خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«احمدی‌نژادی‌ها حس خطر کرده‌اند»

آسیه توحیدنژاد، انصاف نیوز: احمدی‌نژاد کجاست؟ او که در همه‌ی بزنگاه‌های کشور اعلام موضع کرده و حتی مواضع تندی هم داشته چرا حالا حرفی نمی‌زند؟! این‌ها سوالاتی هستند که احتمالا برای همه‌ی ما پیش آمده است. برای پاسخ به این قسم سوالات انصاف نیوز با عباس امیری‌فر، از چهره‌های اصولگرای سابقا نزدیک به احمدی‌نژاد که مورد جفای او و تیمش نیز قرار گرفته است، مصاحبه‌ای داشته است.

انصاف نیوز: احمدی‌نژاد «الآن» کجاست؟

امیری فر: من چند سالی هست که ارتباطی ندارم ولی می‌دانم بعد از اینکه منتظر بود حصر نشود و حکمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بگیرد با نیروهایش صحبت کرد که به هیچ‌وجه موضع‌گیری نکنند. در فتنه‌ی اخیر هم ظاهرا به نیروهایش گفته است که نه به نفع نظام و نه علیه نظام موضع‌گیری نکنند.

به نظر من این‌ها فکر می‌‌کنند در دوره‌ی بعدی ریاست جمهوری و یا در مقدمه‌ی آن یعنی مجلس فضا برای آن‌ها مناسب است که به عرصه‌ی انتخابات بیایند.

انصاف نیوز: منظور شما این است که برای حذف نشدن یا  از دست ندادن موقعیت فعلی‌شان در مجمع این رویه را در پیش گرفته‌اند؟

بله این درواقع پولتیک سیاسی آن‌ها است والا که کلا اعتقادی به نظام و رهبری ندارند. تحلیل من این است که برای انتخابات برنامه دارند؛ برای انتخابات مجلس چراغ خاموش برنامه دارند و برای ریاست جمهوری هم می‌خواهند با تمام قوا وارد شوند. تحلیلشان این است که این دولت شکست خواهد خورد.

انصاف نیوز: به نظر شما اگر در این شرایط احمدی‌نژادی‌ها از طرف خاصی در این اعتراضات طرفداری می‌کردند؛ طرفداران بیشتری جذب نمی‌کردند؟

خیر، اتفاقا اغتشاشگران هم به این‌ها حمله می‌کردند چون کم‌و‌بیش از همین افراد می‌شنویم که آقای احمدی‌نژاد را هم باعث وضع فعلی می‌دانند. دولت بهار و افراد مربوطش چون بیشتر در دسترس هستند و هیچ حمایتی هم از جانب نظام ندارند از اینکه در این شرایط ورود کنند احساس خطر کرده‌اند که مبادا سراغ این‌ها بیایند؛ این‌ها را ترور کنند و با این‌ها برخورد کنند. این احساس خطر را کرده‌اند که شاید به محل کار این‌ها در ولنجک یا منزل ایشان در نارمک هجوم بیاورند.

اصلاح‌طلبان هم با وجود انتقادات بسیاری که به نظام داشتند وقتی دیدند اغتشاشگران می‌خواهند همه چیز را زیر سوال ببرند آن‌ها هم در برابر آشوب‌ها موضع گرفتند.

بنابراین خیر، باعث جذب طرفدار نمی‌شده و چه بسا علیه این‌ها موضع می‌‌گرفتند و به ضررشان تمام می‌شد.

انصاف نیوز: باتوجه به سابقه‌ی نزدیکی و همکاری‌‌ای که با آقای احمدی‌نژاد و مجموعه‌ی مربوط به ایشان داشته‌اید به نظر شما در حال حاضر نسبت به شیوه‌ی برخورد با معترضا چه نظری دارند؟

این‌ها منتظرند این آشوب‌ها تمام شود تا مواضعشان را اعلام کنند و روی موج سوار شوند. بخشی از اصلاح‌طلبان هم کاری شبیه به این می‌کنند. از آنجا که انتخابات مجلس نزدیک است هرکسی حرفی می‌زند یا انتقادی می‌کند تا بخشی از معترضین را به خود جذب کند و بتواند در انتخابات نقش‌آفرینی کند. آقای احمدی‌نژاد و تیمشان هم با پایان این آشوب‌ها ،که پایگاه خبری شما هم در گزارشی به آن اشاره کرده بود، دنبال چنین مفری هستند. پیش‌بینی من این است که این‌ها درمورد طرح‌هایی مثل مسكن مهر يا سهام عدالت كه در دولت رئيسی ادامه داشته خواهند گفت كه اين‌ها را ما شروع كرده‌ايم؛ يعنی می‌خواهند كه دوباره احيا شوند. تصور درون‌گروهی آقای احمدی‌نژاد و اطرافيانش اين است كه مردم ديگر نه به اصلاح‌طلب و نه به اصولگرا گرايش پیدا نمی‌كنند و یک گروه سومی می‌خواهند؛ ما همان گروه سوم هستيم لذا مردم سراغ ما می‌آيند. البته من بعید می‌دانم چنين اتفاقی بيافتد؛ شايد گروه سومی تشكيل شود اما اين‌ها نخواهند بود. عملکرد این‌ها را نه اصلاح‌طلب قبول دارد و نه اصولگرا. به اصولگرایان هم این‌ها تا اندازه‌ای خیانت کردند فی‌المثل خود من که اینقدر در دستگاه این‌ها زحمت کشیدم تا اظهارنظری کردم از من شکایت کردند. احمدی‌نزاد علیه من در دادگاه ویژه شکایت کرد که الحمدالله تبرئه شدم. به این ترتیب من بعید می‌دانم این‌ها اقبالی داشته باشند.

انصاف نیوز: من توضیحی راجع به آن گزارش انصاف اضافه کنم؛ در متن آن گزارش آمده است که مشخص نیست آیا این آرامش حال حاضر خیابان آتش زیر خاکستر است یا خیر و آینده‌ی این آرامش خیابان چه خواهد بود.

من فکر نمی‌کنم چنین باشد. این آشوب‌ها البته حسنی هم داشت. عده‌ای از لانه‌هایشان بیرون آمدند برای مثال هزینه و کاری که نظام برای هنرمندان یا فوتبالیست‌ها خرج کرد. عده‌ای هم تذکر می‌دادند كه اين‌ها روزی برای ما شاخ می‌شوند! نظام بايد به افرادی برگردد كه واقعا دلسوز و متعهدند و سرمايه‌ی خود را برای آن‌ها صرف كند.

تحليل من اين است كه نارضايتی‌های فعلی مربوط به گرانی و تورم است. طبيعی است كه اگر بخواهند اصلاح اقتصادی كنند مسئله بنزين است. دولت آقای روحانی زير بار نرفت اما آقای رئيسي می‌گفت اين هنر ايشان است كه اصلاح اقتصادی كنند. كار مهم ديگری هم هست كه ايشان بايد انجام دهد و آن هم اصلاح قيمت انرژی است که هیچ همخوانی‌ای با جهان ندارد. ایجاد نارضایتی به دنبال این اتفاقات طبیعی است اما اگر مردم را توجیه کنند و یا به قشر کارگر و کارمند باتوجه به قیمت دلار به نحوی کمک کنند به نظر من قابل کنترل است. علاوه بر این نظام ما به قدری ریشه‌دار است که به این راحتی از بین نمی‌رود چنانچه در دوره‌ی 88 نه ماه این دوران را تحمل کرد و در حوادث اخیر سه ماه تحمل کرد. این‌ها بی‌ریشه و بی‌هویت هستند، مثلا مریم رجوی را رئیس‌جمهور خود معرفی می‌کنند. خود اپوزیسیون هم صدایش درآمده است. شنیده‌های ما حاکی از این است که پشت صحنه وقایع دیگری در حال وقوع است مثل اظهار تمایل غربی‌ها به برجام یا اظهارات عربستان که ایران اینترنشنال را بی‌ربط به خود دانسته‌اند. به نظر من حل خواهد شد.

انصاف نیوز: آقای امیری‌فر بنظر شما احتمال این وجود دارد که برای اظهار نظر آقای احمدی‌نژاد محدودیت خاصی اعلام شده باشد؟

آقای احمدی‌نژاد چنین روحیه‌ای ندارد. منع خاص ایشان فقط قبل از انتخاب اعضای مجمع بود که مقداری سکوت کرد. وقتی افرادی مثل آقای روحانی یا ناطق نوری حذف شدند این خود یک پیام برای احمدی‌نژاد بود که اگر در نظام باشی ما کاری به شما نداریم.

احمدی‌نژاد از آن‌هایی نیست که حرف‌گوش کن باشد؛ او فقط برای منافعش است که سکوت کرده و می‌کند. در غیر اینصورت حذف می‌شدند و حتی حذف الی‌الابد می‌شدند فلذا گفتند برای حفظ این کورسوی امید و آینده‌ی انتخاباتی‌شان سکوت کنند. این‌ها البته تحلیل‌های آبکی خودشان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. از نظر این آخوند همه موج سوارن غیر خودش و همه فتنه میکنند جز خود این آخوند

    27
    9
  2. درود واحترام
    عقل مشتری های احمدی نژاد دست صدا وسیماست با کمال احترام ضریب هوشی وسطح اجتماعی وتحصیلی ایشان چنین اقتضا میکند یعنی صدا وسیما با دوسه روز پخش آهنگ و تیزر و تبلیغات آنها را هرجا خواست میبرد نمونه هم داریم که نمیگویم . پس احمدی نژاد زیاد دلخوش نباشد .

    10
    7
    1. آقا بسیار لذت‌بردم از تحلیل شما. مرحبا به دقت شما و البته شهامت شما در ابراز صادقانه نظرتان.

      3
      10
      1. سلام. آقا به چه زبانی بگوییم؟! تیکه ندازید. منطقی باشید اگر می خواهید بدانید دولت بهار و رئیس دولت بهار چگونه انسان های عدالت محور بودن؟! مطالعه کنید رهبر معظم انقلاب همه را دعوت به مطالعه مطالب مفید کتاب ها و مجلات و سخنان سایت و استفاده از عقل می کنند. لطفا دقت خود را افزایش دهید. دفاع از دولت بهار دفاع از حق طلبان مردمی است.

        2
        1
  3. درراستای حفظ نظام !!! یحتمل در آب نمک خوابانده شده برای دور بعد ریاست جمهوری

    12
    6
  4. احمدى نژاد و از اين قبيل فقط يک فرصت طلب هستند و در اعتراض هاى مردمى جائى ندارند.

    12
    6
    1. سلام. آقا سینا باید چند بعدی به مسئله نگاه کرد! به طور مثال شما هم فرصت طلب هستید. به خاطر اینکه از هر فرصتی بر علیه رئیس دولت بهار استفاده می کنید. شما سیاستمدار هستید؟! شما بنا هستید؟! شما مهندس هستید؟! شما علم غیب دارید؟! نقش شما چیست؟! لطفا منطقی باشید. این یک دموکراسی نیست. این رای مردم است.

  5. اتفاقا نیروهای اصلاحطلبان از نظر من نیروهای اصیلی هستند ولی اصلا از ظرفیتشون استفاده نمی کنند مثلا شما حزب اسلامی کار را دارید یا حزب کارگزاران یا حزب ندا نیروهای اون طرف هم اصیلند و عقبه مردمی دارند راستی حزب اتحاد را هم یادم رفته بود اگر انتخابات مجلس بعدی تناسبی باشه اتفاقا باعث گشایش خوبی در کار حزبی می شه امیدوارم طرح تناسبی رای بیاره امیدوارم کم کم باعث شکل گیری احزاب بشه خیلی به فرهنگ کشور اقتصاد کشور و … کمک می کنه یک سری اصلاحات هم تو بودجه احتیاج داریم ….مثلا حساب واحد خزانه و … اساسا نیاز به اصلاحات ساختاری زیاده در حقیقت خود نیروهای برانداز هم دارند موج سواری می کنند جمع کثیری از کشور اصلاحات می‌خواهند نه براندازی اصلاحات وثبات چیزیه که اکثر مردم می خواهند واقعا

    1. سلام علیکم. این سخنان را بگذارید کنار. سوال این است: چرا از ورود رئیس دولت بهار جلوگیری به عمل آمد؟! آن زمان که می گفتید : بوی گل محمدی به شهر ما خوش آمدی حالا چرا خودتان را به آن در زدید؟! از چه می ترسید!؟ باید تا می توانید از حق دفاع کنید. دولت باید دولت مردمی باشد. ونه اینکه عده ای ظاهر بین آن را دموکراسی بخوانند. نه کسانی که علم ندارند نباید نظر بدهند آقا علم که فقط معارف اسلامی نیست! وقتی شما به علوم دیگر مجهز نباشید به هیچ عنوان نمی توانید به طور کامل به مردم خدمت کنید! دولتی که منطق داشته باشد می تواند به مردم خدمت کند. به طور مثال دولت آقای دکتر احمدی نژاد یک دولت نمونه است. که تا به حال این چنین دولت مقتدر و منطق طلب و مردمی و انتقاد پذیر و باور به اینکه پیشرفت کشور چند بعدی از نظر علم است و….. رای ما دولت منطق طلب رای ما دولت عدالت محور همانند دولت بهار.

  6. امیری فر شده منبع تحلیل سیاسی انصاف نیوز استنداپ کمدی مشترک مصاحبه کننده و مصاحبه شونده . اون جایی که گفته وقتی روحانی و ناطق حذف شدن اوج این استنداپ هست

    5
    1
  7. سلام‌دولت‌جناب‌رییسی‌علی‌رغم
    اینکه‌کلیت‌نهادهای‌حکومت‌از‌او
    پشتیبانی‌میکنند‌.خلاقیت‌ندارد
    با‌ده‌…دستور‌اجرایی‌‌‌وکاربردی
    میتوان‌تورم‌راشکست‌وپشت‌سر‌
    گذاشت‌.درحالیکه‌فریفته‌شعار‌
    خود‌شدند‌.چرا‌باید‌امثال‌جناب
    احمدی‌نژادامیدوار‌نباشند‌.احتمالا
    با‌قبول‌برخی‌شروط‌توسط‌شورای
    نگهبان‌تایید‌خواهد‌شد‌ودر
    انتخابات‌ریاست‌جمهوری‌شرکت
    میکند‌.مگر‌اینکه‌جناب‌رئیسی
    در‌فرصت‌باقی‌مانده‌از‌افراد‌کار بلد
    حتی‌گمنام‌برای‌اطاق‌فکر‌خود‌
    دعوت‌کند.‌خداوند‌نمی‌بخشد‌
    این‌کشور‌شیعی‌را‌باجهل‌‌ندانم
    کاری‌ومنیت‌‌تضعیف‌‌شود

    3
    1
    1. سلام. بله همین طور است. آقا یزید که شاخ و دم ندارد. هر که عدالت مدار باشد وهر که منطقی برخورد کند. وهر که انصاف داشته باشد. وهر که علم داشته باشد. و هر که مردمی باشد. و… آن می تواند یک دولت بسیار خوب را ایجاد کند. سوال مردم راجواب نداند چرا مانع ورود رئیس دولت بهار که دلسوزانه به فکر مشکلات مردم بود شدید؟! آیا از ستم های گذشته درس عبرت نگرفته اید؟! آیا بحران های جامعه را در دهه های گذشته ندید؟! تا کجا می خواهید پیش بروید؟! دولتی که نسخه مردمی بودن را نداشته باشد که دولت مکر وحیله است. باز هم می گویم که چرا از ورود رئیس دولت بهار به کاندید ریاست جمهوری جلوگیری کردید؟! اگر این یک تاکتیک است. پس دولت هم باید آماده تاکتیک مردمی باشد؟! دولت باید منطقی شود……

  8. من واقعا نفهمیدم که با این مصاحبه و پاسخ های یار پیشین آقای احمدی نژاد چه اطلاعات موثقی نصیب خوانندگان شد. خواندن با نخواندن این مصاحبه هیچ کمکی به شناخت بیشتر از ایشان نمیکند و فکر نمیکنم که آقای امیری فر هم کمکی به حل آن کرده باشد. چاپ نمیشد بهتر بود

    1. سلام. نگاه کنید این مثل این می ماند که بگویید. رسانه وتلویزیون لازم نیست. در صورتی که شما در اصل باید بگویید. مردم رای می دهند برای امنیت کشور و نه به شخص خاصی اصلا برایشان چنان اهمیت ندارد. برای همین است که بهانه بیهوده مانع ورود دولت بهار شدند. چون عده ای به اصطلاح دولت مرد وارد مجلس شدند که بوی از انصاف و عدالت نبردند فکر می کنند سکوت مردم علامت رضایت است. در صورتی که این قدرتمردان منافع ظاهری و احمقانه خود را می پسندند. این ها می خواهند عمر دولت بهار را تضعیف کنند. وبعد بگویند که خودشان روی کار نیامدند. ای احمق ها جامعه را تا کجا می خواهید بدبخت وبیچاره کنید. تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج). باید به چند نفر یا به چند هزار نفر…. آسیب برسد؟! آیا بس نیست این همه ستم؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا