خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقایان امنیتی! یک ماه گذشت؛ مجال دهید ما هم امتحان کنیم

علی نیلی، انصاف نیوز: یک ماه گذشته، از سخت‌ترین و تلخ‌ترین دوره‌های کاری ما رسانه‌ای‌ها در یکی دو دهه اخیر بوده است چون نه توانسته‌ایم آن‌گونه که مردم انتظار داشته‌اند ظاهر شویم و نه توانسته‌ایم اندک اعتمادی در میان مدیران کلان کشور یا همان حاکمیت ایجاد کنیم. نه آن‌طور که بایسته بود و اقتضا می‌کرد خبر و تحلیل و گزارش منتشر کرده‌ایم و نه دل‌مان آمده در این سیاه‌بازار اطلاع‌رسانی، کرکره را پایین بکشیم و کنج عافیت بنشینیم.

درست از همان روزی که خبر مرگ مهسا امینی منتشر شد، تلفن‌ها هم شروع شد: جالب‌ترینش آنی بود که می‌گفت اصلا نامی از مهسا امینی نبرید! این را کار نکنید، آن را ننویسید، این جهت‌گیری مناسب نیست، فلان مطلب را تهیه نکنید و… تا آن‌جا که مشورت هم داده شده از چه کسانی دعوت کنیم یا نکنیم!

جان کلام حضرات این بوده که فضا ملتهب است و رسانه‌ها باید کمک کنند این التهاب فروبنشیند؛ سلمنا. شکسته باد قلم و بریده باد زبانی که بخواهد به التهاب دامن بزند و از نمد خشم مواج همگانی، برای خودش کلاهی بدوزد. حداقل ما و قاطبه همکاران‌مان ثابت کرده‌ایم که از جنس دشمنان آرامش ایران نیستیم.

قضیه اما این است که حضرات امنیتی، علی‌رغم ادعای‌شان، فقط از یک بعد به داستان اعتراضات نگاه می‌کنند و از آن دریچه، عملکرد رسانه‌های داخلی، ریختن آب به آسیاب اغتشاش است. اگر ما بگوییم فلان خیابان تجمع شده یا در فلان محله درگیری پیش آمده، به نوعی این اقدامات را تایید کرده‌ایم و کار پاسداران امنیت را مشکل!

آنان می‌خواهند که قضیه را جمع کنند و گمان می‌کنند در سکوت، ماجرا بهتر ختم به خیر می‌شود. کما این‌که رسانه ملی، بر همین سبیل عمل می‌کند و انگار نه انگار که کشور دچار مشکلی شده و خیابان‌ها وضع غیرعادی دارند. چنین نگاهی است که گزارشگران صداوسیما را به سمت اعلام نگرانی از مخلوط‌کردن آب با بنزین در پمپ‌های لیون و پاریس سوق داده یا تجدید همه‌پرسی استقلال اسکاتلند از انگلستان را به صدر خبرهای‌شان آورده.

به نظر می‌رسد ۴ هفته، زمان مناسبی برای ارزیابی سیاستی‌ست که نتایج‌ش بلافاصله در کف خیابان ظاهر می‌شود؛ در این چهار هفته، سه چهار رسانه فارسی‌زبان مستقر در اروپا، بیشتر از همه بیست و چند شبکه صدا و سیما و بیش از ۱۳ هزار رسانه‌ی ثبت شده‌ی داخل کشور، از اعتراض‌ها گفته‌اند، به آن جهت داده‌اند یا بهره‌برداری مطلوب خودشان را از اعتراضات کرده‌اند.

خب، این پیچ دست شماست؛ کمی بازش کنید و بگذارید رسانه‌های داخلی مجرای تخلیه خشم مردم معترض و بیان مطالبات‌شان باشند. بگذارید ما به قدر فهم خود از امنیت، به برقراری آن کمک کنیم.

بگذارید ما آزادانه کار رسانه‌ای‌مان را انجام دهیم و اگر نتوانسیم ظرف ۴ هفته، ابتکار عمل را از بی‌بی‌سی و اینترنشنال و من‌وتو بگیریم، دوباره محدودیت‌های فعلی را اعمال کنید.

بگذارید بچه‌های دهه هشتادی باور کنند که در همین آب و خاک و با رسانه‌های همین کشور و به زبان مادری، می‌توانند تندترین نقدها را به نظام اداره کشور وارد آورند و آب از آب هم تکان نمی‌خورد. بگذارید ما بلندگوی فریادهای آنان باشیم؛ چندروزی فریادهای خشم‌آلود میزنند و بعد، می توان مجاب‌شان کرد به گفت‌وگوی منطقی و مفاهمه و مصالحه.

نمی‌گوییم اعتماد کنید؛ می‌گوییم آزمایش کنید و مجال دهید. اگر نشد و نتوانستیم، پیچ محدودیت را سفت‌تر ببندید!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. برای اولین بار با اصلاحطلب ها موافقم باید تغییرات داشته باشیم فقط به آمریکا باج ندید همین

    6
    7
    1. می دونید چه طور می شه که باج نداد ! باید دولت اعتراض ها رو بشنوه و مشکل رو مسالمت آمیز حل کنه نه اینکه با برخوردهایی که الان هم خیلی سرو صدا به پا کرده بیشتر ترس به وجود بیاره ، ترس وقتی از حدی بگذره معکوس عمل می کنه.

      13
    2. نظراتشون که القا شده ی اونوریاست اعم از براندازو منافق ووطن فروشا
      حالا از تریبون ملی پخش نشده همه چی رو میندازن گردن سپاه وبسیج وهر کی که برخلافشون حرف بزنه حالا حساب کنید اگه از تربیون ملی به گوش دیگران برسه چی میشه؟ اگه کارتون بر عکس جواب داد چی؟ چه جوری جمعش میکنید؟ جواب اون عده که پیرو نظام هستندو داره وجودشون آتیش میگیره رو چی میدید ضمن اینکه همه میدونیم ومعترض هم هستیم از اقتصادو معیشت بد از رفتارها و سخنان بی تدبیر و از خیلی چیزهای دیگه و یه مسئله ی دیگه اینا هر قدمی که بر میدارن براشون پول واریز میشه اینکه میگن حرفامونو گوش بدید همش بهانه ست از اونور درس میگیرن اینستا شده محل جولانشون دیگه نه آموزش درستی هست نه مطلب درستی همه فحاشی میکنن یه نظر خلاف میدیم سریع پاک میشه

      4
      12
  2. برخورد نیروی انتظامی و اطلاعات با مردم، حتی خیلی قبل از این اعتراضات هیچ وقت درست نبوده حتی توی یه موضوع کوچیک و بی اهمیت . این همه اخم و خشم و نامهربونی با آدمهایی که هموطنتون هستن ، معلوم نیست از کدوم تربیت سرچشمه می گیره ، جامعه دینی و پلیس باید پناه مردم باشن تو هر شرایطی ولی با همه مثل دشمن رفتار می کنن که همین رفتار اوضاع رو بدتر می کنه.

    30
    2
  3. آنچه البته بجایی نرسد فریاد است. با چشم نابینا نمی توان دید و با گوش های کر نمی توان شنید. عجیب است که شما باور دارید هنوز باید حرف زد. آدمی که خودش در مقابل حرف حریف قندان پرت می کند، امروز پروژه گفت وگوی ملی را مطرح کرده است! مسخره تر از این نمی شود!!

    25
    3
  4. در این کشور یک جناح اقلیت و با تفکری خاص همه چیز را در دست گرفته و بقیه را از خود حساب نمیکند و بلکه بیگانه میپندارد!
    مشکل کشور با سانسور و بگیر و ببند و برخوردهای قهری و امنیتی و شعار هرکه با مانیست بر ماست حل نمیشود!

    14
  5. در این کشور یک جناح اقلیت و با تفکری خاص همه چیز را در دست گرفته و بقیه را از خود حساب نمیکند و بلکه بیگانه میپندارد!
    مشکل کشور با سانسور و بگیر و ببند و برخوردهای قهری و امنیتی و تفکر هرکه با مانیست بر ماست حل نمیشود!

  6. “چند روزی فریاد خشم آلود می زنند و بعد میتوان مجابشان کرد” همین یک خط کافی است تا بفهمیم که هرگز نباید عقب نشست …. تا آزادی

    12
    1
  7. اقتصادمان راکه اصلاح طلبها برباددادندمن قبلا احمق بودم حامیشان بودم فریبشان میخوردم امابوضوح عینه دیدم این اشغالهاکشوررابرهم میزنند عمدادرسال ۹۹دلار۳را۳۳و۳۴میکنند تااین حدبی ارزش کردن پول درطی ابن ۴۰سال بیسابقه بوداینحرکت کردندتانطام راساقط کنندخاین … هست محال است حلال زاده خیانت کند,نامشان اصلاح طلب هست درحالیکه والله دیدم منافقین اشوبگران هرزه های خیابانی باندشعبون بی مخ اراذل واوباش نوه های اقدس خیابانی وپاتوق تمام معاندین به اصطلاح حزب دروغین اصلاح طلب میباشدبی شرم وحیا پررو دروغگو عالمخوار مفتخور خاین واشوبگر وا قعی هستندوهرگزاعضای حزبشان محکوم نمیکنندقانومندی برای اعضا مفهوم نداردنمونه قاتل ناموس برهنه با۷تیرحکومتی وووهرگزتوسط هیچ اصلاح طلبی نجفی محکوم نشدشایسته سالاریشان ,قانونمندیشان اینگونه تعریف میشودقانومندی ,نجفی محکوم نمیشودقتل با۷تیزحکومتی حقش محسوب میشود ,,شایسته سالاری,,,اینگونه قاتلی وزیراموزش وپرورش وشهردارکلانشهر تهران میشود ووو فقط متاسفم انهادلار۳رادرسال ۹۹به ۳۴رساندندامروز از این د ولت طلبکارهستندیکسال با بایدن نتوانستندبرجامشان راامصاکنندمقصراین دولت میدانند!!!ریسی نه ,کینز چگونه دلار۳۴رادرحالیکه برجام منعقدنمیشود وتحریم هستیم را۲۰تومان کند؟؟؟ایادهه ۴۰و۵۰ که امریکادرایران بود توانست دلار۷تومان را۶تومان کند؟؟؟نیازنیست اقتصاددان باشیدفقط شعوروفهم وقوه ادراکتان سالم باشدمن همه چیزبرایتان اثبات میکنم دنبال واژه های سنگین ونا مفهوم اقتصادی میگردندتاسماراگیچ کنندبامن تنها,جمعشان مناظره کنندببینیم ملت بی غرض بی حزب سالم حلال زاده ازانهامیخندندیامن؟؟ماملت ازاحزاب متنفریم احزاب درایران یعنی پاتوق مفتخورهای هرزه وطن فروش,,,

    3
    8
    1. تو یه دروغگوی ناشی و از ساندیس خورای قهاری . حداقل اسمتو عوض میکردی بعد میگفتی اصلاحاتیم . تو یه جیره خور بدون مواحب و … که توی عمرت هنوز یه کتاب نخوندی و میای برای مردم ایران نسخه میپیچی . ایران رو تو و امثال تو با افکار پوسیده و قرون وسطاییتون به این روز انداختید . حتی زمان خاتمی و روحانی و … اینا هیچ کاره بودن و تصمیمات جای دیگه گرفته میشد . حالا دنبال مقصرید که بگید مشکلات 40 ساله و انفجار و افتضاح مدیریتی و ویرانه کامل شدن یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا تقصیر خود مردمه که خاتمی و روحانی رو انتخاب کردن؟؟؟ همین حرفای آدمای بی مغزی مثل شماست که مردم رو … ثابت قدم تر و منافقین و اینتر نشنال رو خوشحال تر میکنه . انسانهای جاهل مقدس مآب

  8. دیگه دیره دیگه دیره
    خشم مردم دامن گیره
    فکر مردم دیگه درگیره
    از روزای پیش رو که دل گیره
    کار از کار دیگه گذشته
    فرصتات همه سوخته
    قلب و روح مردم دیگه آزرده
    شده خشم فروخورده
    که به نهایت انفجار دیگه رسیده
    دیگه دیره دیگه دیره

    17
    5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا