت:

یکی از دوستان این کامنت را،‌ که در یکی از گروه‌ها درج شده،‌ برایم ارسال فرمودند:

«جناب شهبازی چه لاطائلاتی بهم بافته‌اند. خاوری فردی عشیره‌ای از طوایف خرم‌آباد است و همین الان خواهران و سایر اعضای خانواده او که نسل بر نسل اجدادشان از عشایر آنجاست دارند در خرم‌آباد زندگی می‌کنند. صهیونیسم و خانواده یهودی و مشرقی و چه و چه‌ها تنها بافته‌های ذهنی است.»

عبدالله شهبازی:‌

با تشکر از ارسال این کامنت به عرض می‌رساند:

فرضیه‌ای که درباره خاوری مطرح کردم بسیار قوی است. محمودرضا «خاوری» این پول کلان دزدی را برای غریبه‌ای اسرائیلی- کانادایی (سام میزراحی «غول» بسازبفروشی تورنتو) نمی‌فرستاد بلکه برای «خاوری» دیگری بنام سام «میزراحی» می‌فرستاد. کامنتی که ارسال فرمودید از آن حرف‌های کلی است برای بستن دهان مخاطب از سوی فردی ناشناس و بدون دلیل و مدرک. اگر تاکنون کمترین اطلاع مستندی برای نفی این فرضیه داشتند پخش شده بود تا تأثیرات یادداشت من خنثی شود.

در یادداشت ۲۷ خرداد ۹۵ به کارنامه و سوابق آبراهام میزراحی (دکتر ابراهیم راد) اشاره کرده‌ام که ساواک در گزارش ۱۴ دی ۱۳۴۹ به دفتر ویژه اطلاعات و نیز در گزارش مفصل ۱۷ آذر ۱۳۵۰ فعالیت‌های مافیایی او و ارسال غیرقانونی پول به اسرائیل و بسازبفروشی انبوه او را در اسرائیل بیان کرده است. ساواک می‌نویسد:

«ابراهیم راد (قرین)، که نام سابقش میزراحی بوده، رئیس شرکت سهامی کارتن ایران و نیز شرکت برنت است. شخص مذکور چه بوسیله سندسازی و چه شخصاً و چه به وسیله ایادی (مورد اطمینان) خویش ظاهراً به صورت قانونی و در حقیقت به صورت غیرمجاز از ایران ارز خارج می‌نماید و همیشه با استفاده از ریزه‌کاری‌های امور تجارت یکی دو برابر سرمایه خویش اعتبار در اختیار دارد… بطور کلی شایع است که نامبرده با همکاری موشه دایان (وزیر دفاع اسرائیل) در کشور مزبور اقدام به کار آپارتمان‌سازی کرده است و نماینده وی در اسرائیل یک نفر ایرانی یهودی است بنام نادر دادبخش که در اسرائیل مقیم است و ضمناً در بانک‌های ایران دارای حسابی است که راد کلیه معاملات را از حساب مزبور وکالتاً برداشت می‌نماید و با این عمل نامبرده حساب شخصی قابل توجه برای خودش ایجاد نمی‌کند…»

شباهت عملیات پنهان مالی آبراهام میزراحی و محمودرضا خاوری و نیز نحوه استفاده از پول خارج شده از ایران (آپارتمان‌سازی انبوه، آن زمان در اسرائیل اکنون در کانادا) بسیار عجیب است. با این حال مسئله میزراحی بودن محمودرضا خاوری را به صورت سئوال و فرضیه مطرح کردم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. كاش اين مورخ عزيز كه يهود پژوه برجسته اى نيز هستند ملت را رهين محبت خود كرده و با بررسى اسناد و مدارك قابل توجهى كه در اختيار دارند يك تحليل جامع و مانع در خصوص جامعه آنوسى هاى ايران ارائه ميكردند كه مطمئناً نتايج عجيبى از آن استخراج خواهد شد.

  2. خاوری همان بود که از شدت اصولگرایی میخواست در بانکها تفکیک جنسیتی برقرار و شعبه‌هایی صرفا برای خانم ها دایر کنه. حالا روشن شده که دروغ میگفت و نقش بازی میکرد و یک فرصت طلب شیاد بود که با ادعای ارزشمداری و اصولگرایی در صفوف شما رخنه کرده بود و دستش رو به بیت المال رسانده بود تا در فرصت مناسب کیسه‌اش رو پر کنه. حال سوال اینجا است که آیا اگر خاوری اصلاح طلب و منتقد شماها بود دستش به جایی بند میشد که بخواد سو استفاده کنه؟ آیا اصولا کسانی که سایه‌اشان را با تیر میزنید میتوانند به جای نفوذ کنند؟ وقتشه متوجه بشید برای پیداکردن نفوذی به کدام سمت باید نگاه کنید.

    3
    6
  3. من نمیدونم این فردی که از آقای شهبازی خرده گرفته و دلیل و مدرک میخواد، آیا خودشو به نفهمی زده یا ملت رو زبانم لال نفهم فرض کرده. یارو مردک دزد یعنی همین یارو خاوری، رفته پول دزدیده شده از ایران رو توی اسراییل و کانادا جا ساز کرده داره لفت و لیس میکنه، بعد این فرد ناشناس میاد میگه باید برای یهودی بودن خاوری دلیل بیارید. دلیل از این واضح تر؟؟ چه کسانی میتونن برن اسراییل زندگی و تجارت کنند؟ آیا غیر از یهودیان؟ یه مشکل دیگه هم که توی فرهنگ ما هست اینه که تا مثلا میگیم فلان شخص که دزدی یا اختلاس کرد مثلا یهودی یا از یه قوم دیگه ست، فوری یه عده از هم میهنان که از اون قوم هستند حالا چه کلیمی چه غیره، شروع به داد و فریاد و ناله میکنند! بابا جان مگه کسی ادعا کرد همه یهودی ها یا هم میهنان کلیمی ما مثل خاوری اند؟؟ خوب این یارو یهودی بوده باید گفت یهودیه دیگه، پس چی بگیم بگیم ژاپنیه؟!؟
    بجای اینکه بیان ازش اعلام بیزاری و نفرت کنند شروع میکنن به گل آلود کردن آب. اینجوری بدتر بدگمانی ایجاد میشه. حالا خود دانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا