خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دوام حکومت اعتماد می‌خواهد

مهدی یزدانیان در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «دوام حکومت اعتماد می‌خواهد» نوشت:

۱- دو ماه بعد از پیروزی انقلاب و در روزهای ۱۱ و ۱۲ فروردین همه پرسی درباره انتخاب نوع حکومت برگزار شد. جمهوری اسلامی آری یا خیر؟ اکثریت قریب به اتفاق جامعه در همه پرسی شرکت نمودند و ۹۸ و دو دهم درصد واجدین شرایط به جمهوری اسلامی رای دادند. می توان گفت اکثریت به امام اعتماد و بلکه اعتقاد داشته و به نظر ایشان رای دادند
دوران جنگ نیز اعتقاد زایدالوصف جامعه به امام را نمایش می دهد. با رحلت امام، تمام ایران عزادار می شود. گویا ایران یتیم شده است. اما طولی نمی کشد که رهبری جوان که سابقه ریاست جمهوری دارد توسط خبرگان انتخاب شده و جامعه رخت غم را از تن بیرون می کند.

۲- در اعتراضات اخیر از بعضی تجمعات، شعارهای سخیف و گاهی رکیک علیه رهبری شنیده می شد. مطمئنا بیشتر معترضان با این حرکت مخالف بوده و به همین خاطر راهشان را جدا کرده و سکوت اختیار کردند. ولی مسلم است که ارادت به مجموعه حاکمیت به آن غلظت دهه اول انقلاب نیست. چرا اعتماد مردم به حاکمیت سیر نزولی دارد؟ قطعا تبلیغات شبکه های معاند موثر است. ولی عملکرد مثبت مسئولین می تواند آن تبلیغات را خنثی کند. کسی هم منکر خدمات مسئولین نیست. ولی برای افزایش اعتماد مردم به حاکمیت

الف؛ باید بین جامعه و حاکمیت گفتگوی شفاف برقرار باشد. مردم باید در جریان امور باشند. وقتی راه انتقاد و اعتراض مردم به مسئولین سد شود، این انتقادها به شب نشینی و دورهمی راه می یابد. آنگاه روز به روز بر نارضایتی ها افزوده می شود. مردم وقتی به سراغ شبکه های خارجی می روند که در شبکه های داخلی اخبار سانسور شود.

ب؛ تمام سلایق سیاسی که به قانون اساسی التزام دارند، فرصت حضور در انتخابات را داشته باشند.

ج؛ آزادی به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی احیا شود و مردم بدون لکنت انتقادشان را بیان کنند. آزادی اعتراضات و تجمعات مانع انباشته شدن خشم جامعه می شود.

د؛ از نخبگان برای حضور در قدرت باید دعوت شود و به رای آنها عمل شود؛ احزاب قوی متشکل از بطن جامعه، نقش مهمی در بازسازی اعتماد مردم به حاکمیت دارند.

قوه قضائیه مستقل و تسریع در رسیدگی عادلانه به شکایات مردم؛ اینها تنها بخشی از اقداماتی است که در راستای اعتماد سازی جامعه به حاکمیت باید عملی شود. در تاریخ انقلاب شاهد بودیم هر گاه مردم به حاکمیت اعتماد داشتند حماسه آفریدند. ان‌شاءالله که اعتراضات اخیر تلنگری برای مسئولین باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تا زمانی که ” کسی منکر خدمات مسئولین نیست ” در به همین پاشنه میچرخد . البته که منکر خدمات مسئولین نبودن هم منافع خود را دارد !

  2. اگه ممکنه در مورد منابع، درامدها و ثروت ایران و نیز خدمت مسئولین مطلب بذارین ببینم چه خدماتی کردن.
    چرا انقد محافظه کارانه حرف میزنین؟ اگه از گفتن حق و حقیقت میترسین دلیلی نداره رسانه ایجاد کنین یا مطلب بذارین

    6
    1
    1. من در یکی از شهرهای جنوبی زندگی می کنم. دولت روحانی در عرض ۳ سال ۱۰۰ روستا و تقریبا ۲۰۰۰خانوار رو گاز رسانی کرد. اصلا معجزه بود. وامهای تعمیر مسکن. دوست عزیزم. بایدن گفته به مردم ایران کمک می کنیم .یکی از شعرای افغانستانی پاسخ داده آمریکا با همین وعده افغانستان رو نابود کرد

      2
      2
  3. … و این تجار نامرغوب و مدیران فاسد رو به سلابه میکشیدند مملکت درست میشد البته نون تو اختلاس و دزدیه نون تو همه چی هست الی رفاه

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا