خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حل بخشی از معمای جانباختگان اعتراضات ۱۴۰۱ و ابهامی تازه

انصاف نیوز: معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور دولت سیزدهم در تازه‌ترین اظهارات خود پیرامون جانباختگان اعتراضات ۱۴۰۱ اعلام کرده است که ۲۵ نفر در «پروژه‌ی کشته‌سازی» جان خود را از دست داده‌اند و تعداد «شهدای امنیت» نیز ۵۳ نفر است.

روز دوازدهم آذر ۱۴۰۱ شورای امنیت کشور با صدور بیانیه‌ای تعداد جانباختگان اعتراضات و ناآرامی‌های اخیر در کشور را «بالغ بر ۲۰۰ نفر» اعلام کرد. بر اساس آن بیانیه جانباختگان در دسته‌های «شهدای امنیت»، «شهدای مردمی در اقدامات تروریستی»، «افراد بی گناه قربانی پروژه کشته‌سازی»، «مردم بی گناه که در شرایط به هم­ ریختگی امنیتی جان باخته‌­اند»، «اغتشاشگران» و «عناصر ضدانقلاب مسلح عضو گروهک‌­های تجزیه‌طلب» تفکیک شده‌اند.

در بیانیه‌ی شورای امنیت کشور خبری در مورد تعداد افراد جانباخته در هر یک از دسته‌ها موجود نبود اما با توجه به اظهارات تازه‌ی معاون وزیر کشور آمار جانباختگان دو دسته‌ی «شهدای امنیت» و «افراد بی گناه قربانی پروژه‌ی کشته‌سازی» مشخص شده است.

سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور دولت سیزدهم در گفت‌وگو با خبرگزاری اصولگرای فارس گفت: در طول مدت بیش از ۷۰ روز اغتشاشات نزدیک به ۵۳ نفر شهید مدافع امنیت تقدیم نظام و انقلاب شد.

آقای میراحمدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تعداد جانباختگان آنچه «کشته‌سازی» می‌خواند نیز اشاره کرد و گفت: اغتشاشگران و گروه‌های ضد انقلاب مسلح ۲۵ نفر از مردم بی گناه ما را با سلاح‌های گرم یا سرد فقط به خاطر کشته‌سازی به شهادت رساندند

با توجه به اظهارات این مقام ارشد وزارت کشور دولت سیزدهم و همچنین بیانیه‌ی ۱۲ آذر شورای امنیت کشور تعداد جانباختگانی که در دسته‌های «مردم بی گناه که در شرایط به هم­ ریختگی امنیتی جان باخته‌­اند»، «اغتشاشگران» و «عناصر ضدانقلاب مسلح عضو گروهک‌­های تجزیه‌طلب» قرار می‌گیرند بالغ بر ۱۲۲ نفر خواهد بود.

ابهام تازه‌ در آمار جانباختگان اعتراضات و ناآرامی‌های سه ماه اخیر در آنجاست که مقامات سیاسی، نظامی، امنیتی و انتظامی کشور از آغاز اعتراضات تا کنون بر عدم به کارگیری سلاح جنگی از سوی ماموران تاکید داشته‌اند و مشخص نیست که این بالغ بر ۱۲۲ نفر چگونه بدون استفاده از سلاح جنگی جان خود را از دست داده‌اند؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هرچقدر از اعدامها عصبانی بشن ، تعدادشون بیشتر نمیشه. همونقدر اندک هستند.
    بیشتر مردم ایران راضی به آشوب و بلوا نیستند و در آشوبها و اغتشاشات شرکت نمی کنند.
    اونها قاتل بسیجیها بودند و حقشون هست که اعدام بشن. این اعدامها دفاع از مظلوم هست. درکنار این اعدامها باید کار فرهنگی و ترویج شهدای امنیت بشه،زندگیشون و اهدافشون روایت بشه. براشون سرود ساخته بشه و نگذاریم شهدای امنیت به فراموشی سپرده بشن.
    اگر فراموش بشن باختیم.

    2
    9
  2. پشت درهای بسته ی سازمان صدا و سیما و سینماها ، اینقدر جوانهای بااستعداد و شایسته و صالح و نجیب وجود دارند ، که منتظر فرصتی هسستند برای بروز استعدادهاشون.

    تا دیر نشده این جوانهای بالیاقت و بااستعداد رو جایگزین این دولیبریتی های غربگدا و بی اصالت و قدرناشناس کنید . تا هنر و سینمای ما همچنان پررونق باقی بمونه.

    دیگه نیازی نداریم به اون دولیبریتیهای پیرشده و بی هویت و ندید بدید .

    از فیلمنامه نویس های متعهد بازبانی شیرین در تجلیل شهدا و انقلاب استفاده کنید.

  3. من از شخص‌خاصی حمایت نمیکنم ولی چرا … خوب این به اون در هر عملی عکس العملی دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا