خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گشت ارشاد به خیابان ها بازگشت؟

از دیروز زمزمه هایی از بازگشت گشت ارشاد در میان بود که امروز سخنگوی فراجا، بازگشت ون های گشت ارشاد را تایید کرد. مسئولین سال گذشته علت فوت مهسا امینی را غیر مرتبط با حضور او در مقر گشت ارشاد بیان کرده بودند اما خانواده و وکیل روایات دیگری نیز داشتند. پس از آن اعتراضات گسترده ای شکل گرفت و چندین ماه ادامه داشت. همچنین مدتی قبل از حادثه مهسا امینی ویدیویی از یک مادر وایرال شده بود که التماس می کرد فرزند مریضش را با گشت ارشاد نبرند.

بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها در حالی رخ داده است که در خلال وقایع سال گذشته حتی چندین چهره اصولگرا از ضرورت عدم حضور گشت ارشاد سخن گفته بودند.

سخنگوی فراجا: برخورد با زنان و دختران بدحجاب آغاز شده و پرونده آنها به قوه قضاییه ارجاع می شود/ استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در سراسر کشور

به گزارش جماران، سخنگوی فراجا از استقرار گشت های خودرویی و پیاده پلیس در سراسر کشور با هدف انجام مأموریت ها و برخورد با افرادی که بر هنجارشکنی های اجتماعی اصرار دارند، خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا گفت: پلیس در پی مطالبات مردمی و خواستگاه گروه‌ها و نهادهای مختلف اجتماعی و همچنین تأکید ریاست محترم جمهور و قوه قضائیه در چارچوب قانون به منظور بسط و گسترش امنیت عمومی و تحکیم بنیان خانواده ضمن تقدیر و تشکر از قاطبه دختران و بانوان کشور عزیزمان ایران که با رعایت هنجارهای اجتماعی و پوشش متعارف بر آرامش روانی جامعه کمک می‌کنند، از یوم جاری با استقرار گشت های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام ماموریت های متعدد پلیسی ناگزیر با آن دسته از کسانی که متأسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.

سخنگوی فراجا افزود: انتظار می‌رود از همگان به ویژه دختران فهیم کشورمان که آینده این مرز و بوم به وجود آنان متکی است با حفظ حرمت پوشش و رعایت هنجارهای پذیرفته شده به انسجام اجتماعی و امنیت عمومی جامعه یاری رسانند و فرصت خدمت بیشتر  را برای مأموران انتظامی به جهت دیگر مأموریت های عدیده و حیاتیِ پلیس فراهم نمایند.


به گزارش خبرآنلاین، تصاویر منتشر شده از خیابان های تهران، نشان دهنده حضور فعال گشت های ارشاد در میادین و خیابان های اصلی دارد.

این در حالی است که شهریور سال قبل و به دنبال فوت مهسا امینی یکی از بازداشت شدگان گشت ارشاد،کشور به هشت ماه درگیر التهاباتی شد که اثرات آن تا به امروز ادامه دارد.

 تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد خیابان های تهران از صبح امروز، شاهد حضور پرشمار ون های گشت ارشاد بودند. این حضور همراه با تذکر به افراد بی حجاب یا بدون حجاب بوده است.

برنامه برای حضور گشت ارشاد در حالی در دومین سال دولت ابراهیم رئیسی اجرا می شود که او قبل از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، گفته بود اگر رئیس جمهور شود، مسئولیت برای اجرای طرح های حجاب و عفاف را به جای وزارت کشور به وزارت ارشاد خواهد سپرد.

گشت ارشاد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. چه قدر هزینه بر جان و مال و ناموس مردم و منافع کشور تحمیل کردند تا آقای شریعت مداری و امثال ایشان نگران جایگاهش نشوند!

    78
    12
    1. امثال آقای شریعتمداری خار چشم دشمنان اسلام و تو است. کجات داره می سوزه این حرف را می زنی شما ها هیچ راضی نیستید قانون اسلامی حاکم بشود.

      19
      68
  2. سلام
    احسنت به نیروی انتظامی گرم که بالاخره بعد چندین ماه معطل گذاشتن دستگاه ها و سازمان های مختلف ، وارد عمل شد . قطعا و یقینا استفاده از ابزار قانون در کنار کار فرهنگی بسیار موثرتر از کار فرهنگی صرف خواهد بود. امیدواریم با اجرایی شدن این طرح جامعه مان بیشتر از قبل رنگ و بوی اسلامی به خود بگیرد.

    36
    142
    1. التهاب و درگیری درجامعه اول از همه برای حاکمیت مشکل ایجاد میکنه
      بزور کاری پیش نمیره و نخواهد رفت
      کشور سال پیش بهای سنگینی داده گویا هنوز درس گرفته نشده

      6
      1
    1. میگم از همین حالا به پزشکیان بگین شایعه ای درست کنه سال قبل که از منافقین هم جلوتر بود و اولین شایعه قتل و ضرب و شتم اون خانم را در موکب اربعین!!!دست و پا کرد

      12
      24
    2. حجاب و عفاف یکی هست بیخود به بیراهه نرو ودر ضمن بی حجابی و بی حیایی زنها از بی غیرتی مردهاشون نشات میگیره

      28
      246
  3. مردم باحجاب مشکلی ندارند مشکل آنجاست که همه مسکلات رو رهاکردید وفقط به حجاب چسبیدید سفره مردم هم حجاب آبروی مردم چرا به این حجاب توجه نداری وفقط به روسری چسبیدی چون منطقتون باطله. وگرنه خود حجاب مسأله حادی نیست این لجاجتتان بر بی تفاوتی به سفره مردم و کلید کردن برحجاب منطقتان راضعیف کرده اصلا فلسفه وجودی دولت دردرجه اول رسیدگی بوضع اقتصادی مردم نه اینکه ضرورتهارا رهاکنی وبه فرعیات توجه کنی

    64
    15
  4. این چه حربه کثیفی است که شما بکار می بریدکه تهدید به جنگ وآشوب می کنید حجاب حکم خداست وشوخی بردارنیست لطفا این رابفهمید هرقدم وقلمی و… کمک به افراد نابهنجار درجامعه اسلامی بکندخصوصا در زمینه اجرایی شدن قانون عفاف وحجاب، نه مقابل جمهوری اسلامی، که مقابل فرمان خداوندقهار قرارگرفته است الحمدلله حالاکه گشت ارشاد بصورت رسمی احیاء شده است از سرنوشت قوم عاد وثمود وقوم لوط وحامیان آنها عبرت بگیریدکه نابودی ازآن گنهکاران است وچوب لای چرخ سربازان خدانکنید که خدا کمرتان راخواهدشکست.

    2
    4
  5. دقیقا همینطوره خانم های چادری گشت ارشادی رو دیدم که خیلی بی عفت تشریف دارند با اینکه کاملا محجبه و چادری هستند و این باعث ننگ جامعه اسلامی است که در آن زنان صدای انور الاصوات خود را بالا می برند. من با اینکه با بی حجابی از نوع بیرون گذاشتن پاها و شلوارهای پاره خانم‌ها و آقایان و سینه نمایش گذاشتن کاملا مخالفم اما می گویم که موی سر بیرون گذاشتن چنان مهم نیست الان در ایران ربا در بانک های اسلامی! حلال است و به قول آقای علم الهی مال مردم خوری امری پنهان است اما حجاب دهن کجی به دین اسلام است و این یعنی ربا دزدی اختلاس حلال است اما بی حجاب حرام است!!!!

  6. دختر محجبه و از خانواده محجبه و بسیار متدین هستم ما خودمون هیئت داریم و همیشه مخالف حجاب اجباری بوده و هستم درگاه الهی به روی همه باز است چه با حجاب چه بی حجاب لا اکراه فی الدین قد تبین ارشد من الغی و هم چنان که امام حسین علیه السلام فرمودند اگر دین ندارید آزاده باشید آیت راه معرفی دینمون نیست گشت ارشاد جوون‌ها رو دین زده کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا