خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه سرگشاده خانواده اسدی لاری به اسماعیلیون: کناره‌گیری کنید!

آیا الان با این اقدام شما انجمن حزب سیاسی نشده است؟

پدر و مادر محمدحسین و زینب اسدی لاری، از مسافران هواپیمای اوکراینی، در نامه‌ای سرگشاده به حامد اسماعیلیون، ضمن طرح انتقادهایی صریح به‌ویژه پس از شرکت او در نشست روز گذشته‌ی اپوزیسیون در واشنگتن، نوشتند: لازمه تداوم اقدامات سیاسی شما اینست که از مجموعه‌ای که بنام خون‌های پاک عزیزانمان است، کناره گیری کنید.

اسماعیلیون، نویسنده، از سه سال پیش که همسر و دخترش را در هواپیمای اوکراینی از دست داد، به عنوان سخنگوی انجمن خانواده‌های مسافران آن هواپیما شناخته می‌شود که جمعی از خانواده‌ها عضو آن هستند؛ خانواده‌ی اسدی لاری هم تا دو سال پیش عضو آن انجمن بوده‌اند.

به گزارش انصاف نیوز، محسن اسدی لاری و زهرا مجد در این نامه با اشاره به نامه‌ی آذرماه خود به اسماعیلیون در «هشدار به شما در استفاده ابزاری از انجمن خانواده‌های پرواز 752»، تصریح کرده‌اند «با اطمینان می‌گویم این اقدامات سیاسی شما، دادخواهی حقیقی ما را با مشکلات جدیدی روبرو کرده است».

آنها با اشاره به شرکت اسماعیلیون در نشست واشنگتن به عنوان یکی از هشت چهره‌ی اپوزیسیون برای تشکیل یک اتحاد، پرسیده‌اند: آیا الان با این اقدام شما، انجمن، حزب سیاسی نشده است؟

نویسندگان همچنین به هزینه‌ها و دریافت کمک‌های انجمن به نام مسافران آن هواپیما و فعالیت‌های سیاسی و فراخوان‌های این چند ماهه پرداخته و نوشته‌اند: همکاری گروه‌های مختلف آشکار و پنهان در فعالیت‌های سیاسی شما، چیزی جز «تجارت سیاسی» بنام خون پاک همه فرشتگان این پرواز نیست.

والدین اسدی لاری‌ها در این نامه که در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب سال ۱۳۵۷ نوشته شده، با مرزبندی نسبت به رضا پهلوی و «گروهک‌های تروریستی» که احتمالا حزب کومله و سازمان مجاهدین منظور نویسندگان است، تاکید کرده‌اند: برای ما و برخی خانواده‌های داغدار که فشارهای شدید قبل از انقلاب مردم ایران را با همه وجود درک و نمونه‌های متعدد از جور و ستم آن دوران را در خانواده و نزدیکان لمس کرده‌ایم، کاملاً نمایان است که همخوانی و همکاری شما با باقیمانده‌های دوران ستمشاهی و یا همراهی با برخی گروهک‌های تروریست، آنهم درست در سالگرد پیروزی انقلاب، اشمئزاز فراوان اجتماعی ایجاد کرده است.


متن کامل نامه‌ی دکتر محسن اسدی لاری و دکتر زهرا مجد، پدر و مادر محمدحسین و زینب، که برای انتشار در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته است، در پی می‌آید:

به نام خدا

جناب آقای اسماعیلیون

سخنگوی محترم انجمن خانواده‌های پرواز 752

22 بهمن 1401

با سلام به شما همدرد گرامی؛

پیرو نامه هفتم آذرماه اینجانب، متضمن هشدار به شما در استفاده ابزاری از انجمن خانواده‌های پرواز 752 که مآلاً ضربه اساسی به روند دادخواهی خون پاک و بناحق ریخته 176 انسان مظلوم، کودکان معصوم، و جوانان نخبه است، و به یاد همه عزیزان و جانباختگان هواپیمای سرنگون شده با موشک‌های سپاه که به اعتقاد ما همدردان، و براساس شواهد متقن، این توطئه شوم با طراحی و سازماندهی اجرا شد، در دو هفته گذشته و در آستانه «گذار»تان به صحنه‌های جدید سیاسی، می‌خواستم مجدداً توجه شما را به نکاتی جلب کنم، اما تلاش شبانه روزی در جهات مختلف دادخواهی، فرصت و توانی برایم باقی نگذاشته بود تا همین مختصر را بنویسم تا آنکه حرکت دیروز شما در واشنگتن، ضرورت اجتناب ناپذیری ایجاد کرد تا چند نکته را در این روز تاریخی یادآور شوم:

۱. شما و همدردانی که به هر دلیلی، سختی جانکاه شکایت علیه طراحان و آمران و عاملان این جنایت بزرگ را به جان نخریدید، تا حدودی از روند دادخواهی عزیزانمان بویژه در 12 جلسه اخیر که از اواخر آذرماه شروع و با سرعت غیرعادلانه‌ای ادامه دارد، اطلاع دارید. بعنوان پدر دو جوان نخبه و جهانی که در تمامی جلسات با منطقی روشن و استدلال متقن، سعی در کاوش حقیقت از لابلای تاریکی‌های ظلم و جفای این جنایت بزرگ دارم، با اطمینان می‌گویم این اقدامات سیاسی شما، دادخواهی حقیقی ما را با مشکلات جدیدی روبرو کرده است.

۲. در ماههای اخیر همزمان و همراه با اعتراضات بحق مردم کشورمان، شما نیز بدرستی ابراز همراهی با این جنبش عمومی نمودید اما استحضار دارید که این حرکت‌های سیاسی، مضرات بارز و روشنی را نیز برای علت اساسی ادامه زندگی ما، یعنی دادخواهی عزیزانمان، دارد. از یکسو، جنابعالی خواسته یا ناخواسته بعنوان سخنگو و یا به عبارت بهتر بعنوان رئیس انجمنی هستید که تعداد قابل ملاحظه‌ای از بازماندگان جنایت ضد بشری علیه 176 انسان بیگناه و مظلوم در آن به علل مختلف عضویت دارند و صرفاً برای دادخواهی این مظلومان تاریخ، تشکیل شده است. فارغ از اینکه برخی همدردان، از جمله من و همسرم و نیز تعدادی از اولیای دم، به هر دلیلی در مجموعه انجمن خانواده‌ها نیستیم، اما در مسیر دادخواهی عزیزانمان، همه متأثر از حرکت‌های جمعی می‌باشیم. لذا وظیفه اصلی شما مادام که بعنوان بالاترین مقام در این نهاد دادخواهی می‌باشید، انجام اقداماتی است که در راستای هدف اصلی یعنی دادخواهی برای خون پاک و بناحق ریخته این انسان‌های بیگناه و تکرار ناشدنی باید باشد.

از سوی دیگر، تمام وقت و انرژی انجمن و بویژه رئیس آن باید در زمینه‌های مختلف دادخواهی باشد که متاسفانه بیشتر به حواشی پرداخته شده و بی اعتنا به حتی درصدی از کاوش‌های دقیق بین المللی و ملی در زمینه این جنایت بزرگ، راه به ناکجا می‌برید. تحرکات سیاسی شما، بویژه اقدام دیروزتان، با وجود نظرات مخالفی که وجود دارد، لطمه‌ای به دادخواهی است.

۳. اصولاً آیا در اساسنامه انجمن، اجازه داده شده تا اعضای هیات مدیره بتوانند بنام انجمن، فعالیت سیاسی نمایند؟ علیرغم پیشنهادهای مکرر برخی همدردان در سه سال گذشته، مبنی بر حمایت از سایر گروه‌های رنج دیده در این مملکت و مشخصاً جانباختگان خیزش آبان 98، شما با این استدلال که چنین حمایت‌هایی موجب تبدیل انجمن به یک حزب سیاسی می‌شود، بدرستی در مقاطعی با این پیشنهادها مخالفت کردید. آیا الان با این اقدام شما، انجمن، حزب سیاسی نشده است؟

۴. شما بنام انجمن خانواده‌ها فراخوان داده‌اید. اصولاً برگزاری تجمعات آنهم با چنین وسعتی نیازمند صرف بودجه‌ای قابل ملاحظه، بسیار فراتر از امکانات مالی انجمن است. شما از صاحبان اصلی انجمن که همانا بازماندگان درمانده و زندگی ویران شده می‌باشد اجازه صرف هزینه را برای مقاصد سیاسی خودتان گرفته‌اید؟ همکاری گروه‌های مختلف آشکار و پنهان در فعالیت‌های سیاسی شما، چیزی جز «تجارت سیاسی» بنام خون پاک همه فرشتگان این پرواز نیست.

۵. بارها نسبت به نفرت پراکنی که برخی از افراد به نام انجمن خانواده‌های پرواز بویژه در فضای مجازی و یا حتی در جلوگیری از مراسم به یاد عزیزانمان داشته‌اند، هشدار داده‌ایم اما افرادی که حتی نسبت مشخصی با جانباختگان مظلوم ما ندارند، بدور از شئونات اجتماعی و بی توجه به داغداری ما خانواده‌های دردمند، مشابه رفتار اقتدارگرایانه جاری، ادب را در بند کرده و به هر طریقی سعی در سرکوب مخالف دارند.

۶. برای ما و برخی خانواده‌های داغدار که فشارهای شدید قبل از انقلاب مردم ایران را با همه وجود درک و نمونه‌های متعدد از جور و ستم آن دوران را در خانواده و نزدیکان لمس کرده‌ایم، کاملاً نمایان است که همخوانی و همکاری شما با باقیمانده‌های دوران ستمشاهی و یا همراهی با برخی گروهک‌های تروریست، آنهم درست در سالگرد پیروزی انقلاب، اشمئزاز فراوان اجتماعی ایجاد کرده است. گرچه اعتقاد داریم هرکس چه از طبقه حاکم تا سایر عوامل ظلم که میراث آزادیخواهی و ظلم ستیزی انقلاب مردم را از بین برده‌اند، به حکم اراده الهی و به تجربه تاریخ، حتماً به سزای ظلم و جنایتشان خواهند رسید.

جناب دکتر اسماعیلیون

انجمن از یکطرف بر پایه تمامی خون‌های پاک و بناحق ریخته شده عزیزانمان و از طرف دیگر بخاطر اشک‌ها و زندگی‌های ویران شده تک تک بازماندگان این جنایت صاحب هویت شده و اگر این جنایت رخ نمی‌داد، هرگز دلیلی برای تشکیل نهادی بنام انجمن خانواده‌های پرواز وجود نمی‌داشت. بنابراین تمام ما بازماندگان جگر سوخته حق داریم تا در سرنوشت آنچه که بنام عزیزانمان بوجود آمده دخالت و اظهار نظر نماییم. همه ما – چه همدردانی که در انجمن خانواده‌ها هستند و چه همدردانی که به هر دلیلی از جمله اقدامات یکجانبه و خلاف موازین و شئون دادخواهی جمعی ما، در آن مجموعه نیستند، دارای حقوقی یکسان و برابر هستیم.

اقدامات شما در همخوانی با کسانی که درد عمیق مردم ایران را نچشیده و لمس نمی‌کنند، نیز تبعات گزافی برای خانواده‌های داغدار پرواز دارد. لازمه تداوم اقدامات سیاسی شما اینست که از مجموعه‌ای که بنام خون‌های پاک عزیزانمان است، کناره گیری کنید، اگرچه من و همسرم بیش از دوسال است که بعلت تعارضات و جو حاکم بر مرکزیت انجمن، از آن مجموعه کناره گرفتیم و تمام دشواری‌های طی مسیر دادخواهی را در سطح ملی و بین المللی، علیرغم تمامی مخاطرات و تهدیدها، به جان خریده‌ایم و در این راه تا آخرین نفس، به یاری خداوند منتقم جبار، استوار ایستاده‌ایم.

دکتر محسن اسدی لاری، دکتر زهرا مجد، پدر و مادر همیشه داغدار دکتر محمدحسین و زینب

تهران-شنبه 22 بهمن یکهزار و چهارصد و یک

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دراینکه کار اسماعبلیون درست نیست شکی ندارم اما حاج اقا وخانم لاری که از دوسال پیش از انجمن خارج شدند وعافیت یافتند چه ربطی داره تو مسائل انجمن دخالت میکنند

    1
    1
  2. اگر خانم مجد عضو انجمن نیستند بنابراین دلیلی وجود نداره که به آقای اسماعیلیون نامه نگاری کنند

    1
    1
  3. شما مگر عضو هستید!؟ اگر هم عضو هستید یک رای بیشتر ندارید
    واقعا فکر می کنید با برگزاری دادگاه در این وضعیت به دادخواهی می‌رسید؟
    بگذارید به شما چند اسم را یادآوری بکنم.
    زهرا بنی یعقوب، محمد کامرانی و…

  4. دادخواهى شما سه سال است که توسط حکومت ناديده گرفته شده است شما نوک پيکان انتقاد تان را اشتباها به آن سوى مرز نشانه رفته ايد.

    2
    1
  5. ایشون معاون وزیر بهداشته از مسئولین جمهوری اسلامیه اگر این موضع رو نگیره که دهنشو سرویس میکنن
    فضای حاکم بر کشورو که الان تمام مردم جهان هم میدونن

    6
    2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا