خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تقاضای مهدی نصیری از آیت الله سیستانی: برای ایران کاری کنید!

مهدی نصیری، مدیر مسئول سابق روزنامه‌ی کیهان در یادداشتی تلگرامی نوشت:

آیت الله سید علی سیستانی در زمره یکی از روشن بین ترین عالمان دینی و مراجع تقلید شیعه در تاریخ معاصر است. او با تدبیری شگفت و با کمترین مداخله در امور سیاسی و حکومتی کشورعراق توانست نقشی نجات بخش و ثبات آفرین در عراق ملتهب پس از سقوط صدام و حزب سرکوبگر بعث داشته باشد. فتوای تاریخی او برای جهاد با هجوم داعش به عراق و حمایت پیوسته از پروسه مردم سالاری و انتخابات آزاد، در زمره خدمات سیستانی به جامعه در حال صیرورت و تکامل عراق است.

او بارها از اقلیت سنی عراق و دیگر مذاهب عراق با تعبیر «انفسنا» (خود ما) یاد کرده و علی رغم قدرت فوق العاده مذهبی و مردمی اش، هرگز در صدد تحمیل هیچ امر دینی و حکم شرعی خارج از چارچوب مجلس و پارلمان عراق ـ که مرکز قدرت سیاسی ست ـ بر نیامده و هرگز سخن از حجاب اجباری حتی در شهرهای مقدسی چون نجف و کربلا نگفته است. هیچ کس در عراق به خاطر اهانت به سیستانی محاکمه نشده است‌. دیدار او با پاپ در سال 1399 همه جهان را متوجه حوزه علمیه نجف و مرجعیت شیعه در این شهر مقدس کرد.

در کنار این همه، آیت الله سیستانی میلیونها مقلد در ایران دارد، ضمن آن که خود ایرانی و از خطه سیستان و خراسان است و از همین رو جا دارد از این فقیه روشن بین تقاضا کنیم به هر نحو که مصلحت می‌داند و با همه ملاحظاتی که در مورد کشور عراق و نفوذ نظامی ایران در این کشور و رابطه ایران و عراق دارد، اقدام و حرکتی مصلحانه در مورد حوادث تلخ سه ماهه اخیر ایران انجام دهد و از نفوذ معنوی خود برای توقف چرخه خشونت و سرکوب مردم و جوانان معترض در خیابانها و دانشگاهها و دردناک‌تر از همه روند آغاز شده اعدام برخی دستگیرشدگان که می تواند به ابعاد خشونتها دامن بزند، استفاده کند.

باید به عنوان یک فرد حوزوی به آیت الله سیستانی عرض کنم که گرد سکوتی بسیار زیانبار و مهلک برای حیثیت و آبروی روحانیت شیعه در ایران بر سر حوزه قم و دیگر حوزه‌های علمیه ایران ـ که پس از انقلاب به سرعت از استقلال و حریت فاصله گرفته و در اختیار منویات حکومت قرار گرفتند ـ پاشیده شده و این خوف وجود دارد که اگر این روند حکمرانی فقر و فلاکت و فساد آفرین همراه با فاصله گیری روزافزون از جمهوریت و خواست و اراده مردم و بدتر از همه سرکوب‌های خونین و دستگیری‌های گسترده ادامه پیدا کند، در آینده نه از روحانیت نشان قابل اعتنایی بماند و نه از حوزه‌های علمیه‌‌. ‌

تمام ارزش روحانیت شیعه به استقلال و در کنار مردم بودن است، همان چیزی که امروز روحانیت شیعه درعراق تحت زعامت حضرتعالی بدان مفتخر است اما این مزیت تاریخی و انحصاری روحانیت در ایران در معرض نابودی تمام عیار قرار گرفته است.

حضرت آیت الله! اطلاع دقیق شما از اوضاع و تحولات ایران همیشه زبانزد بوده و از همین رو انتظار می رود در باره ایران و مردم ایران و آینده ایران کاری بکنید. مکاتبات و پیغامها و درخواستهای نخبگان و مراجع و چهره های سرشناس سیاسی داخل ایران با راس هرم قدرت. تاثیری در اصلاح امور نداشته، اما شاید قلمی و سخنی و قدمی از شما اثری داشته باشد و چونان تلنگری اهالی قدرت را از خواب
بیدار و به اندیشه کردن برای اصلاح امور وادار کند.

والامر الیکم

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آدم … !

    آیت الله العظمی سیستانی ادام الله ظله الشریف بعنوان یک مرجع والا گهر تقلید شیعه و سید بزرگوار برای همه ی ما محترم و عزیز بوده و در این حقیقت نیز کمترین تردیدی وجود ندارد. اما مگر انقلاب و نظام اسلامی و کشور، رهبر و مقتدای بصیر و اگاهی چون حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ادام الله ظله الوارف ندارد که شما دست به دامن دیگر آقایان می شوید تا برای ایران کاری بکنند؟. افراد … و دو رویی چون تو اگر دست از این خباثتها و نفاق پلید خود بردارند ایران خود به خود درست و آباد خواهد شد و نیازی به حضور و ایفای نقش دیگر بزرگواران نخواهد بود. خود آقایان مورد التجا و التماس شما در مواقع اضطرار و به مخاطره افتادن کشور شان، دست به دامان ایران عزیز و رهبر فرزانه و سلحشوران خدامحوری چون قاسم سلیمانی می شوند و از آنها استمداد می طلبند آن وقت شما دارید ریاکارانه و منافقانه به رهبر و پیشوای عالیقدر خود بی توجهی کرده و از سایر حضرات کمک و استمداد می جوئید؟.

    26
    29
    1. آیت الله سیستانی با درخواست سردار سلیمانی فتوای جهاد دادند. در ضمن ایشان برای حل مشکل انتخابات عراق از مراجع خارجی درخواست پادرمیانی کردند جناب نصیری

      14
      8

  2. فقط برای ثبت در تاریخ خوب است که آقای نصیری دغدغه حفظ دین در ایران را داشته اند

    10
    11
    1. ایشان مصداق بارز افراط و تفریط هستند. دغدغه دین دارند ولی می فرمایند که حجاب آزاد باشه ولی نمی گویند که چطور کنترل بشه که منجر به برهنگی نشه

      12
      6
  3. علمای گران قدر داخلی این زحمت را به خودشان بدهند.
    شما که ایرانی های عزیز را میشناسید. فردا هزاران انگ و تهمت را به ایشان نسبت می دهند. بنده به عنوان یک ایرانی درخواست دارم که ایشان وارد بازی بعضی ها نشوند!
    در ایران خودمان کم نداریم! آقایان روحانی پا پیش بگذارند! دفاع از اسلام فقط به حرف زدن است؟
    این خود آزمون و محکی است برای التزام روحانیون به اسلام، شیعه و آرمان‌هایشان! فقط به حرف زدن که نیست آقایان

    1
    1
  4. امیدوارم اهل حوزه ایران ، نگرانی های موجود در این پیام را دریایند و از سکوت در مقابل مسائل و مصائب سنگینی که مردم ایران گرفتار آنها شده اند ، دست بردارند و برای یاری مردم و ارزشهای انسانی مشترک ، هر چه زودتر اقدام کنند . اگر آقای سیستانی نیز پاسخ مناسبی به این درخواست بدهند ( علیرغم ملاحظاتی که دارند ) نیز بنظرم موثر و شایسته ی قدرشناسی خواهد بود .

    5
    5
  5. سلام علیکم
    جناب آقای نصیری
    تذکر: این مقال در مقام نفی مشکلات یا عدم اهتمام به رفع مشکلات به نحو احسن و مقتضی نیست بلکه در صدد بررسی مختصر موضوع و پیشنهاد جنابعالی است(دقت شود)
    با عنایت به جایگاه رفیع و فعال حضرت آیت الله سیستانی «سلمه الله» در جهان اسلام به ویژه در امورات عراق که جای انکار نیست اما احتمالا با اندکی بررسی و تدقیق در امورات ایران اسلامی و عراق به نظر می رسد متوجه خواهید شد که اگر ایشان هم در ایران اسلامی در جایگاه مقام معظم رهبری مستقر بودند دشمنان خارجی و داخلی جاده صاف کن اجنبی ؛ برای آیت الله سیستانی نیز مشکل ایجاد می کردند چرا که دعوای ما سر استقرارحق و نفی باطل به نحو مقتضی است که زندگی و برنامه های طیف قابل توجهی از این مخالفان (خارجی و داخلی) لجوج ، ظلوم،کفور،حریص.هلوع و… از بحرانها تامین می شود لا غیر و نهایتا شکست جبهه حق و مقاومت بنابر این پیشنهاد می شود این وقایع حادث شده را فقط ننگریم بلکه علل موجده و موجبه را پیگیر باشیم که چه عواملی و چگونه در ظهور و وقوع این حوادث موثر بودند و هستند در صورتی که مسئولین صدیق و خدوم و ناصح بیننا و بین الله چنان که شواهد نشان می دهند پیگیر و در صدد رفع مشکلات هستند و رهنمودهای لازم را ارائه می دهند اما چه می شود کرد که وقایع صدر اسلام را می توان در این وقایع مشاهده و لمس نمود که طیف معتنابهی از طرفداران و حامیان حق چنان که لازم است و شاید و باید قدم در میدان نمی گذارند- نومن ببعضه و نکفر ببعضه – بلکه فقط منتظر ظهور حضرت هستند که حضرت بایستی در صدد جبران و رفع تخریبها و تقصیرات و… برخی منتظران باشد و چه بسا اگر شرایط مقتضی باشد بعید نباشد مانند بنی اسرائیل در قبال حضرت موسی ع ناظر منفعل و خواستار تامین منافع دنیوی مورد نظر آنها از سوی پیامبر الهی هستند و چنان که بنی اسرائیل دیدند برخی ها با بت پرستی دارای عیش و نوش هستند از نبی و رسول الهی خواستند که اصول و موازین الهی را کنار گذاشته(زبان حال) تاهمانند آنها دارای چنان بتی باشند و… که الان کمیت بتها به مراتب متنوع و بیشتر است .
    نتیجه: امام علی علیه السلام فرمود:
    لیسَ الْعاقِلُ مَنْ یَعرِفُ الْخَیرَ مِنَ الشَرَّ ـ وَلکِنُّ العاقِلَ مَن یَعْرِفُ خَیْرَ الشَّرَّینِ: کسی که خیر را از شر تشخیص می‌دهد عاقل نیست، بلکه عاقل کسی است که بهترین را از میان دو بد می‌شناسد.(عاقل، آن نيست كه خوب را از بد تشخيص دهد. عاقل، كسى است كه از ميان دو بد،آن را كه ضررش كمتر است، بشناسد) فرازهای اولیه دعای کمیل که طلب غفران از ذنوب است چه پیامهایی می توانند داشته باشند؟ مگر معصوم علیه السلام العیاذبالله تعالی؛ اهل گناه بود؟ بلکه چنین متصور است منظور از پیامدهای حاصله از قبل عملکرد حق مدارانه حضرت و عدم همراهی و همسویی عموم مردم(نه همه) با حضرت بود لاغیر که جامعه اسلامی را مع الاسف دچار تضرر و خسران نمود.
    پس لازم است اقتضائات و شرایط را هم ملاحظه نماییم و ما نیز در حد توانمان رهروان حق را در هر لباسی حمایت و اهل باطل را در هر لباس و موقعیتی منکر عملی باشیم. ان شاءالله تعالی
    موفق باشید.1402.01.09

    1
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا