خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابطحی: احساس قهرمانی نکنید!

سید محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر سیدمحمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری، در یادداشتی تلگرامی نوشت:

وقتی خبردار شدم توی این روزهای سخت، مادر دوست عزیزم عباس عبدی درگذشته است به او تلفن زدم. تسلیت گفتم. آدرس مسجد را پرسیدم. گفت روبروی خوابگاه دانشگاه. مرکز شلوغ پلوغی دو طرفه. باید مراقب باشی. احتمالا تو رو که بشناسند دو طرف می‌خواهند عمامه پرانی کنند. کمی در تلفن صحبت سیاست شد. اینکه آقای عبدی گفته بود اصلاح طلب‌ها چون خط مشی اصلاح طلبی عدول کرده‌اند، پایگاهشان ضعیف شده. دلیلش را مسیر غیر اصلاح طلبانه ۸۸ می‌دانست.

خدا رحمت مادر عباس آقای عبدی، دوست دیرین و روزنامه نگار همیشه نو گو. هر کسی از دور و نزدیک دستی بر رسانه داشت آمده بود.

بیرون در گعده بود. می‌خواستم با علی ربیعی حرف بزنم دستش در دست دو جوان بود. گفت چیزی نگی، یکیشان تسنیم است و دیگری فارس! بعد کشیدمش کنار و حرف زدیم. در مورد حوادث تلخ اخیر. از یکی دیگر از مسئولان سابق آمار تقسیم شده‌ای از گرایشات و دلایل اعتراضات دستگیرشدگان را شنیدم عجیب بود. کاش منتشر شود. عبرت آموز بود برای خشونت خواهان.

وقت خدا حافظی یکی از روزنامه نگاران با مزه گفت؛ به من به عنوان تنها آخوند جمع گفت، حیف که عمامه شما را پرت کنیم، حکومت جایزه هم می‌دهد به ما والا خیلی این عمامه تحریک آمیزه. خندیدم گفتم شما زورتان به عمامه پیرمردآخوندی می‌رسد که بی‌تقصیرترین آدم محله‌شان هست و نون و ماستش را خودش می‌خورد. احساس قهرمانی نکنید. مَثّل شما هم مَثَل کسانی است که زورشان به مهسا امینی رسیده است.

برای روح مادر عباس عبدی صلواتی بفرستید

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. اینکه گفته ای زور تان به مهسا امینی رسیده عجیب است.
    شما مهسا را در کنار طلبه جوان علی وردی بگذارید.
    این یکی قانون شکنی کرده و از سوی نیروهای قانون دستگیر شده
    آن یکی از سوی افرادی که قانون را زیر لگد گرفته اغتشاش می کند.
    این یکی(مهسا) خودش در مقر پلیس بخاطر بیماری‌های زمینه ای فوت کرده
    آن یکی(علی وردی) زیر ضربات چاقو و مشت و لگد بعد از کلی زجر و شکنجه جان سپرده
    چرا خون مهسا رنگین تر از خون علی است؟

  2. آقای ابطحی مگر احساس قهرمانی که حکومت ایران میکند، بر چه اساسی است: ضعیفترین بدکار رامیگیرد، ضعیف ترین دزد را تنبه میکند، یقه ضعیف ترین اختلاسگر را میگیرد، به بدبخت ترین کشورها انقلاب صادر میکند ، با ناتوان ترین آدمها و کشورها میجنگد و … مردم هم دستشان بیشتر از این به کسانی که مدعی حکومت علی هستند نمی رسد. نه اینکه کار خوبی میکنند، ابدا، آنها هم ایرانی هستند و یا دچارمشکلات ما هستند یا از آن بهره میبرند، من حتی به بهره بردن آنها هم اعتراض ندارم، بلکه نباید به آنها بهره داده شود. در عین حال وقتی در دورانی جوانی مشهده میکردم که هر لباس روحانی پوشی برای هر اقدام خلافی – درست یا نادرست – بیانیه میداد و متن این بیانیه ها چندین و چند جلد کتاب شده است، چرا حالا بالاترین مقامات دینی صدایشان در نمی آید،بهره میبرند یا به آنها بهره داده می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا