خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رحیمی جهان آبادی، نماینده مجلس: اینکه وزیر ارتباطات می‌گوید در قطع ارتباطات اختیاری ندارد نشان از ضعف او و کابینه رییسی است

ما امروز در باز کردن یک ایمیل هم دچار مشکل هستیم، برخی سایت‌ها بدون جهت فیلتر شده است. مثل این می‌ماند که به خاطر چند تصادف کل خیابان را ببندند! بر چه اساسی وزیر یا هر مقامی در کشوری حقوق مردم را محدود می‌کنند؟!

به گزارش جماران جلیل رحیمی جهان‌ آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گویی  با بیان اینکه استفاده از ارتباطات در جهان یکی از حقوق مسلم مردم است، یادآور شد: اگر در اسناد حقوق بشری در جهان مراجعه کنیم، این امر در زمره حقوق بشر و انسانی تعریف شده است. ارتباطات دسترسی حق نشر افکار و ارتباط با دیگران است. زندگی امروزی ما برای کار، تحصیل، پژوهش، فعالیت اقتصادی و اجتماعی به اینترنت و افزایش سرعت و بهبود زیرساخت‌ها ارتباط مستقیم پیدا کرده است. از پیدا کردن پزشک، یک آدرس، دارو و یا خرید از یک سایت تا ارتباطات شخصی به اینترنت با سرعت و کیفیت مناسب احتیاج داریم. به دلیل اتفاقات اخیر عده‌ای اغتشاشات را بهانه قرار دادند و نقص آشکار حقوق مردم را در حوزه ارتباطات انجام می‌دهند.

 زمانی که وزیر ارتباطات می‌گوید من در قطع ارتباطات اختیاری ندارم این نشان از ضعف وزیر و کابینه رییسی است

 

وی ادامه داد: زمانی که وزیر ارتباطات اعلام می کند من در قطع ارتباطات اختیاری ندارم و شورای امنیت کشور تصمیم می‌گیرد، به نظرم این ضعف او و کابینه رییسی است؛ مردم به رییسی رأی دادند که از حقوق‌شان حمایت کند! یکی از حقوق رییس‌جمهور اجرای قانون اساسی و نظارت بر آن است. شما که نمی‌توانید به هر بهانه‌ای اجازه دهید که شورای امنیت کشور و هر نهاد دیگری در کشور حقوق مسلم در قانون اساسی را نقص کنند، آن هم به این بهانه اینکه شش نفر در خیابان یا دور میدانی جمع شده اند! ما کشوری مبتنی بر دموکراسی و رأی مردم هستیم و مردم حق دارند راه پیمایی و اعترض کنند؛ شاید ۱۰ یا ۲۰ سال بعد دیگر هم در هر خیابان و شهری چهار نفر شعار دادند؛ این دلیل نمی‌شود که اینترنت مردم را قطع کنید و وزیر ارتباطات هم خود را بی‌مسئولیت نشان دهد و نسبت به هزینه‌ی سنگینی که به زندگی مردم وارد می‌شود بی‌اعتنا باشد.

وی یادآور شد: امروز کسب و کار مردم در بستر اینترنت دچار مشکل شده است؛ ارتباطات فردی، دسترسی به فعالیت آزاد، سایت‌ها و مراکز پژوهشی دچار مشکل شده است. ما امروز در باز کردن یک ایمیل هم دچار مشکل هستیم، برخی سایت‌ها بدون جهت فیلتر شده است. مثل این می‌ماند که به خاطر چند تصادف کل خیابان را ببندند! بر چه اساسی وزیر یا هر مقامی در کشوری حقوق مردم را محدود می‌کنند؟!

اقدام وزیر ارتباطات نشانه‌ی ضعف مدیریتی شدید در حوزه نظارتی خودش است

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: من به عنوان یکی از نمایندگان مجلس معتقدم اقدام وزیر ارتباطات نشانه‌ی ضعف مدیریتی شدید در حوزه نظارتی خودش است؛ نقص آشکار حقوق مردم در حال وقوع است. اگر ما در مجلس همراهی پیدا کنیم در مقابل وزارت ارتباطات به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت و محدود کردن حقوق مردم اقدام نظارتی شکل می‌دهیم. من طرح سوال از وزیر کرده بودم که هنوز در کمیسیون مربوطه است و به صحن نیامده که بپرسم چرا سرعت اینترنت پایین است و چرا ایشان اقدامی نمی‌کند، ولی متأسفانه هنوز این سوال از سوی هیئت رییسه و کمیسیون مربوطه به صحن نیامده است.

وی در مورد وضع اینترنت در دولت سابق گفت: در زمان حسن روحانی هم در بحث ارتباطات ایراداتی بود اما نه در این حد! ولی در مقطعی که حوادثی رخ داد اینترنت برای یک یا دو هفته قطع و سپس وصل و به سرعت قبل برگشت و فضا برای بازگشت سایت‌ها و برنامه‌هایی چون اینستاگرام واتس‌اپ فراهم بود و تنها تلگرام فیلتر شد که آن هم به خواست دولت نبود، بلکه به خواست یک قاضی بود که کشور را دچار مشکل کردند و سپس میلیاردها تومان خرج کردند تا مردم را به اپلیکیشن‌های داخلی ببرند و آن هم جواب نداد.

وزیر ارتباطات وظیفه دارد به بهبود ارتباطات در کشور کمک کند و از نقص حقوق مردم جلوگیری کند

 

جهان‌آبادی در پایان افزود: نمی‌دانم چرا ما ساز را از سر گشادش فوت می‌کنیم و فکر می‌کنیم عقل کل هستیم و با تکنولوژی و پیشرفت و هر چه بشر در طول قرن‌ها تا امروز آموخته خود را ‌درگیرمی‌کنیم؟! ارتباطات برای خود تعریف، زیرساخت و نیاز دارد که این نیاز در کل جهان به سمت ارتباطات و در عین حال با آموزش به مردم پیش می‌رود، ولی در اینجا ما فکر می‌کنیم با بستن و مصمون سازی فضای اینترنت خود را مصون کنیم یا خود را از معرض انتقاد مردم خارج کنیم. این شیوه اشتباه است و اثر عکس داده و حاصلی هم نداشته است. وزیر ارتباطات وظیفه دارد به بهبود ارتباطات در کشور کمک کند و از نقص حقوق مردم جلوگیری کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا