خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماجرای یک پیامک هشدار آمیز و چند نکته!

عبدالرضا رئیسی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

نامه‌ی رضا رئیسی نامزد انتخابات شورا با جبهه‌ی اصلاحات

نگارنده پس از نزدیک به دو دهه تلمذ در فضای رسانه‌ای کشور، چند صباحی هست که عطای ماندن را به لقایش بخشیده و جامه انداخته و به قول امروزی‌ها یک گوشه مشغول تناول نان و ماست خودش است البته به غیر از فعالیت در شبکه اجتماعی توئیتر که بحمدالله! به‌ واسطه برخورد لنگر کشتی با زیر ساخت‌های اینترنتی در اتفاقات اخیر از این فیض عظیم هم محروم مانده و خدا را شکر دیگر آماج حملات جریانات تندرو آنسوی آبی نیست که دفاع از عقلانیت و پرهیز از خشونت و دعوت به تعقل در بیان اعتراض را همیشه گوشزد و متهم به وسط بازی و جیره خواری نظام و غیره شده است.

راستش را بخواهید، الآن هم قصد قلم فرسایی و اطاله کلام را نداشتم اما پیامکی شامگاه جمعه به گوشی این حقیر سر پا تقصیر آمد که سکوت را جایز ندانسته و لزوم انتشار این چند خط را ضروری کرد.

از سر شماره وزارت اطلاعات پیامکی با عنوان هشدار ارسال و طی آن ضمن تاکید بر توطئه‌های پیچیده سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه و گروه‌های تروریستی و شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی به سوابق ثبت شده شماره تلفن همراه اینجانب اشاره و تصریح و تذکر داده شده که اقدامی به عمل نیاید که به موجب قانون مستوجب مجازات باشد!

از این بگذریم که براندازان و اراذل و اوباش فجازی آنسوی آبی طی این چند سال همواره ما را نواخته و از فحش و ناسزا تا وعده آویزان کردنمان از درخت را به‌واسطه آنچه استمرار طلبی و وسط بازی و سوپاپ اطمینان بودن امثال ما برای نظام می‌دانند، دمادم نثار ما می‌کنند، برایم جالب توجه بوده که سازمان اطلاعاتی کشور هم که باید به قاعده اهل تحلیل و تدبر باشد، آنچنان خارج از محدوده است که ما را در قامت پیاده نظام شبکه‌های ماهواره‌ای و غیره می‌داند که باید در اسرع وقت هشدار و تذکر داده و برای چون منی با آن مواضع مشخص و عیان، خط و نشان بکشد!

اما اینجا نقل بنده و امثال بنده و این کم لطفی بی پرده نیست، حرف اصلی آن است که عزیزان در مقوله آنچه «مدیریت بحران» خوانده می‌شود، بسی اشتباه رفته و به بیراهه می‌روند.

نمونه آنکه جمعی از روزنامه نگاران و فعالین رسانه‌ای و مجازی نام و نشان دار را طی چند هفته گذشته و با شروع اعتراضات و اغتشاشات بازداشت کرده‌اند تا به زعم خود آبی بر تنوره منازعات بریزند

حقیر که یک شهروند معمولی و نا متصل به انبان اطلاعات و شرایط میدانی اتفاقات هستم و به مدد محدودیت اینترنت دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نداشته و حتی ماهواره هم ندارم، به‌خوبی میدانم که سر رشته اعتراضات اخیر به هیچ یک از گروه‌های مرجع داخلی متصل نیست و حتی روند اعتراضات میدانی نشان داد که معترضان جوان کف خیابان هیچ وقعی به گروه‌های مدعی و فرصت طلب آنسوی آبی هم نگذاشته و حتی کوچکترین شعاری وفق نظر سلطنت طلبان و امثال علی‌نژاد و غیره نمی‌دهند.

البته و به‌طور حتم القائات و تهییج شبکه‌های ماهواره‌ای (که مرجعیت یابی آنان محل سئوال جدی است و برآمده از سانسور رسانه‌های داخلی و عملکرد بسیار ضعیف صدا و سیماست) در رخداد اعتراضات بی تأثیر نیست یا دشمنی دشمنان همیشگی این مرز و بوم که در چهار دهه گذشته از هیچ کوششی دریغ نکرده و مترصد بهانه و فرصت هستند هم قابل چشم پوشی نیست اما برای مدیریت اتفاقات اخیر آنچه که پیرو ارسال چنین پیامک‌هایی ملاحظه می‌شود، نگاه امنیتی و انسدادی و بدور از پذیرش تکثر و تنوع جامعه و تغییر و تحولات در نسل‌های تازه است، حال آنکه شاید در مقطعی و به حالت دفعی بتوان از بروز و ظهور اعتراضات گذر کرد (که آن هم محل تأمل جدی است) اما راهکاری جز هم اندیشی و پذیرش چند صدایی، بازگشایی باب گفت و گو و تعامل با یکدیگر طبق اصول قانون اساسی نداشته و نداریم. فاعتبروا یا اولی الابصار

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. گفتن که حواستو جمع کنی یهو اغتشاش نکنی با توجه به اینکه یه من نان وماست هم خورده ای نباید بهت بر بخوره که

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا