خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جرم انگاری بستن مغازه

اعتماد نوشت: روز ۱۳ آذر بود كه صفحه رسمي گالري جواهرات نور كه علي دايي آن را بنيانگذاري كرده است در استوري اينستاگرامش نوشت: گالري نور در تاريخ‌هاي ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذرماه تعطيل است. همچنين رستوران 10 forever نيز چنين متني را به اشتراك گذاشت. 

ظهر روز گذشته خبرگزاري فارس نوشت: «خبرنگار انتظامي خبرگزاري فارس كسب اطلاع كرد كه رستوران و مغازه جواهرفروشي علي دايي پلمب شد. دايي در همراهي با فراخوان ضدانقلاب اعلام كرده بود كه فروشگاه‌ها‌يش در روزهاي ۱۴ الي ۱۶ آذرماه تعطيل است.»
فارس در ادامه نوشت: دايي در مورد اسرا پناهي دانش‌آموز اردبيلي هم دروغ گفته بود، اما هرگز اشتباهش را اصلاح نكرد. 
صفحه اينستاگرام خبرگزاري فارس نيز با انتشار تصويري از علي دايي در حالتي كه انگار گريه مي‌كند (عكسي مربوط به دوران مربيگري دايي) نوشت: مكافات عمل و توضيح داد كه مجموعه‌هاي متعلق به دايي پلمب شده‌اند. 
انتشار اين خبر باعث شد رسانه‌هاي اصولگرا با بازنشر خبر پلمب مجموعه‌هاي دايي به او حمله كنند. البته اين حمله قبل از حتي بسته شدن مغازه‌ها آغاز شده بود. روزنامه ايران كه متعلق به دولت است در شماره روز دوشنبه خود با انتساب عناويني همچون «مرفه بي‌درد» يا «كاخ‌نشين» به دايي و اين ادعا كه زن و فرزند او در انگليس گروگان هستند در مورد او نوشته بود: «كاخ‌نشينان چه غم دارند كه معيشت مردم به دست‌انداز بيفتد، يا اموال عمومي و خصوصي خسارت ببيند. مهم اين است كه اغلب مرفهين بي‌درد، آن طرف مرز تابعيت دارند و اگر هم دل‌شان آنجا نباشد -كه اغلب هست- زن و فرزندشان، آن طرف گروگانند.» اين روزنامه در ادامه نوشت: دايي كسي است كه وجدان خود را كشته و حيثيت خود را براي يك برگ تابعيت و مشتي دلار و يورو فروخته است. البته در متن روزنامه ايران اسمي از دايي آورده نشده بود، اما با توجه به كدها همه از جمله رسانه‌ها و مخاطبين متوجه شدند كه منظور علي دايي است.  عصر ديروز دو رييس صنف طلا و جواهرات و رستوران‌داران تهران در مورد پلمب مجموعه‌هاي علي دايي اظهار بي‌اطلاعي كردند. اين در حالي است كه طبق قانون پلمب مجموعه صنفي بايد اتحاديه در جريان قرار بگيرد. 
كيومرث اميريان، رييس اتحاديه طلا و جواهر شميرانات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي ايلنا درباره پلمب طلافروشي متعلق به «علي دايي» اظهار داشت: «در اين باره اطلاعي ندارم و به اتحاديه اطلاعي داده نشده‌ است.» وي ادامه داد: «اين يك موضوع انتظامي است و ارتباطي با اتحاديه طلا و جواهر ندارد.»
همچنين سيد علي‌اصغر ميرابراهيمي، رييس اتحاديه دارندگان رستوران و سلف سرويس در گفت‌وگو با ايلنا در پاسخ به اين پرسش كه آيا اتحاديه در جريان پلمب شدن رستوران علي دايي است؟ گفت: «اتحاديه در جريان پلمب شدن اين واحد نيست و نامه‌اي براي پلمب كردن اين واحد از سوي اماكن دريافت نكرديم.» وي افزود: «اين در حالي است كه براي پلمب كردن يك واحد صنفي بايد اتحاديه در جريان قرار بگيرد، چراكه ما مرجع قانوني هستيم.» با اين حال ساعتي بعد مركز رسانه قوه قضاييه اعلام كرد: «دستور قضايي براي پلمب گالري جواهرآلات نور واقع در مجتمع روماسنتر صادر شد.» مركز رسانه قوه قضاييه نوشت: «در پي همراهي با گروه‌هاي ضدانقلاب در فضاي مجازي در راستاي اخلال در آرامش و كسب و كار بازار، دستور قضايي براي پلمب گالري جواهرآلات نور واقع در مجتمع روماسنتر صادر شد.»
انتشار خبر بسته شدن مجموعه‌هاي مربوط به علي دايي و حملاتي كه در رسانه‌هاي اصولگرا به علي دايي صورت گرفت واكنش‌هاي زيادي را در شبكه‌هاي اجتماعي به دنبال داشت. عده‌اي در واكنش به مطلب روزنامه ايران كه نوشته بود دايي براي مشتي دلار و يورو شرفش را فروخته به ثروت دايي كه تماما حاصل دسترنج خودش بوده، اشاره كردند و در واكنش به اينكه او كاخ‌نشيني است كه از درد مردم بي‌اطلاع است انبوهي از كارهاي خير علي دايي از جمله آزاد كردن زندانيان و پرداخت ديه و ايجاد اشتغال براي جوانان اين كشور را يادآور شدند. يكي از واكنش‌ها كه بازخورد زيادي در فضاي مجازي داشت پست رضا رشيدپور، مجري صداوسيما بود كه نوشت: «رستوران و جواهرفروشي علي دايي پلمب شد. دقت كنيد. كسي كسب و كار شخصي خودش را تعطيل كرده. ملك خودش بوده. سرمايه خودش بوده. گفته كه چند روز كار نمي‌كنم. خواسته اعتراضي بكنه اصلا. كدام قانون مي‌گويد كه بايد مجازات بشود؟ اصلا بفرماييد اعتراض قابل قبول براي شما كه آن را بشنويد و فهم كنيد و مجازات نكنيد دقيقا چه شكلي است؟ آدم متحير مي‌ماند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مخلص علی آقا و افتخاراتش هم هستیم و ایشان حق داره مغازه ها و مال و املاکش رو تعطیل کنه ولی آخه چرا فقط این سه روزی که مصی جون اعلام کرده ! قبول کنیم یه شیطنتی هست دیگه.

  2. بیخودی از علی دایی حمایت نکنید. اشتباه کرده مثل بقیه باید تنبیه شود پول و پارتی نتیجه نمی دهد ادب و وطن پرستی و اسلامیت خوب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا